Mijn Sonos implementatie bestond tot voor gisteren uit de volgende onderdelen:
Keuken - Playbar+SUB+Play1 surrounds
Woonkamer - Playbar+SUB+Play5 surrounds
Kidsroom - Playbar+SUB+Play5 surrounds
Kantoor - 2x Play5
Kind1 - 2x Play one
Kind2 - 2x Play one
Master bedroom - Playbar+SUB
Poolhouse wellness - 2x Play5
Poolhouse TV room - Playbar+SUB+2x Play5 surrounds
Sauna - 2x Play one
Dakterras - Connect AMP
Tuin - Connect AMP
Terras zwembad - Connect AMP
Dit heeft altijd prima gefunctioneerd en je kunt er vanuit gaan dat ik tevreden was gezien de vele uitbreidingen. Echter nu wilde ik gisteren het geheel uitbreiden met een BEAM+SUB+Play one surrounds en tot mijn verbazing krijg ik deze niet geïnstalleerd. De BEAM functioneert, echter de SUB krijg ik niet gekoppeld. Deze blijft falen op de stap configureren om samen te werken en hetzelfde geldt voor de 2 Play one’s.
Mijn eerste ingeving was het zal wel netwerk gerelateerd zijn en ben dus op onderzoek uitgegaan in mijn Unifi omgeving. Deze bestaat uit 3 switches en 7 AP’s waarop ik reeds de aanbevolen wijzigingen heb aangebracht (STP i.p.v. RSTP en de juiste priorities, airtime fairness disabled). Ik heb 2 DHCP reservations gemaakt voor de BEAM en de SUB en zie deze beide online ten tijde van de pairing, Toch blijft deze falen terwijl de lopende ping response blijft geven op beide adressen.
Zijn er bij jullie limieten bekend bij grotere installaties met veel speakers?
Ik merk namelijk nu tevens op dat de bestaande installatie ook begint te rammelen en ik af en toe speakers “kwijtraak” in mijn instellingen menu op de iPhone.