Vraag

sonos ziggo

  • 29 December 2020
  • 9 reacties
  • 134 Bekeken

Hoe moet ik de sonos aan de Deco van ziggo linken Deco maakt eigen netwerk maar sonos draait op ziggo netwerk kan ik dan via kabel in Deco contact maken met Deco netwerk????


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ja maar alleen via de primary node van de Deco.

Oké maar ben een leek 

wat houd dat precies in 

Reputatie 6
Badge +3

1 Deco is (als het goed is) met een kabel verbonden aan je modem/router van Ziggo. Dat is de primaire en daar kun je Sonos aan koppelen, wederom met een ethernetkabel. De andere Deco`s zijn de satellieten en die zijn alleen aan de stroom verbonden, daar kun je Sonos niet aanhangen. Althans, dat kun je wel maar grote kans dat het niet gaat werken.

Heb je de Deco trouwens wel in Access Point modus gezet ?

Heb ff gekeken en gevonden nee staat op standaard 

Reputatie 6
Badge +3

Ziggo en Deco alle 2 in router stand is een probleem, die gaan elkaar in de weg lopen. Zie hier om `m in AP mode te zetten. https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Blijft staan dat de Sonos alleen aan de primary Deco of aan de Ziggo router bekabeld kan.

Reputatie 5
Badge +3

1 Deco is (als het goed is) met een kabel verbonden aan je modem/router van Ziggo. Dat is de primaire en daar kun je Sonos aan koppelen, wederom met een ethernetkabel. De andere Deco`s zijn de satellieten en die zijn alleen aan de stroom verbonden, daar kun je Sonos niet aanhangen. Althans, dat kun je wel maar grote kans dat het niet gaat werken.

Heb je de Deco trouwens wel in Access Point modus gezet ?

Wij ervaren toch dat Sonos prima werkt op mesh systemen, of het nou de primaire is of de satellieten.

Reputatie 6
Badge +3

@Frank N 

Het staat letterlijk zo in dit Sonos Support artikel.

In wifi-meshnetwerken moeten Sonos-producten bij gebruik van een bedrade installatie met een kabel worden aangesloten op de primaire meshnode.

En ik snap best waarom eerlijk gezegd; Sonos moet flinke draadloze hobbels nemen als het aan een sateliet mesh node gekoppeld is. In theorie zou het best kunnen werken maar mij lijkt het vragen om hapering.

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Ah excuses, ik heb je bericht verkeerd gelezen. Ik dacht te begrijpen dat Sonos draadloos niet goed kan werken met de satellieten.

Reputatie 6
Badge +3

Ging idd om bekabelde setup.