Skip to main content
Sticky

Een frisse laag verf en een paar nieuwe functies voor de Community Forums

• September 30, 2026
  • 0 reacties
  • 6 Bekeken

👋🏼 Hoi allemaal!

Naast de nieuwe merkcampagne die eerder deze maand is gelanceerd, heb ik achter de schermen gewerkt aan een frisse laag verf en een paar nieuwe functies voor de Community Forums. Er verandert veel en bijna alles draait om één ding: de community samenbrengen en deze plek de zorg en aandacht geven die ze verdient, op een manier die je echt merkt en die ook op de lange termijn houdbaar is.

De huidige streefdatum voor deze veranderingen is 6 oktober. Je zou geen downtime moeten merken terwijl ik de wijzigingen doorvoer, maar ik ben er - dus aarzel niet om me direct te benaderen of me te noemen in een topic of reactie als er iets misgaat.

Hier zijn de details:

Geneste reacties 💬
Net zoals op Reddit. Je kunt straks direct op elkaar reageren en binnen een topic zijgesprekken voeren, in plaats van dat alles in één lange, platte thread staat. Hier is lang op gewacht en ik denk dat het de sfeer van de gesprekken hier op de beste manier gaat veranderen. Het opent het platform ook voor nieuwe soorten posts en content. (We kunnen eindelijk echte AMA's doen!)

Een vernieuwde startpagina 📰
We maken de startpagina eenvoudiger, zodat iedereen die binnenkomt meteen waarde en richting krijgt. Minder rommel, duidelijkere routes naar de goede dingen.

Community-rituelen 🎙
Vaste evenementen en content op het platform, speciaal gemaakt voor deze community. Office Hours (denk aan AMA's) komen naar de Community, samen met regelmatige "stand van zaken"-posts van onze CEO, Tom Conrad. Jullie hebben gevraagd om meer directe lijnen naar de mensen die bij Sonos bouwen. Dit is daar het begin van.

Wereldwijde vertalingen 🌐
Een van mijn persoonlijke favorieten. De hele site wordt automatisch vertaald naar je eigen taal (op basis van je IP-adres) en je kunt wanneer je wilt overschakelen naar elke andere taal op de site.

Een belangrijke opmerking hierbij: door de wereldwijde vertalingen worden de aparte Duitse en Nederlandse Communities overbodig. We werken met Gainsight aan een plan om die communities samen te voegen in de nieuwe wereldwijde Community, zonder dat er content verloren gaat. Die geschiedenis is belangrijk en zo behandelen we die ook. Dit gebeurt niet van de ene op de andere dag en gaat waarschijnlijk wat tijd kosten. Mijn huidige doel is dat in januari 2027 alles is samengevoegd in één wereldwijde community. Zodra er nieuws is, post ik daarover hier en ook in de Engelse community.

Regionale groepen 🗣
Nu alles onder één wereldwijd dak samenkomt, vernieuwen we de Groepen en maken we ze regionaal. Er komen groepen voor de VS, het VK, Australië, Duitsland, Nederland en Mexico. Daar leeft alles wat aan een plek gebonden is: lokale vondsten, aanbiedingen, concerten, wat er ook maar speelt in jouw hoekje van de wereld. We brengen iedereen samen, maar willen tegelijk ruimte houden voor lokale gesprekken, zoals in de buurt.

De Request Line is open 📬
Heb je een goed idee of een functieverzoek? Wil je dat met het team delen? Op de Request Line kun je je idee toelichten en de community erover laten stemmen. De verzoeken met de meeste stemmen delen we rechtstreeks met het team hier bij Sonos en komen terug in onze Community-rituelen.

Vooruitkijken 👀
Na oktober werk ik nog aan een paar andere dingen:

• Meer Sonos-mensen op het platform. Ik ga collega's uit heel Sonos (software, hardware en meer) naar de Community brengen, zodat je rechtstreeks hoort van de teams die het werk doen.
  • Meer helpende handen. We zijn van plan een paar mensen toe te voegen die zich hier op de Community Forums richten op engagement.
  • Het moderatieteam blijft. Voor de duidelijkheid: het modteam gaat nergens heen. Absoluut nodig, blijft absoluut.