Skip to main content
Blog

Help jij mee te bouwen aan een sterkere Sonos-community? 🎶

• October 15, 2025
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal,

De grote schoonmaak is meestal voor de lente, maar… met de start van de herfst, leek het me geen slecht plan om de forums eens onder handen te nemen.

De huidige Sonos-community is een plek waar mensen hulp krijgen bij technische vragen (ongelofelijk bedankt aan iedereen die daar een handje bij helpt, jullie weten wie je zijn 🫶), maar… ik wil graag óók dat het een plek wordt om ervaringen te delen, elkaar te inspireren en samen plezier te hebben met set-up tips, muzikale ontdekkingen en meer.

Daarom wil ik graag jullie input over hoe we de forums beter kunnen structureren en uitnodigender maken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

• Een revamp van de Info Hub
  • De homepage onder handen nemen
  • Nieuwe categorieën of onderwerpen die je interessant vindt
  • Activiteiten of formats die je zou motiveren om vaker mee te doen
  • Tips om het makkelijker en leuker te maken om contact te leggen met andere leden

👉 Belangrijk: ik kan niet beloven dat we elke suggestie meteen zullen uitvoeren, aangezien we moeten kijken naar wat haalbaar en/of nuttig is. Maar: we nemen alle feedback wél serieus en gebruiken jullie ideeën om samen de juiste richting te bepalen.

Laat hieronder dus weten wat jij graag zou zien. Groot of klein, praktisch of creatief: alles is welkom!

Alvast bedankt voor jullie input 🙌

Astrid

5 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 15, 2025

Het forum werkt m.i. prima zoals het is. Zeker op een Nederlandstalig forum is elke opsmuk overbodig omdat er toch te weinig gebruikers actief aanwezig zijn.

Een grote ergernis van mijn kant blijft het vreemde puntensysteem waarmee gebruikers “beloond” worden. Niemand weet hoe dit is opgebouwd en waarom je punten krijgt. De hartjes geven nog een blijk van waardering, de punten blijven nietszeggend. Volgens mij kan je de grootste onzin schrijven en wanneer je dat dan maar veelvuldig volhoudt dan volgen de punten vanzelf. Persoonlijk heb ik mij direct afgemeld voor deze onzin omdat ik hier ben om mensen in mijn ervaringen te laten delen en daar waar mogelijk te helpen. Ik ben hier niet om mijn naam in een hall of Fame te zien. Gewoon mee stoppen.

106rallye
  • October 16, 2025

Ook van mij eigenlijk vooral kleine dingen.

Ik zou graag meer uitleg van Sonos zelf zien. Waarom functioneren sommige zaken (niet) zoals ze (niet) functioneren? Ook de uitleg van bepaalde keuzes - waarom heet het uitzetten van alle radioverbindingen in de app bijvoorbeeld nog steeds "wifi uit” terwijl de gebruiker daardoor ook de verbinding met zijn Subs en surrounds kwijtraakt - zou fijn zijn.

Daarnaast is de zoekfunctie op het forum dramatisch slecht. Die verbeteren en de resultaten kunnen sorteren op datum zou heel fijn zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 21, 2025

@Astrid L   Ook voor jou even een bumpertje 😉

Wat is overigens jouw invloed op hoe het forum eruit zou komen te zien. Is dit niet een wereldwijd gebeuren? In het verleden wel vaker zaken doorgegeven waarna een standaard reactie volgt dat het doorgegeven wordt. Vervolgens hoor of zie je nooit meer iets.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Enthusiast
  • October 21, 2025

@Astrid L   Ook voor jou even een bumpertje 😉

Wat is overigens jouw invloed op hoe het forum eruit zou komen te zien. Is dit niet een wereldwijd gebeuren? In het verleden wel vaker zaken doorgegeven waarna een standaard reactie volgt dat het doorgegeven wordt. Vervolgens hoor of zie je nooit meer iets.

Merci, ​@Erooij , en voor je feedback! ;-) 
Bedankt ook ​@106rallye voor jouw feedback!

Ik heb het alvast even meegenomen intern. Het goede nieuws is dat er vanuit het moderatie team wel enige invloed kan zijn, maar: we proberen alle drie de forums ook zo gelijk mogelijk te houden.

Dit is dus onze manier om binnen de lijntjes te kleuren, terwijl we alsnog wat transparanter proberen te zijn. 😄

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 21, 2025

Verwijderd