Skip to main content

Gewoon even een algemene vraag, ik heb alle problemen hier tijden gevolgd, heel heftig voor zo'n prachtig merk en product.
Ik heb sinds de problemen geen enkel update meer op de telefoon of firmware op de apparaten uitgevoerd en er persoonlijk ook geen last van gehad.
Is het inmiddels veilig om alles weer te updaten of kan ik alles beter laten zoals het nu is?

Ben bang dat je daar geen eenduidig antwoord op kunt krijgen. De meeste problemen lijken opgelost, maar ik durf mijn hand daar niet voor in het vuur te steken.

Zelf nogsteeds problemen met de volumeregeling (vertraagde reactie), maar mijn vermoeden is dat dat een combinatie is met de Playbase en play 1’s. 
Door de gebrekkige communicatie vanuit Sonos is het tot op heden niet duidelijk wat de huidige status is.

Of je dus wilt of kunt upgraden is geheel aan jezelf.

Ook ik kan je niets garanderen, maar ondanks dat ik minimaal problemen heb ondervonden sinds de miserabele update, merk ik sinds de laatste updates nu toch een goed werkende app (in principe als vanouds) waarbij ik alleen soms nog een kleine vertraging ondervind bij het volume, niet top, maar zeker ook niet hinderlijk. 
Sterkte met je keuze!

Maak je gebruik van een eigen muziekbibliotheek? Want die is nog niet helemaal op het niveau van vóór mei 2024.

Maak je gebruik van een eigen muziekbibliotheek? Want die is nog niet helemaal op het niveau van vóór mei 2024.

Als je bedoelt via bijvoorbeeld een NAS, ja, en hier heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik hiervoor een Synology DS 218+ en dat werkt al jaren feilloos. Ik heb hier ondertussen o.a. een groot aantal CD’s op gezet, m.n. enkele bijzondere uitvoeringen die niet in Spotify beschikbaar zijn.

Ik bekijk momenteel de optie om ook mijn grote LP en singel verzameling te digitaliseren in mijn muziekbibliotheek, helaas nog niet de tijd voor gehad/genomen. 

Wel ben ik op een gegeven moment mijn afspeellijsten in Sonos kwijtgeraakt, oftewel, ze deden het niet meer. Hierbij heb ik, ondanks de zeer goede ondersteuning van Sonos, van diezelfde medewerker toen begrepen dat dit een definitieve keuze van Sonos zou zijn. 
Ik heb deze toen allemaal opnieuw aangemaakt in Spotify, hetgeen ook weer een voordeel is als ik die wil gebruiken in mijn auto. Tot mijn verbazing is de mogelijkheid voor afspeellijsten in Sonos onlangs weer toegevoegd. Ik blijf echter nu in Spotify, immers, die kan ik ook eenvoudig in Sonos gebruiken.

Hier ook verbeterd, maar zeker nog niet foutloos. Ik verbind zonder enig probleem met een move of een play 1, maar gekoppelde speakers ( vb woofer en bedraadde plafondspeakers zoals keuken of woonkamer ) vormen nog een probleem…. Wanneer ik bvb play 1 en keuken selecteer zal de play 1 steeds werken , maar is het dan meestal de woofer alleen ( zonder de plafondspeakers ) die spelen… ik moet dan 1 à 2 keer de keuken afvinken en terug aanvinken, en dan komen de plafondspeakers wel in actie…. Volume is ook nog met vertraging, maar niet meer zo erg als voorheen…. 

Kortom, een oproep aan Sonos om weer eens goed en duidelijk te communiceren wat momenteel de status van alle eerdere problemen is waar momenteel nog aan gewerkt wordt. 
Wellicht heeft onze moderator nog een kanaal om dit verzoek door te sluizen.

Reageer