Skip to main content
Vraag

CD/Blueray

• February 13, 2026
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Hallo, ik wil graag een cd/blue ray device aansluiten op m’n SonoS,  Ik weet hoe dat moet maar ben benieuwd of iemand een specifiek product echt kan aan raden?

3 Reacties

106rallye
  • February 14, 2026

Ik zou in ieder geval een BD-speler kopen die DTS kan omzetten naar Dolby Digital. Veel blurays hebben alleen DTS (vooral muziekopnamen), terwijl veel moderne TV’s (o.a. Samsung en LG) dat niet doorgeven aan Sonos. Je komt dan uit bij de duurdere Panasonics of Sony’s volgens mij.

Je weet dat je als je een BD-speler gebruikt je ook voor de CD’s je TV aan moet hebben? En dat dan de eventuele achterspeakers het niet doen? Als je nogsteeds de Playbar gebruikt die in je profiel staat kan dat ook problemen opleveren; niet alle TV’s geven surround door aan een optische uitgang als dat via HDMI binnenkomt.

• Auteur
  • Novice
  • February 15, 2026

Beste 106rally,

Dank voor je reactie.

Ja, ik gebruik nog steeds deze Play-Bar.

Bedankt voor die tips, dat scheelt een hoop zoek werk.

Op dit moment denk ik aan een Sony UBP-X800M2 .Heb er 1 gevonden maar nog niet gekocht.

Wat denk jij?

106rallye
  • February 16, 2026

Vast een goede BD-speler. Ik gebruik een PS5 en een Marantz CD-speler, dus kan het je niet zeggen.

Voorzover ik kan zien zet deze geen DTS om naar Dolby Digital (of PCM meerkanaals). Als dat belangrijk voor je is (misschien niet voor de Playbar, maar dat is niet meer de jongste, dus kun je vooruit plannen naar een Arc Ultra) dan zou ik daarnaar zoeken. De keuze is overzichtelijk tegenwoordig volgens mij, Panasonic of Sony.