Vraag

Volume line-in erg zacht.

  • 7 April 2023
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb nu al enige tijd een platenspeler (https://www.sonos.com/nl-nl/shop/pro-ject-t1-phono-sb-turntable) alleen blijft het volume wel een vervelend ding. In de instelling staat deze op "Volume van bron → Niveau 10 Hoog" en dan nog moet het volume van de speaker wel twee keer zo hoog worden gezet als bij elke willekeurige andere bron. Dus bij schakelen naar bijvoorbeeld radio staat het volume mega hard.

is hier een oplossing voor van Sonos??


9 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Controleer allereerst alle verbindingen. Verifieer daarna of de switch op de draaitafel op LINE OUT is gezet, niet op PHONO OUT.

Reputatie 1
Badge +1

Allemaal al gedaan ook de helpdesk gesproken en die weten het ook niet. Instellingen staan goed alleen geluid is erg zacht

Reputatie 4
Badge +3

ook de helpdesk gesproken en die weten het ook niet.

Dat is onacceptabel. De Sonos helpdesk-medewerkers moeten je kunnen helpen.

Reputatie 7

Ik heb op het engelstalige forum gelezen dat van sommige platenspelers ook het versterkte signaal erg weinig vermogen heeft. Je zou eens kunnen proberen de platenspeler op phono zetten en het met een echte voorversterker te doen.

Bij mij ook nog steeds vrij zacht geluid op mijn Five. Switch staat op LINE OUT. Iemand met een oplossing? 

Reputatie 7

Ik heb op het engelstalige forum gelezen dat van sommige platenspelers ook het versterkte signaal erg weinig vermogen heeft. Je zou eens kunnen proberen de platenspeler op phono zetten en het met een echte voorversterker te doen.

Al geprobeerd?

Nog niet. Heb geen losse versterker atm. Had deze set juist aangeschaft vanwege het minimalisme. En beperktheid van het aantal kabels.

Bij sommige platenspelers, moet het geluid worden voor-versterkt. Ik gebruik hiervoor een PP400. Kleine voorversterker die je kan wegwerken achter de box. Kost je 30 euro en het werkt perfect.

https://www.thomann.de/nl/behringer_pp400.htm

Of je neemt een platenspeler waar de voorversterker is ingebouwd.

Reputatie 7

De platenspeler @GVT68 is voorzien van een interne voorversterker, die dus mogelijk niet sterk genoeg is…….

Reageer