Skip to main content
Antwoord

uitvallen connect amp

• September 21, 2025
  • 8 reacties
  • 104 Bekeken

Mijn Connect amp wordt er constant uitgegooid. Deze staan in surround configuratie. Ik werk nog altijd met het oude S1. Staan niet in wifi maar met ethernetkabel. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Beste antwoord door 106rallye

En het is bijzonder dat de Sub (die wordt aangestuurd door de Connect Amp) het wel doet, maar de Connect Amp niet. Eens een diagnose maken als het gebeurt en bellen met Sonos?

8 Reacties

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • September 21, 2025

Ik heb net hetzelfde probleem, ( wel met de S2 app ) . In de keuken zijn er 2 plafond speakers van Bose op de amp aangesloten in een opstelling met een sub van Sonos. Ik heb meestal de gewoonte om deze opstelling samen te laten spelen met een play1 die ook in de keuken staat … ( woonkamer is dan meestal nog niet geselecteerd ) wat er steeds gebeurt bij het opstarten is dat alleen de play1 speelt terwijl keuken ook is aangevinkt in het blad waar je ruimtes of speakers kan koppelen. Als ik het vinkje van keuken even uit en terug aanzet komen de speakers wel in actie… ik vermoed dat dit toch niet de bedoeling kan zijn ? … zeker wanneer nog tussendoor de speakers terug uitvallen en nog enkel de play1 speelt met de woofer… de nieuwe ceo bij Sonos krijgt blijkbaar het systeem ook niet in orde. 

106rallye
  • September 21, 2025

@wesley46 Jouw probleem is wel anders dan dat van ​@SpotiPedro . Hij heeft alles bedraad en heeft de apparaten in één “kamer” staan. Jij groepeert verschillende “kamers”, mogelijk alles op wifi?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • September 22, 2025

De plafondspeakers zijn bedraad verbonden met de amp die op zijn beurt ook bedraad verbonden is met de modem. De woofer en play 1 zijn aangesloten of wifi…deze morgen dus terug keuken en play1 geselecteerd en alweer speelt de play1 en de woofer zonder de plafondspeakers. (De play1 is bij mij idd gegroepeerd met keuken) 

106rallye
  • September 22, 2025

Een groep is geen vaste koppeling. Bij een herstart van de devices (bijvoorbeeld na een update of als de stroom eraf is geweest) vervalt de groep en moet je hem dus opnieuw aanzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • September 22, 2025

Indien dit het geval is zou dan toch het vinkje van keuken niet als actief mogen weergeven staan bij het opstarten? Bijkomend is dat de woofer die gekoppeld is samen met de speakers wel speelt. 
het komt dagelijks voor en dus niet enkel na een stroomuitval en/of update…

106rallye
  • September 22, 2025

daar heb je ook weer gelijk in. De Sub is gekoppeld aan de Connect Amp?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • September 22, 2025

Ja inderdaad… gekoppeld in de zin dat hij zo geprogrammeerd is ( door de installateur ) , dat hij automatisch meespeelt met de plafondspeakers. Hij is dus niet bedraad verbonden tot in de amp terwijl de plafondspeakers dit wel zijn. Mijn idee was dat er mss een defect aan de amp zou zijn , anderzijds is het dan vreemd dat hij bij vinkje af en direct na 1 keer vinkje aan wél terug afspeelt. 

106rallye
  • Antwoord
  • September 23, 2025

En het is bijzonder dat de Sub (die wordt aangestuurd door de Connect Amp) het wel doet, maar de Connect Amp niet. Eens een diagnose maken als het gebeurt en bellen met Sonos?