De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik heb een sonos one. Voor heen als ik mijn lampen bedienden hoorde ik alleen een geluidje. Maar nu zegt hij oké ik zet de lampen uit. Weet iemand hoe ik dit weer terug kan zetten.
Ik probeer de google assistant van mijn sonos one te koppelen aan mijn IKEA trådfri verlichting. Aangezien niet alles wordt ondersteund zoals voice match had ik t idee dat deze koppeling misschien ook niet door sonos ondersteund wordt. Ik heb geprobeerd alles opnieuw te resetten maar dit heeft geen nut. Enig idee hoe me dit wel lukt?
Hallo, Onlangs een Sonos one en een Sonos one sl aangeschaft. Alles werkte prima, ook de spraakbesturing. Systeem uitgebreid met Sonos beam. Installatie met Sonos app ging prima, maar toevoegen van Google assistent lukt niet (meer). Van alles al geprobeerd (opnieuw opstarten/installeren), maar google assistent en home vinden de Sonos niet. Wat kan er aan de hand zijn?
Hi, Ik ben nu in het bezit van tweemaal Sonos one en een Sonos sub. Echter overweeg ik om de Sonos amp te kopen ivm de betere geluidskwaliteit uit gewone vloerstaanders. Echter wil ik dan de Sonos one’s als rearspeakers gebruiken, mijn vraag is dan: vervalt de functie van Google assistant als je de one’s instelt als rear speaker bij de Sonos amp? Ik begreep dat dit wel het geval is bij de playbar/playbase, maar dit zou wel enorm zonde zijn bij de amp. Ik hoor het graag en alvast dank! Groet, Jimmy
Ik kan geen wekker meer zetten via Google Assistant. Op het moment dat de wekker af zou moeten gaan gebeurt er niets en degroeperen alle speakers. Als ik dan vraag of er een wekker staat zegt Google Assistant dat er geen wekker is ingesteld.
Ik heb mijn Google home mini smart speaker vervangen door een Sonos one. Het valt mij op dat de Google home mini mij vele malen beter kon verstaan. wanneer ik het commando “lampen uit” geef geeft mijn Sonos me regelmatig uitleg wie “Bumba” is. is dit een meer voorkomende issue?
Beste Sonos, Op mijn NAS heb ik verschillende mappen staan. In een van die mappen heb ik een aantal dezelfde liedjes staan, uitgevoerd door verschillende artiesten. Hoe kan ik mijn Move, verbaal, duidelijk maken dat hij uit die map dat liedje uitgevoerd door die artiest moet afspelen.
Er is iets fout gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw" is de melding die ik nu krijg als ik via mijn beam met Google assistent communiceer. Een algehele reset gedaan. Hielp niet. Internet router van stroom gehaald. App na deinstallatie opnieuw ingesteld. Met als laatste resultaat dat ik Google assistent niet meer geïnstalleerd krijg via de sonos app, toevoegen spraakservice. Als melding "apparaat niet gevonden"
Ik heb een Sonos one en ik woon in België. Google assistant is nu ook hier beschikbaar. Ik heb dus dat verbonden aan mijn box. Maar als ik er iets tegen zeg gebeurt er niets. Als ik op de microfoon toets klikt zegt het wel microfoon aan/uit. Weet iemand hoe dit komt. Zelf simpele commando's als hoe laat is het werken niet.
Hallo, Ik ben verhuisd vanuit de VAE naar Nederland met een Sonos die in Nederland is gekocht en geregistreerd. Nu krijg ik helaas de melding dat spraak niet beschikbaar is in mijn land. Land staat op Netherlands ... Doe ik iets fout?
is het mogelijk om de Google nest mini te koppelen aan de Google speakers, zodat je een synchroon geluid krijgt. Ik heb 2 play 3 gekoppeld . groet Marten
Vraag je jezelf af wat je moet doen met je Google Assistent beschikbare apparaten en Sonos speakers? Deze pagina helpt je alles te regelen. 1. Zorg ervoor dat jouw Sonos- en Google Home-apparaten allemaal zijn ingeschakeld en zijn verbonden met uw thuisnetwerk. Als je Sonos nog niet kent, dan zul je de Sonos app moeten installeren. Je hebt een compatibel iOS- of Android-apparaat nodig om Sonos in te stellen. Je kan de stappen doorlopen om de Sonos componenten te installeren. Als je Google Home niet kent, installeer dan de Google Home app en voeg je Google Assistent beschikbare apparaten toe, als deze niet automatisch verschijnen in de lijst. Deze kan je handmatig toevoegen door de Home knop in te drukken en vervolgens de Plus(+) te selecteren. Google heeft tevens hier een geweldige set-up handleiding. 2. Tik in de Sonos-app voor iOS of Android onderaan op het tabblad Meer en tik vervolgens op Spraakservices. Kies Google-assistent in de lijst. Hiermee ga je naar de app Google A
De Google zoekmachine werkt niet meer sinds de installatie van de Sonos en Google assistant op het wifi netwerk. Ook apps zoals buienalarm geven aan dat er geen internetverbinding is. Wie herkent dit verschijnsel ? Het doet zich voor op iPhone 8 en iphone XR.
Hallo, Ik heb een probleem met de google assistant op mijn sonos move (staat op slaapkamer). Ik kan deze koppelen in de google assistant app. Wanneer ik de de google assistant op mijn telefoon (iphone7) laat zoeken selecteer ik het merk Sonos en dan vindt ie 2 apparaten. Mijn Move en mijn Playbar. Ik moet ze dan toewijzen aan een ruimte. Hij laat al een suggestie zie zien: Playbar is woonkamer en Move is draagbaar. Daar wijzig ik niets aan, want dit is goed. Dan ga ik terug naar de Sonos app. Dan komt ie met een bericht dat de koppeling is geslaagd. Wanneer ik dan “Hey Google” zeg, zegt de Move: “Sorry there seems to be a glitch, try again in a few seconds”. Ik vind dat raar terwijl ik de taal in de google assistant app heb ingesteld op alleen nederlands. Als ik dan in de Sonos app kijk staat er dat er een probleem lijkt te zijn en is de google assistant niet meer gekoppeld. Ik zie een uitroepteken in de sonos app. Ik heb een aantal keren geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar. De S
Sinds de laatste update werkt de Google assistent helemaal niet meer. Ook kan de toets op de speaker zelf niet meer bedient worden. Heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg steeds als melding dat er iets fout is gegaan.
Is er een mogelijkheid om het sonos alarmsignaal af te spelen via een “instructie”? Achtergrond: ik wil na een melding op een bewegingsensor in huis op mijn sonos een alarmsignaal laten horen. Via IFTTT (makers platform) kan ik een multi-instructie applet maken waarbij eerst het volume hoger wordt gezet en vervolgens een stream (of via een andere applet een liedje) afgespeeld kan worden. Ik zou ipv een mp3 of wav stream van ergens op het internet (die er meer voldoende te vinden zijn) het sonos alarm willen gebruiken. Maar daarvoor moet ik weten hoe dit aan te roepen.
Wanneer ik via sonos de optie klikt om Google Assistant toe te voegen stuurt die mij door naar de appstore om te downloaden terwijl ik hem al heb en als ik hem dan opent gebeurd er verder niks. Iemand een oplossing? draai van alles de laaste versie (iOS)
Wanneer zal Google cast worden toegevoegd aan Sonos?
Heb net met kerst nieuwe Sonos one gekocht maar Voice assistent kan niet aan of uit (door op microfoon symbool te drukken. En kan ook niet Google toevoegen omdat melding komt dat apparaat niet gevonden kan worden. Wat doe ik fout? Wat kan ik doen om dit op te lossen? Of is er iets mis met nieuwe apparaat.
Ik krijg steeds de volgende melding.als ik iets vraag"Er is iets fout gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw"Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
Ik ben vorig jaar begonnen met een Sonos One in de huiskamer. Dit werkte super, ook met spraak via Google Assistent. Inmiddels heb ik het systeem uitgebreid met een Sonos Beam in de huiskamer en nog een Sonos One in de keuken. Deze laatste werkt soms wel en soms niet met Google Assistent. Hij registreert dan mijn vraag met een piepje maar vervolgens krijg ik geen antwoord. Andere keren beantwoord hij dezelfde vraag dan weer wel (bijv. Hoe laat is het?) Wat kan het probleem zijn?
Ik heb een probleem als ik als spraak service de Google assistent wil toevoegen zegt de app me dat de Google assistent al geïnstalleerd is terwijl er nog niets geïnstalleerd staat bij de spraakservice. Ik vraag me af hoe ik dit kan oplossen?
Hey, een irritant probleem. In onze slaapkamer hebben we een Sonos Move met Google Assistent. Die reageert zo goed als nooit op mijn stem. Soms registreert hij mijn stem en antwoordt hij gewoon niet. Soms geeft hij suggesties voor meubelwinkels als ik vraag het licht aan te doen in de slaapkamer. Ik spreek nochtans heel duidelijk en dialectloos. En op mijn vriend zijn stem reageert hij wel altijd correct. Bovendien hebben we in de eetkamer 2 Sonos Ones, waarvan de Google Assistent mij wel perfect begrijpen. Iemand een idee wat het probleem is?
Spraak besturing kan beter de vorm is leuk goede geluidskwaliteit functies kunnen beter onderanderen spraak besturing /samenwerking bij iOS /geluid is super voor de rest niks op aan te merken Google assistant werkt niet zo goed bij Sonos move als je iets zegt dan hoor die je niet goed bij mijn smartphone werk het beter google assistent maar voor de move is er nog wat werk aaan onderanderen spraak besturing
Upload diagnose: 522047966 Sinds enkele dagen een 2 sonos one gen2 en beam gen2 in bezit. Alles werkte prima. Zo ook de google assistent. Echter nadat ik de sonos speakers verplaatste (van spanning af) en week opnieuw alles werd opgestart bleek google assistent niet meer te werken. Vervolgens van alles geprobeerd, maar geen resultaat. Uiteindelijk heb ik alles sonos speakers een reset gegeven en opnieuw geïnstalleerd. Alles doet het behalve Google assistent is niet meer te benaderen en wordt niet geïnstalleerd. De sonos app geeft aan dat deze nog moet worden ingesteld. Wanneer ik de installatie via de ios app doorloop (ook nadat alle apps opnieuw zijn geïnstalleerd) wordt ik doorgeleid naar de ios appstore vanwaar ik de assistent-app kan installeren (of na installatie moet opstarten). Vervolgens gebeurt er niets. Wanneer ik via de assistent-app de sonos apparaten installeer wordt aangegeven dat deze zijn gekoppeld, maar gebeurd er verder niets. In de ios assistent app kom ik een een
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.