Vraag

Kun je meerdere GA accounts koppelen aan hetzelfde Sonos systeem ?

  • 2 February 2020
  • 5 reacties
  • 821 Bekeken

Ik heb speciaal voor mijn smarthome een Google account gecreëerd. Bedoeling is dat dan een ieder van het gezin met zijn eigen Google account en dus met zijn eigen GA toegevoegd kan worden aan dat smarthome account.

Alle smart apparatuur toegevoegd via dit account. Zo ook mijn Sonos systeem. Nu zie ik in mijn persoonlijke GA wel alle toegevoegde apparaten. En ook de diverse apparaten waarop GA is geïnstalleerd. Behalve van mijn Sonos systeem deze staat alleen in de GA account waarin deze is toegevoegd. Ik wil graag het Sonos systeem aan elke GA account apart toevoegen zodat de voice Match onderscheid kan maken voor wie de informatie is.

Is het mogelijk om meerdere GA accounts te koppelen aan mijn Sonos systeem, Zo ja hoe ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Op dit moment gaat dat niet: Sonos werkt met maar één Google account. Voice match werkt ook niet via Sonos.

Op dit moment gaat dat niet: Sonos werkt met maar één Google account. Voice match werkt ook niet via Sonos.

Dank je wel voor je reactie.

Nou dat is dan een mooie uitdaging voor Sonos. Neem toch aan dat ik niet de enige ben die met meerdere mensen in 1 huis woon :wink:

Wat betreft Voice match dat werkt dan toch wel zodra dat in de Nederlandse versie ondersteund wordt ?

Reputatie 7

Nou, volgens mij werkt dat in het engels ook niet.…

Je zou ook een account voor je huis kunnen aanmaken in plaats van jouw persoonlijke account voor de hele familie te gebruiken.

Nou, volgens mij werkt dat in het engels ook niet.…

Je zou ook een account voor je huis kunnen aanmaken in plaats van jouw persoonlijke account voor de hele familie te gebruiken.

Ik heb ook een account voor mijn huis aangemaakt, maar heb ook een persoonlijk account.

Apparaten heb ik ook via het huis account geïnstalleerd. En staan daar nu dus ook onder het tapje /apparaten/ Assistent-apparaten.

Maar in mijn persoonlijke account staat daar dus niet het Sonos syteem bij, want blijkbaar kun je die maar eenmalig installeren. Maar bv mijn telefoon of mijn google mini zie ik in beide accounts staan bij deze apparaten. De vraag is alleen krijg ik nu de antwoorden van mijn persoonlijke account of van het huis account zoals bv agenda werk adres en zoek opdrachten. Of misschien wel een mix van beiden ?

Reputatie 7

In je GA app kun je zien wat er gevraagd is aan de assistent. Als je met het huisaccount inlogt kun je zien of via deze account iets gevraagd is.