De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Sinds 2 dagen eigenaar van Beam (eerste x Sonos). Ik heb Juke als service opgenomen maar als ik google assist opdracht geef om NPO radio2 soul & jazz te streamen krijg ik als antwoord dat NPO soul & jazz niet gevonden kan worden in tunein Wat doe ik verkeerd?
Hoi, Ik heb sinds gister een Sonos beam. Echt een top apparaat alleen een ding snap ik niet. Je zou de tv/soundbar aan/uit moeten kunnen doen dmv Google assist. Op m'n tv heb ik ook een xiaomi mi box aangesloten. Deze gebruik ik voor Netflix enzo(android tv). Ik heb m'n beam aangesloten via HDMI in de ARC aansluiting. Dit is kanaal 3. De mi box is aangesloten op een normale aansluiting. Kanaal 1. Als ik m'n tv wil uit doen via google assistent werkt het dus niet als ik op kanaal 1 zit. Google assistent zegt wel dat hij de tv gaat uit/aan doen, maar hij doet niks. Als de tv op kanaal 3 staat. Waar de beam in zit. Dan luistert hij wel. Aan kanaal 3 heb ik verder niks. Dus wil niet steeds naar dat kanaal switchen om m'n tv via google assist aan/uit te doen. Hoe kan ik dit oplossen? Een tweede vraag. Als ik een wekker zet om bijvoorbeeld 7 uur zegt hij dat hij de wekker zet. Als ik daarna vroeg hoe laat de wekker staat. Zegt hij dat hij snoozet van 5 uur tot 7 uur. Dit is niet wat ik wil.
Zijn er al plannen om Sonos te connecteren aan apple HomeKit? Of gaan we moeten switchen naar de nieuwe homepod van Apple?
Zojuist Google assistent ingesteld. Bij het vragen om muziek af te spelen krijg ik de melding dat sonos niet bereikbaar is.
Hallo mensen,Volgens mij hebben ik deze vraag nog niet voorbij zien komen op deze forum.Ik ben sinds kort vanalles aan het proberen met routines in google home. Zo heb ik het kunnen regelen dat lampen aan of uit gaan bij een bepaalde commando die ik via een sonos beam activeer. Nu wil ik ook indezelfde commando een andere sonos speaker (in badkamer) iets laten beginnen met spelen (bijv. Een afspeellijst in shuffle). Ook dat hij de volume aanpast naar 10%. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd. Maar geen enkele actie lukt. Krijg steeda te horen "sorry sonos kan je hier nog niet mee helpen". Waarschijnlijk zit het in de manier hoe ik de commandos in routine maak of misschien is het gewoon weg (nog) niet mogelijk? Dat lijkt mij wel gek aangezien ik mbv de sonos beam de routine kan activeren. Indien dit wel mogelijk is, is er ergens een lijst met commandos die de sonos kan icm routines?Ik kijk er erg naar uit om alle mogelijkheden te ontdekken mbt GA routines en sonos. Mvg,Stepha
Google assistant koppelen aan Sonos one en Sonos move lukt niet.
Ik zag dit probleem al meer voorbij komen maar wil toch even inhaken. Ik heb mijn sonos in de kamer "samen " gezet en ook een google nest speaker in dezelfde kamer. Als ik dan zei speel spotify af op samen lukte dat prima en werd de muziek bijna synchroon afgespeeld maar ineens kwam er uit de google nest de mededeling er heeft zich een probleem voorgedaan probeer het later opnieuw. Dit duurde dagen dus heb ik de nest en de sonos uit de google home app verwijdert en weer toegevoegd. Nu lukt het me niet meer ze synchroon te laten afspelen wie weet er raad? Bedankt
Sinds enkele weken reageert Sonos niet meer op stem: "Hey Google, speel radio...". Hij reageert wel op de app. Ik krijg de melding: "als je daar hulp bij wilt moet je mij meer informatie geven. Dat kan in de Google Assistant app". In Sonos app staat GA aan. Hij reageert wel op stem bij alle andere opdrachten (vertel een mop enz.). Ik heb Sonos2 app sinds vandaag. Hoe los ik dit op.
Waarschijnlijk is het hier wel al eens vermeld geweest maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden op de vraag. Is er enig idee wanneer de Google home routines compatibel gaan zijn met de Sonos speakers? Tot nu toe werkt enkel de goedemorgen Google. Maar als ik slaapwel of iets anders zeg voert deze geen enkele actie uit. Ik heb 1 one in de keuken en 1 one en 1 sl in slaapkamer staan. Alvast bedankt
Wanneer ik aan google vraag om het volume harder te doen of bijv. Op 60 %. Voert hij dit enkel uit op de box waarvan het spraaksysteem gebruikt wordt. Hoe zorg ik er voor dat alle boxen in volume aanpassen?
Is het mogelijk om via Google Assistent het volume van een groep aan te passen? Ik heb een Sonos One (Kantoor) in een groep gekoppeld met 2 Sonos Play5 en een sub (Huiskamer). Ik stuur met de Sonos One de muziek aan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om het groepsvolume te bedienen. Standaard past Google het geluid aan van alleen de Sonos One (Kantoor). Ook lukt het mij om het volume van Huiskamer via Google Assistent aan te passen, maar nu is de uitdaging om het groepsvolume aan te kunnen sturen. Wat kan ik doen?
Zoals gevraagd door Tim S, een tijdje geleden heb ik me een tijdje bezig gehouden met de integratie van enkele van mijn Sonos speakers met Domotocz & Hue sensors. Omdat de SD kaartjes van de Raspberry af en toe wel eens kunnen in de soep draaien maakte ik volgende handleiding voor mezelf. Al deze dingen zijn wel ergens op het web te vinden, ik heb ze alleen samengevoegd tot een voor mij werkend geheel, Suggesties zijn welkom ! Target : 1) Project Alarm Start an alarm on a pre-defined time with a pre-defined group & sound level 2) Project WC Switch on player “WC” when movement is detected on a Hue sensor. If no music was playing in the room “Kitchen” then a sonos playlist will be selected, if music is playing in kitchen, player will be grouped with kitchen After some time, player “WC” will stop. Equipment 1) Sonos speakers 2) Hue hub + sensor 3) Raspberry PI (I am using the 4) with Domotics What to do : 1) Install Noobs & Domotics on the Raspberry https://www.raspberrypi
Het lukt niet om met spraakbesturing muziek af te spelen omdat hij geen standaard muziek service heeft. Tevens in de google home app staat hij niet in de lijst deezer te linken met sonos of google home
volume bediening wil wel en andere opdrachten ook maar als ik vraag of er wat via spotify of naar een ander radio station kan worden worden gewisseld wordt de melding gegeven kan sonos niet bereiken
Hallo,Ik heb een Sonos Beam, met google assistant ltijd de radio aan kunnen zetten met “hey google, speel radio xxx af”. Sinds een tijdje werkt dit niet meer. Welke commando kan ik geven om mn Sonos beam de radio af te laten spelen.
Op het moment dat we muziek via Spotify aanzetten in kamer 1 via google assistant (One) stopt alle muziek in de andere kamers in huis. Logisch dachten wij want Spotify-account ziet het als een ander device? Dus wij hebben enthousiast Spotify family geregeld, maar krijgen nu nog steeds hetzelfde probleem ook al hebben we nu meer spotify accounts gelinkt aan onze Sonos-app.Kan iemand adviseren hoe we de instellingen moeten aanpassen zodat we dit voorkomen?
Goedemorgen mensen Hier een probleem wat na enig speurwerk op het forum niet op zichzelf lijkt te staan, het lijkt erop dat er een software probleem is tussen de sonos app en google assistant Mijn Sonos opstelling One One SL Beam Als eerste de beide one opgesteld en geïnstalleerd, dat was op 05-01-2020, appeltje eitje, ook Google assistant in een ommezien werkend op 06-01-2020 tijd om de Beam erbij te installeren, wat een installatie gemak geen enkele problemen sterker nog, een kind kan de was doen, zeer tevreden met het installatie gemak en vervolgens het geluid, hier tot zover een tevreden mens. Wel kreeg ik na de Beam installatie een update tussendoor, daarna zou ik Google assistent weer koppelen, maar op dat moment komen er wat wolkjes een de strak blauwe lucht, wat even later verkleurt naar een dreigende inktzwarte lucht Het koppelen van Sonos in Google assistant lukt wel. Maar de koppeling vanuit de Sonos app vervolgens weer niet. Vanuit de Sonos app wordt je (via de App Stor
We hebben onze sonos one geïnstalleerd in de badkamer. Mijn gsm (samsung s10+) kon geen connectie maken. Mijn vrouw heeft dan maar de connectie gemaakt met haar smartphone en Sonos geïnstalleerd. Het valt op dat er bij sommige liedjes een soort dubbele bass (tik) weerklinkt, hetgeen allesbehalve natuurlijk overkomt. Iemand een idee hoe dat kan verholpen worden?? Als ik de sonos one via google assistant wil aansturen (in het bijzonder Spotify) krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om spotify in sonos te openen omdat mijn google assistant en sonos niet via dezelfde account zouden zijn aangesloten. Inmiddels transfereerde mijn vrouw de sonos one account naar mijnzelfde e-mail als mijn google assistant.. nog steeds hetzelfde reactie (bij poging afspelen Spotify op sonos one). Iemand idee hoe dit kan opgelost worden? Alvast bedankt!
Hi, Ik heb in verschillende ruimtes 1 Beam en 2 One's staan, Google Assistent overal geïnstalleerd en dat werkt perfect. Echter lukt het me niet om muziek te starten in alle ruimtes, begint alleen te spelen op de dichtstbijzijnde speaker. Het moet toch zo zijn dat als ik bijv. in de badkamer sta en zeg: 'Google, speel mijn muziek in alle ruimtes'. Dat ik door de hele woning mijn muziek hoor? Heb verschillende commando's geprobeerd: -Speel in alle ruimtes -Speel in alle kamers -Speel overal Als test ook in de Google Home app de speakers gegroepeerd en de naam daarvan als commando gebruikt maar ook dit werkt niet.
ik heb Google Assistant geïnstalleerd. Werkt goed met Sonos One, behalve volgend commando: Hey Google shuffle mijn playlist ‘……….’ op Spotify. Google assistant kent blijkbaar het commando Shuffle niet. Dus er gebeurt niets. Heeft iemand ook deze ervaring? Kan iemand mij raad geven?
Hoi, Ik ben aan het stoeien met de google assistent, ik krijg alleen niet gevonden hoe ik de Sonos ARC + 2 x One's (gekoppeld) uit kan zetten en aan kan zetten met een commando wellicht dat iemand me op weg kan helpen… Gr Toine
Wanneer je tegen problemen aanloopt bij het instellen van Google Assistent op Sonos, zijn er een aantal basis stappen die je wilt nalopen. Je kunt ook handige tips en tricks vinden en een lijst met commandos. Controleer jouw Google Account(s) Om te beginnen, wil je er zeker van zijn dat het juiste Google Account wordt gebruikt voor Sonos. Als je meerdere Google-accounts heeft ingesteld en aangemeld op het mobiele apparaat, is het mogelijk dat de verkeerde wordt gebruikt. Controleer de Accountinstellingen van jouw telefoon, je moet mogelijk de extra accounts verwijderen tijdens het instellen als de apps blijven proberen de verkeerde te gebruiken. Mogelijk heb je jouw Sonos-systeem gekoppeld aan een van de Google-accounts, maar de Google Home-apparaten kunnen aan een andere zijn gekoppeld. In dit geval geeft Google een foutmelding over het niet kunnen vinden van het apparaat. Mogelijk niet-overeenkomende muziek service accounts Als je een muziekservice gebruikt waarvoor een premiu
Ieder morgen moet ik minuten wachten voor de Google assistent wakker wordt. Erg vervelend. Weer geen internet verbinding Waarom werkt het na 2 minuten dan wel? Moet die google assistent eerst wakker worden? Ik heb de router al gereset. Ik sta voor schut bij mensen aan wie ik de speaker wil demonstreren omdat hij weer niet reageerd. Jammer van zo'n dure speaker.
Soms kan ik via GA een radiostation niet meer laten spelen. Ik krijg dan te horen dat het station niet beschikbaar is op die specifieke box. Via de app doet hij het dan weer wel. Hoe kan dit en hoe op te lossen.
Ik probeer Google assistent te activeren voor mijn Sonos Move. ik heb de stappen gevolgd en op een bepaald moment vindt Google assistent mijn Sonos Move. Om het te activeren/ installeren moet ik op toestaan klikken en dan vindt hij de Sonos Move niet meer en is er uiteindelijk niets gebeurd. hoe los ik dit op. Alles zit op dezelfde WiFi en dezelfde Google account.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.