maar als ik vraag of er wat via spotify of naar een ander radio station kan worden worden gewisseld
wordt de melding gegeven kan sonos niet bereiken
- TIDAL
- TuneIn
Mijn idee, je moet via de Sonos app het radiostation selecteren, en voor de rest kun je via de assistent de reguliere opdrachten geven. Maar je kunt niet via de assistant een zender selecteren.
Als Spotify gekoppeld is aan je Sonos account zou deze normaal moeten werken als je bv. zegt ' speel ABBA op Spotify'
Heb je al eens geprobeerd de GA te verwijderen en opnieuw te installeren?
Het kan maar iets kleins doms zijn, maar je moet er maar opkomen he :)
Waarom moet alles tegenwoordig zo moeilijk gaan.. kan dit niet vinden kan dat niet.. zou normaal inpluggen en spelen maar moeten zijn. Een hele zaal vol volk die jaren aan dit werken en testen, dan eindelijk laten ze het vrij, en dan moeten ze alles gaan rechttrekken met update's :s
Sorry, is off-topic maar moest het even kwijt hehe.
excuses
http://mijn-google-home.nl/mogelijkheden/sonos-en-google-home/
Oké Google speel.... Op de Chromecast
Oké Google speel..... Op de Sonos.
Als ik dat niet doe, krijg ik te horen dat de Sonos niet te bereiken is of dat er een fout is opgetreden.
Je moet de Sonos-kamer naam gebruiken in je opdracht, degene die wordt weergegeven in de Sonos-app, wanneer je specifiek praat met een Sonos-ruimte.
Citaat van Sonos
Als ik mijn Digibox aan wil zetten..
Stap 1: Hey Google, zet Digibox aan.
Stap 2: Laten we Telenet erbij halen, wil je dat??
Stap 3: Ja.
Stap 4: Dan komt een mannelijke stem vragen wat ik wil doen.
Stap 5: Zet Digibox aan ( nogmaals ).
Stap 6: Eindelijk is mijn Digibox aan.
In die tijd zou ik al 5min het nieuws gekeken kunnen hebben.
Vervolgens heb ik het e.e.a. gereset in de Sonos app, maar zonder resultaat.
Eenmaal in de Google Home app bleek dat ik ooit verschillende huizen had aangemaakt met verschillende kamers. Deze heb ik toen allemaal verwijderd/gewijzigd totdat ik nog maar één huis en kamer overhad. Gezorgd dat deze in de Sonos en Google app overeen kwamen (beide woonkamer) en vervolgens deed hij het bij mij.
Ik dacht dat het aan me Sonos app lag, maar ik zou adviseren dus even in de Google Home app te kijken.
Is er al een pasklare oplossing?
Bij de vraag "speel radio 1 op TuneIn" krijg ik steevast het antwoord: Sorry ik kan Sonos niet bereiken.
De GA staat mi wel goed ingesteld, want ik kan de verlichting (Hue) en thermostaat (Nest) wel bedienen. Muziek afspelen vanuit de Sonos app werkt ook, daarna is volume ook te regelen via GA. Alleen een andere radiozender kiezen lukt niet, dan weer dezelfde melding: ik kan Sonos niet bereiken.
Bel voor dit probleem even in, Scholte. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options
probleem opgelost.
nadat ik van router was veranderd had ik het zelfde probleem.
Sonos (naam badkamer) niet beschikbaar maar bijv. tijd, datum vragen werkte wel.
ik had Sonos app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verandering.
ik had Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verandering.
ik had Google assistent verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verandering.
Spotify en assistent opnieuw toegewezen in de Sonos app geen verandering.
zelfs mijn (door Google) opgenomen spraak opdrachten nagekeken en verwijderd.
OPLOSSING
wat voor mij wel werkte was de Sonos uit de Google home app verwijderen.
mijn speaker had ik in de app in de badkamer (kamer) ingedeeld en badkamer genoemd.
deze had ik verwijderd en opnieuw in de badkamer (kamer) ingedeeld en weer met de naam badkamer.
nu doet de assistent op de Sonos het weer prima en kan ik roepen Spotify playlist ... afspelen en dan speelt de Sonos het weer netjes af.
ik beni benieuwd of dit voor meerdere mensen heeft gewerkt. ik hoor het graag in deze topic
Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, alleen is het mij nog niet gelukt om het te repareren. Sonos zegt doodleuk dat het niet aan Sonos ligt maar aan Ziggo of Google. Daar hebben we dus ook niet veel aan :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.