Behulpzame tips om Google Assistent met Sonos te laten werken


Reputatie 7
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
Wanneer je tegen problemen aanloopt bij het instellen van Google Assistent op Sonos, zijn er een aantal basis stappen die je wilt nalopen.

Je kunt ook handige tips en tricks vinden en een lijst met commandos.

Controleer jouw Google Account(s)


Om te beginnen, wil je er zeker van zijn dat het juiste Google Account wordt gebruikt voor Sonos.

Als je meerdere Google-accounts heeft ingesteld en aangemeld op het mobiele apparaat, is het mogelijk dat de verkeerde wordt gebruikt. Controleer de Accountinstellingen van jouw telefoon, je moet mogelijk de extra accounts verwijderen tijdens het instellen als de apps blijven proberen de verkeerde te gebruiken.

Mogelijk heb je jouw Sonos-systeem gekoppeld aan een van de Google-accounts, maar de Google Home-apparaten kunnen aan een andere zijn gekoppeld. In dit geval geeft Google een foutmelding over het niet kunnen vinden van het apparaat.

Mogelijk niet-overeenkomende muziek service accounts


Als je een muziekservice gebruikt waarvoor een premium-account is vereist, moet je ervoor zorgen dat je die inloggegevens in beide Sonos en in de Google Assistent-app gebruikt.

In de Sonos app, controleer je via: Meer > Instellingen > Muziek Services of je dezelfde gegevens gebruikt zoals deze ook in de Google Assistent app zijn ingegeven.

De muziekservice in Sonos kan ook een gratis account of een verlopen account zijn, dus bevestig dit met de service.

Misschien gebruiken meerdere Sonos systemen het zelfde Google Assistent account


Er kan maar 1 Sonos systeem verbonden staan met een Google account.
Mochten 2 Sonos huishoudens het zelfde Google Assistent account gebruiken, dan zul je een keuze moeten maken uit welk Sonos huishouden je dit Google account wilt verwijderen.
Misschien is het een overweging een 2e Google account aan te maken voor het 2e Sonos huishouden.

Dubbele namen of kamer-naam conflicten


Wanneer je de Google Assistent vraagt om een taak op een apparaat uit te voeren, wordt de naam gebruikt en mogelijk verward als je meerdere apparaten met dezelfde naam hebt.

Als je bijvoorbeeld een Sonos speaker hebt met de naam Woonkamer en je hebt ook slimme lampen in huis zijn met de naam Woonkamer, kan dat voor problemen zorgen. Zou je in deze situatie het commando: "Hey Google, zet de Woonkamer harder", dan kan je ervaren dat Google Assistent de lampen feller zet i.p.v. dat de Woonkamer Sonos speakers in volume omhoog gaat.

Gebruik van Google Kamer namen


De Google Assistent heeft Google Kamer namen die doelgericht worden gebruikt om acties uit te voeren. Deze namen worden momenteel niet ondersteund door Sonos-apparaten.
Je moet de Sonos-kamer naam gebruiken in je opdracht, degene die wordt weergegeven in de Sonos-app, wanneer je specifiek praat met een Sonos-ruimte.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Reputatie 7

Zie bijvoorbeeld https://nl.community.sonos.com/google-assistent-en-sonos-229111/google-assistent-alleen-werkzaam-op-de-linker-surround-speaker-6769373

@Jelle_10 Wat heb je al geprobeerd/waar gaat het voor jou mis?

Reputatie 1
Badge +1

Routines..

Weten jullie dat de routines in Nederland werken?

Het werkt heel simpel, en is prima te gebruiken op een Sonos speaker.

B.v. als ik Radio10 in het verleden wilde beluisteren riep ik altijd oke Google, Speel Radio 10 op tunln radio op de sonos.

Als je een routine zelf aanmaakt, kan je dit dus in de routine neerzetten.

Nu zeg ik alleen nog, oke Google... Radio10, en Radio10 gaat afspelen.

Zo heb ik voor meerdere zenders een routine gemaakt, ik roep nu alleen nog de naam van de zender, of internetkanaal , en de routine doet de rest.

Werkt altijd.

Ik had eerst vaak... Ik begrijp je niet, en begon de Sonos 🔊 iets op Wikipedia op te halen.

Nu is dat probleem verleden tijd.

Heb je Netflix en een Chromecast, en je kijkt een bepaalde serie, maak een zelfde soort routine aan, ik kijk b.v. 24 op Netflix. dan zeg je alleen nog..... Oke Google 24 , en de routine zet alles aan, en de serie begint te spelen, op het juiste geluidsniveau e.d. Eventueel verlichting erbij enzo

Ik vind de assistent nu op de Sonos veel prettiger werken.