Vraag

sonos niet bereikbaar via google assistant


Badge
volume bediening wil wel en andere opdrachten ook
maar als ik vraag of er wat via spotify of naar een ander radio station kan worden worden gewisseld
wordt de melding gegeven kan sonos niet bereiken

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Mijn god, het is gelukt. Mochten er mensen zijn die ook dit probleem hebben, het kan dus meerdere oorzaken hebben.

Toen wij Sonos kochten, had mijn vriendin het uit enthousiasme als eerste geïnstalleerd op google home. Dit terwijl ik alle apparaten beheer via Google Home. Toen ik naderhand Sonos had toegevoegd, blijkt nu dat die er dubbel in verscheen. Ik was dus van de “oorspronkelijke” sonos nooit eigenaar in het Google Home systeem. Hij herkende dus twee sonossen in plaats van één. Ondanks dat ik meerdere keren het systeem heb gereset, bleef de oorspronkelijke sonos in het google home systeem staan doordat mijn vriendin het had toegevoegd. Ik kon dit niet veranderen via mijn telefoon. 

Doordat hij twee Sonossen herkende, wist hij waarschijnlijk niet waar hij op af moet spelen, vandaar de foutmelding. 

Ga dus na, of er een familielid misschien ook apparaten heeft ingesteld. Indien dit zo is, verwijder de apparten via ZIJN/HAAR telefoon. NIET via je eigen telefoon. Dit heeft bij mij immers nu 6 maanden geduurd tot ik erachter kwam. 

 

 

Ik heb dit kunnen oplossen:

 

google home app. 
sonos apparaat aan kaner sonos toevoegen.  Ik had hem eerst in woonkamer. Maar er was een kamer sonos. Saar heb ik sonos aan toegevoegd. Nu werkt sonos weer met google assistent.