Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Goedenavond, Ik heb momenteel 1 Sonos One (via WiFi) in mijn netwerk, en die wil ik graag uitbreiden met een 2e Sonos One. Nu loop ik al een tijdje te rommelen hiermee, hij wilt niet toevoegen.De app vindt de One wel, maar als ik dan doorklik dan stuit ik constant op foutmeldingen. Kan geen verbinding maken, moet ik een ander WiFi netwerk aanmaken, etc. Via een netwerkkabel kom ik nog het verst, maar ook dan stuit ik op een foutmelding tijdens het updaten.Redelijk frustrerend, zeker gezien het feit dat er al een exact dezelfde box wél werkt.Hebben jullie advies over hoe dit op te lossen is?
Ik heb 2 Sonos systemen. 1 privé en 1 op de zaak. Eerst pakte de app automatisch het systeem waar ik mij op dat moment bevond. Sinds de laatste update moet ik eerst zoeken in het netwerk en dan de gevonden Sonos aanklikken. Werkt ook maar wel omslachtiger dan voorheen. Ligt dit aan mijn instellingen?
Ik ben overgestapt op KPN, glasvezel. Alles werkt prima, maar ik kan mijn sonos beam en 2x play one niet meer installeren. De app is een regelrechte ramp, vandaag ruim 3 uur (!) Met een helpdesk medewerker van sonos van ALLES geprobeerd. Ook hij kwam er niet in. De nieuwe app sluit zomaar af, en werkt gewoon HELEMAAL niet. Ik hoop dat Sonos de kritiek hier ter harte neemt, want het is echt een puinhoop..
Play 5 stopt ineens. Ik gebruik de Sonos 1 app, omdat de playback 5 niet met s2 werkt. Maar ineens is de play 5 gestopt. Ik heb toen gereset naar fabrieksinstellingen. Daarna een nieuw systeem aangemaakt en het werkte weer. Echter na ongeveer 10 minuten stopt hij weer en staat niet meer in s1 app. Nog eens zelfde handelingen en wederom kan ik ongeveer 10 minuten luisteren en stopt weer. Wat moet ik doen??
Hi,Had eerder een Beam, sinds eergister zó blij met de Arc.Maar... In de nieuwe Sonos app zie ik m'n gemaakte groepen wel staan, maar waar kan ik ze maken/wijzigen/verwijderen? Kan dit niet meer met de vernieuwde app of kan dit niet met de Sonos Arc soundbar? B.B
Sinds de update in mij, krijgen we de Sonos play niet geupdate met fout code 1005, alle reset en updates gevolgd. Iemand nog een tip?
2 ERA100 (stereo) zijn perfect geconfigureerd op een 2,4GHz wifi netwerk (signaal van repeater is sterk genoeg)Sonos app op iPhone de volgende dag opstarten: systeem is verdwenen en wordt ook niet gedetecteerd; Op de router gaan kijken: geen enkel Sonos systeem aanwezig (staan nochtans aan).Sonos was tot nu toe mijn beste keuze om af te stappen van mijn 7.1 bedraad Marantz systeem. Maar nu begin ik te wtijfelen.Heb reeds 2 keer volledige reset gedaan en opnieuw toegewezen. Volgende dag is het terug verdwenen. Raar syteem want als ik scande op 5 Ghz kwam even de Sonos op en verdween. Leest Sonos wel dit formum of zijn we alleen op onszelf toegewezen?
Ik kan geen muziek of radio meer luisteren via de sonos. De app vindt de speakers niet.Verwijderen app en opnieuw erop zetten helpt niet. Een nachtje wachten helpt niet. Mijn man heeft het zelfde probleem, ook zijn app doet het niet meer. Hoe kunnen we dit oplossen?
Ik heb 2 weken geleden de sub mini aangeschaft en 2x de Roams. Sub krijg gewoon NIET toegevoegd aan de heb hij vind hem wel maar als ik op toevoegen klikt stopt de app ermee. Bij de roams toevoegen niks aan de hand binnen 2 minuten gelukt. Is er een oplossing?
Hoe installeer ik sonos als ik niet meer verbonden ben
Trueplay op Sonos ARC kan ik niet instellen ,het werkt niet.wie heeft een idee.
Hallo,Sinds de update van de app heb ik steeds dat als ik muziek afspeel in de woonkamer hij steeds terug gaat naar de tuin. Super irritant.weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb eergisteren de Sonos app op mijn iPhone geüpdatet en kan nu de ingestelde alarmen niet meer bedienen.Die functie zit niet op de nieuwe app. Het (wekker)alarm werkt wel. Maar ik wil die ook uit kunnen zetten of een andere alarminstelling activeren.Hoe kan ik dat nu doen?
Ik speel muziek af op mijn Sonos one Sl via airplay vanuit de WIIM. Na de update zie ik de speakers wel in de app staan, signaal wordt gestuurd naar speakers via zelfde wifi netwerk maar er is geen geluid. Wat is hier aan te doen?
Sinds de laatste update kan ik mijn muziek niet langer via de era100 en Roam als paar afspelen. Mijn Era is zo goed als niet bereikbaar dus muziek afspelen blijkt überhaupt een probleem? Meer die hier tegenaan lopen?
Sinds een kleine maand een mesh wifi netwerk aangelegd middels 3 TP-link deco x60 sattelieten. Hierna alles sonos producten verhuist en om een en ander aan de praat te krijgen een aantal play1's moeten resetten om weer te kunnen koppelen.Na enige tijd goed gewerkt te hebben viel de playbase weer als vanouds uit en geluid via de optische kabel was er soms wel en soms niet. Sinds een week is de playbase niet meer vindbaar in de sonos app op Ios. Vandaag een reboot gedaan van het complete systeem en vervolgens was er een play1 die niet meer zichtbaar is. Deze naar de fabrieksinstellingen gereset en gekoppeld middels een iPad. Deze koppeling was succesvol. Vervolgens zie ik in de lijst met producten de Play1 die ik de naam dakterras heb gegeven niet meer terug. Ook niet op een MacBook en op een Iphone. Vervolgens pak ik de samsung galaxy tablet van mijn vrouw en start de sonos app. Tot mijn verbazing zie ik hier zowel de playbase als de play1 als aangesloten apparaten maar niet de rest van
Mijn Sonos one maakt geen verbinding en knapt alleen maar.wat kan ik hieraan doen?Stekker eruit gehaald en geprobeert te resetten, niks helpt.
Goedeavond Ik had een vraag over gegroepeerd volume verhoging of verlaging.Al jaren heb ik 2 play 1's achter me en een play 5 voor me. Verbonden via de lijningang op de tv. Dit werkt altijd vlijloos nu dacht ik...ik koop er nog een beam bij voor onder de tv zodat ik ook digitaal geluid heb en extra kan genieten Nu loop ik tegen 2 dingen aan. 1 is dat als ik het geluid via de afstandbediening vd tv het geluid wil verhogen hij alleen het geluid van de beam verhoog en niet de rest terwijl hij wel in een groep staat. En 2 is dat als ik dat doe telkens het geluid van de interne speakers ook aan gaat en mee gaat doen met de sonos waardoor je een enorm verschil.in geluidskwaliteit krijg. Ik heb me er al aardig in verdiept maar kom er tot op heden nog niet uit. Iemand een suggestie Alvast vriendelijk bedankt Gr hans
Na de update vanmorgen geen muziek meer. De app vindt geen enkele speaker. Wat waardeloos van Sonos. Meld dat ik lokaal netwerk aan moet zetten in de instellingen maar dat staat gewoon aan.Kan niet meer gebruiken op iPad en iPhone. Wanneer worden de issues opgelost?
Hallo,Ik heb de soundbar ARC + mini Sub + 2x Era 100 welke geïnstalleerd zijn sinds 18/05/24 met de nieuwe app van Sonos ( na wat moeilijkheden toch ).Nu zou ik mijn wifi netwerk willen vernieuwen en stel ik mij de vraag welke stappen en in welke volgorde ik moet doen om dit zonder problemen te kunnen uitvoeren, iemand die mij hierbij kan ondersteunen a.u.b. ?ik heb reeds de bestaande topic hierover gelezen maar dit is van enkele maanden terug.Alvast bedankt en hopelijk lukt dit zonder moeilijkheden.
Hi, i can’t connect my sonos play1 play 3 sub and playbar anymore since i have a new wifi setup. Tried the following already: factory reset the sonso speakers rename and rearange settings in wifi connected the speaker by network cable it is verry glitchy with the app and eventually i get tehe message that it can not find my wifi or network. network itself works great with everything else. Can anyone tell me if this is due to something else ?
He!Mijn setup momenteel is een Arc onder de TV, een sub gen 3 en 2x One op standaard. Nu ga ik eind van het jaar verhuizen en zit ik er overna te denken de one's te switchen voor 2x era 300. De bank komt tegen de muur aan te staan waar de era's moeten komen. Nu heb ik eigenlijk 2 vragen.1. Moeten de luidsprekers op oorhoogte of kan ik ze ook met een muurbeugel hoger hangen en kantelen naar beneden, wat doet dit met het geluid.2. Is de era niet te overpowered omdat er geen ruimte tussen de bank en de muur zit. Ik heb nu de one's. Zou je het verschil enorm horen? Ik hoor graag wat jullie denken en of jullie nog tips hebben!
Na een plotselinge stroomuitval krijg ik geen verbinding meer met de speaker. Ook met een kabelverbinding tussen speaker en modem lukt het niet. Weet niet hoe dat komt. Misschien een spanningspiek of een andere storing.
Misschien een stomme vraag maar ik ben er net helemaal in thuis :-)Mijn vraag is hoe ik mijn MP3 bestanden af kan spelen via Sonos?Zowel mijn sonos app als de muziekbestanden staan op mijn iPad,.Voor de update kon ik mijn muziekmappen gewoon afspelen via de sonos speakers, dat lukt nu dus niet meer. Klinkt ouderwets dat ik nog MP3 gebruik maar het gaat om zelf gemaakte remixen en die staan dus niet op een streamingdienst.Misschien moet ik mijn muziek opslaan op een sfeer apparaat waarmee ik het wel via sonos af kan spelen, mijn hoop is nog steeds dat ze de update terug draaien, wat een drama.
Ik heb een Era100 met lijningang geinstalleerd. Het afspelen van de platenspeler op de Era100 ging prima en ik kon ook op de andere Sonos apparaten laten afspelen.Sinds gisteren werkt het echter alleen nog op de Era100. De andere apparaten kunnen niet verbonden worden met de Era100. De rest van het systeem werkt wel, dus bv radio afspelen op andere apparaten is geen probleem. Maar daar kan ik de Era100 ook niet toevoegen.Zitten allemaal op hetzelfde WiFi netwerk….
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.