Skip to main content
Vraag

sonos Connect met Mini Sub

  • 25 May 2024
  • 9 reacties
  • 70 Bekeken

Beste lezers.

Waarom wordt de mini-sub niet aangeroepen als ik vanaf mijn stereo-installatie muziek afspeel naar de Connect en wel de Beam en de 2 One speakers?

En hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel kan?

Alvast bedankt.

Aad

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Mij is een beetje onduidelijk wat je met “aangeroepen” bedoelt. Ik doe toch een poging je te antwoorden.

Als ik het goed begrijp heb je een Connect aangesloten op je stereo-installatie. Deze vormt een aparte “kamer” in de Sonos app. Je hebt ook een Beam, twee One’s als surrounds en een Sub mini in en andere “kamer” in de app. Dan loop je tegen twee zaken aan:

  • de Sub mini kan niet in twee “kamers” tegelijk staan - overzetten kan niet eenvoudig via de app en je verliest evt. Trueplay settings, daarnaast zie ik ook dat mensen met de nieuwe app via Android even geen Sub mini kunnen toevoegen;
  • een Sub mini kun je sowieso niet koppelen aan een Connect (op zijn opvolger de Port).

De enige manier waarop je dus de Sub mini zou kunnen horen als je iets afspeelt via de Connect op je stereo is als je de “kamer” waarin de Sub mini zit groepeert met de “kamer” waarin de Connect zit. Zie hier voor meer over groeperen: https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Dank voor je reactie.

ik heb op dit moment 2 “woonkamers”..

Eén vanaf de TV naar de Beam via Arc en de 2e vanaf de stereo-installatie naar de Connect.

Wat ik begrijp is dat de Connect het signaal draadloos naar de Beam stuurt. Deze stuurt naar ik meen ook de 2 surroundspeakers aan, maar dan niet de mini-sub, terwijl die dat in het eerste geval wel doet. Dat begrijp ik dus niet 😊

 

Reputatie 7

Hoe weet je dat de Beam de Sub mini niet “aanstuurt” als hij muziek van de Connect weergeeft? Omdat je de Sub niet hoort?

Ik hoor totaal geen enkele bas als ik iets draai via de stereo-installatie. Daar verbaasde ik mij over. En ik hoor of voel ook niks bij de sub. Wel hoor ik alles bij de andere speakers.

Reputatie 7

De Connect is niet verbonden met de Sub mini, dat is de Beam. Als de Beam niets doet, doet de Sub mini dus ook niets. De enige manier waarop je voor elkaar kunt krijgen dat de Sub meedoet met de Connect is door de Connect te groeperen met de Beam - in je screenshot zijn ze niet gegroepeerd. Zie de link hierboven.

Hoi,

op één of andere manier krijg ik na het groeperen, er helemaal geen geluid meer uit.

ik doe ongetwijfeld wat fout, maar vind de app ook erg onhandig hierin.

en wat ik begrijp is dat het groeperen bedoelt is om overal het volume hetzelfde te regelen. 

ik heb de link gevolgd, maar vind die informatie ook niet toereikend. Als ik de groepeer button aanklik, wordt ie geel, maar gaat nooit meer uit.

en vink ik de Connect erbij aan, dan blijft de tv ook audio uitvoer geven en de Connect weer niet..


Wederom bedankt.

grt Aad


 

 

Reputatie 7

Voor mij is “er helemaal geen geluid meer uit” erg onduidelijk. Bedoel je het systeem, de Connect, de Beam of de Sub mini?

Groeperen is bedoeld om overal dezelfde muziek te krijgen. Je kunt ook het geluid van de gegroepeerde speakers regelen, als weet ik met de nieuwe app even niet hoe. Als je muziek weergeeft via de Connect zet je de woonkamer er in een groep bij. Die geeft dan hetzelfde geluid als de Connect. Je begint dus met de speaker die je als leider van de groep wilt hebben. In jouw situatie de Connect.

Volgens mij zijn de speakers gegroepeerd als de vinkjes geel zijn en je op "Toepassen” hebt geklikt.

De tv staat rechtstreeks op de beam. Na het groeperen, kwam er nergens meer geluid uit.

De Connect wordt gevoed via tulp vanaf de stereo-installatie. En die stuurt een signaal uit naar de beam.  In dat laatste geval worden de surround speakers wel aangestuurd, maar de mini sub niet. 

Ik kan geen keuze maken wie wat of waar ik naar toe kan groeperen. 

Ik vind de app ook zeer onduidelijk hierin, hopenlijk wordt het met de update beter.

bedankt in ieder geval voor je uitleg.

Reputatie 7

Je stereo-installatie stuurt een signaal uit naar de Beam? Of je Connect? Dat laatste toch alleen als je daar opdracht toe geeft. Heb je in plaats van voor groeperen als een op de Beam gekozen voor de lijningang als bron? De lijningang van de Connect fungeert namelijk eigenlijk als lijningang voor het hele systeem.

Misschien moet je als het wat rustiger is bij Sonos je dit eens door Sonos uit laten leggen.