Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hoe verhuis je systeem? Binnenkort verhuizen naar buitenland. Nieuwe router, wachtwoord etc.wat is de makkelijkste manier om het systeem daar werkend te krijgen?
Helaas na de update ia het onmogelijk nog met de Sonos app te werken! Geen verbinding of pas na langere tijd…! Wie heeft er een goede tip voor ons?
Goedenavond,Sinds vorige week ben ik overgestapt van provider voor het internet. Sindsdien kan de app mijn Sonos systeem niet meer vinden en als ik een systeem wil aanmaken, vindt de app mijn producten niet. Heb ze al van de stroom gehaald en opnieuw geprobeerd. Het rare is, dat als ik tv kijk het systeem gewoon werkt. Maar ik kan bijvoorbeeld niet mijn Spotify af laten spelen op het systeem, die ziet het ook niet. Mijn systeem bestaat uit 1x Sonos Arc, 2x Era 300 en 1x Sub (Gen 3).Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt :)
Hoi, ik heb een playbar via optische kabel aangesloten op mijn tv en via ethernet kabel verbonden met internet en twee losse Play1’s (via wifi). Sinds een paar dagen geven de Play1’s geen geluid van de tv meer. De playbar werkt prima. Via Spotify werken wel alle drie de boxen. Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
In mijn Sonos app zie ik maar 1 systeem, maar in de webapp zie ik 2 systemen. Ik wil maar 1 systeem zien. Een Sonos play is in het ene systeem terecht gekomen, maar krijg die er met geen mogelijkheid uit. Ook niet met resetten ook met netwerkkabel erin. Werkelijk van alles geprobeerd….https://play.sonos.com/en-us/households
Wat is in de instellingen de faseregeling sub 0 of 180 graden, met name wat is het verschil en wanneer pas je deze wel of niet aan. Staat nu bij mij op 0. Sub staat in hoek woonkamer
Ik heb al heel lang een Sonos play 1. Nu wil ik er een box bij, en verkopen ze alleen nog de Era. Maar kan ik deze koppelen met elkaar, dus dat ze dezelfde muziek tegelijk afspelen? Of raden jullie dan aan 2 nieuwe boxen en dan 2x de era? Hoe zit dat?
SInds laatste update van de app merk ik dat mijn apparaten automatische muten als ik ze even niet gebruik. Hoe Is dat op te lossen? Of is dit een fout in de laatste update?
Net een nieuwe box gekocht (One SL), bij het aansluiten van het systeem gaat het goed tot hij moet updaten, dan krijg ik de error code 1001. Ik kan helemaal opnieuw beginnen. Ik heb alles geprobeerd, resetten, via de ethernet kabel, via de laptop, tablet en mobiel instaleren - echt radeloos. Klanten service van Sonos gebeld en zelfs die konden mij niet helpen. Enige wat zij adviseerde is om het nog te proberen met de laptop, nu ik ook dat heb geprobeerd lukt dat ook niet. Ik zie op de app store reviews van ios en Android dat er super veel klachten zijn door de nieuwe update. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zit nu met 8 sonos speakers die het niet doen. Wat moet ik doen?
Hi ik had een vraag, ik heb net een nieuwe sonos symfonisk ikea box gekocht. Ik krijg bij het installeren telkens een foutmelding bij de update. Hierdoor kan ik jiet verder hoe moet ik dit oplossen? Alvast bedankt!
Ik wil een AMP Sonos kopen daarbij sluit ik aan een B&W 707 S3, ik ga het verbinden met de TV (ARC)Nu wil ik de huidige Beam mee laten lopen en aantoevoegen via de Sonos app is dat mogelijk ?
Sinds een paar dagen brandt een geel statuslampje op al mijn Sonostoestellen die met de sonos app 2 zijn verbonden (dus niet bij een oude play:5 die niet mee kon migreren). Ik kan dit lampje niet uitzetten via de app, daar staat al ingesteld dat het statuslampje uit moet zijn. Bovendien wordt een geel lampje in de sonos-handleidingen nergens vermeld als kleur (en ja, het is echt geel. Geen groen, geen oranje, geel dus). Dit is dus vanuit Sonos gestuurd, en beste Sonos, vermits jullie het konden aanzetten, zet het nu ook maar terug uit aub!Anderen dit ook al opgemerkt?
Zowel bij de move als ray heb ik sinds een week of 2 dat tijdens het afsoelen het geluid uitvalt en er een groene led brand. Dit gebeurt spontaan.
Ik heb mijn systeem vandaag uitgebreid met een playbar. Maar na uren alles geprobeerd te hebben ben ik er behoorlijk klaar mee. De update pakt ie niet, foutcode 1002. Alles al geprobeerd, van bekabeling tot 20 x resetten en opnieuw proberen, stekker eruit, router opnieuw opstarten, s2 app gereset, maar helaas allemaal tevergeefs. Ook nog een uur in de wacht gestaan bij Sonos zonder iemand te spreken dus ik weet nu niet meer wat ik kan doen om de playbar te installeren. Hopelijk is hier iemand die de wijsheid in pacht heeft voor dit probleem?
Ik heb een nieuwe Sonos Move en probeer die te installeren via m’n Telenet WIFI.Ik doe de installatie via de app op iPhone (en heb ook via iPad geprobeerd).Ik geraak door alle stappen, maar nadat ik het WIFI wachtwoord ingegeven heb en de Sonos Move probeert connectie te maken met m’n WIFI komt er een foutmelding : error 1.101. “There was a problem checking for updates”. Ik heb al modem gereset, de Sonos elke keer opnieuw factory reset.Ik heb ook al met de Sonos Support chat gesproken, … maar steeds hetzelfde probleem.Ik vrees dat er een setting in m’n WIFI is waarvoor de Sonos installatie procedure gevoelig is.Het trieste is dat ik zelfs niet gewoon de Sonos via Bluetooth kan gebruiken (je moet eerst de installatie via WIFI doorlopen hebben).Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige Sonos klant ben met een Telenet WIFI die dit probleem heeft … dus ik hoop op een gouden tip :-)
Ik gebruik sinds een aantal jaren met plezier mijn Sonos-systeem en heb daarin twee ruimtes gedefinieerd:eetkamer, met twee Five-speakers woonkamer, met twee Ones, een Beam (bekabeld naar router) en een WooferNauwelijks problemen mee gehad, maar sinds kort is Woonkamer uit het systeem verdwenen. Eén One is zichtbaar op de (nieuwe) app maar daar kan ik niks aan toevoegen.De Beam geeft wel TV-geluid weer via een HDMI-kabel.Het grootste probleem is dat Beam en Woofer niet zichtbaar zijn op de app en dat de hele Woonkamerset lijkt te zijn verdwenen. Ik kan ook geen nieuwe groep formeren.Ik heb de router gereset, helaas zonder resultaat.Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?Thanks, Ries
Hoi ik heb een play5 gen1, deed het prima tot vandaag hoorde ik een tik tijdens het luisteren naar de muziek, geluid uit gezet en nog hoorde ik de tik, wie weet wat dit kan zijn?Dit gaat via wifi of via de utp blijft het probleem.Bij Sonos zeggen ze dat dit een inslopen hardware probleem is?
Na het installeren van een nieuwe modem (van Ziggo naar KPN) maakt onze Play 3 geen verbinding meer met de wifi. Terug gezet naar fabrieksinstellingen, gekoppeld aan wifi, maar kan speaker niet toevoegen (product wordt niet gevonden). Bekabelen is geen optie. Graag jullie tips!
Situatie nu (met oude speakers)Toekomstige situatieWe hebben een mooi nieuw huis gekocht en gaan binnenkort starten met de verbouwing. Op de muur waar de oude bewoners speakers hebben hangen wil ik mijn ERA 300's gaan hangen. Er lopen echter nog geen stroompunten naar toe, dus we laten de muur eerst repareren en daarna kan ik zelf kiezen waar precies we de ERA 300's willen hebben. Vooraan heb ik de Arc staan met de sub, maar dat maakt niet uit voor mijn vraag.Nu heb ik gelezen dat de ERA 300 minimaal 21 cm van de muur af moet hangen en 60cm van het plafond. Echter wat ik niet kan vinden is hoe veel ruimte er tussen moet wanneer ik de speakers ophang en naar beneden richt. Dan neem ik aan dat die 60cm niet geldt? Weet iemand hoeveel ruimte ik dan moet vrijhouden? En hebben jullie nog andere tips waar ik op moet letten?Een simpeler alternatief zou zijn 2x een vloerstandaard, links en rechts van de zwarte kast. Maar ik vind het het een beetje zonde van de ruimte als ze ook kunnen hangen.
I have been using Sonos for more than 8 years.Currently they came out with an update that (from what i read) breaks the usage of SMB and NAS. They supported SMB /NAS for years.Now they are not doing it, so i stopped updating.But this morning my Ipad came with a page covering my whole screen to force me to update.I havent done so. But now I cant reach the application on Ipad to use my current setup.Thank god i still have android in the house. But why is Sonos doing this and getting away with it?
Hi ik krijg mijn Sonos sub gen 3 niet verbonden met mijn wifi netwerk. ik heb mij Sonos One’s, 6 stuks zonder problemen verbonden. Ik krijg mijn 2 gen3 subs met geen mogelijkheid verbonden. Ik heb deze reeds gereset(verbindings knop inhouden, stekker eruit, wachten tot de lampjes doven, stekker erin met de knop nog steeds ingedrukt en wachten tot het lampje groen knippert. netwerk opnieuw opgestarten heeft ook niet geholpen. bovenstaande werkte prima bij de One’s maar dus niet met de Sub’s.
Beste,Na het updaten van de Sonos app, kan de app mijn sonos one niet meer vinden op het netwerk.Ik heb het systeem inmiddels al meerder malen gereset en gekoppeld aan mijn wireless netwerk (dat gaat wonderbaarlijk wel goed) maar dan is de sonos one niet meer vindbaar binnen de app om de configuratie af te maken.Hoe nu verder? de ergernis is groot na een maand van veel gerommel met de app en de sonos one.
Ikea symfonisk moet updaten en geeft error 1000. Ik kom niet verder
Wij hebben 2 era100 speakers aangeschaft. Het lukt helaas niet op muziek via beide speakers tegelijk af te spelen.Als ik onderin de app de 2e speaker probeer te koppelen krijg ik de melding “Er kan geen verbinding worden gemaakt. Probeer later opnieuw.”. Als ik echter alleen op deze ‘2e’ speaker muziek wil afspelen, kan er wel verbinding worden gemaakt. Hoe werkt dit?
SInds de update van de SONOS APP kan ik mijn play 5 niet meer koppelen.Ik heb 2 speakers play 5 en 1 beam. in de SONOS app uiteindelijk voor elkaar gekregen om 1 play 5 te installeren, de andere (beam en play 5) krijg ik niet meer verbonden. vrijwel alles al geprobeerd. Wie kan mij helpen.overigens de nieuwe app vind ik tot nog toe verre van een verbetering van de oude versie.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.