Skip to main content
Vraag

Amp versterker verbinden met B&W 707 S3 en de Beam is dat mogelijk

  • 16 June 2024
  • 13 reacties
  • 60 Bekeken

Ik wil een AMP Sonos kopen daarbij sluit ik aan een B&W 707 S3, ik ga het verbinden met de TV (ARC)

Nu wil ik de huidige Beam mee laten lopen en aantoevoegen via de Sonos app is dat mogelijk ?

13 Reacties

Reputatie 7

Ja en nee. Ja, je kunt de de B&W’s aansluiten op de Amp. Nee, je kunt geen twee Sonos devices aansluitende je TV.

De vraag komt op wat je precies met beide apparaten wilt. Als je de Beam op de TV aansluit, kun je de Amp er als surround (dus achterspeakers) mee verbinden. Je kunt ook twee aparte “kamers” is de app aanmaken en dan de Amp en de Beam “groeperen”. Voor muziek kan dit leuk zijn, maar bij TV-geluid gaat de Amp dan na-ijlen.

Badge +1

Bedankt voor je reactie, bij Sonos noemen ze het toch groepen bijvoorbeeld woonkamer…nu is de Beam met de tv geschakeld en twee Sonos one werkt goed als de tv aanstaat of als de tv uit staat.

Maar nu haal ik de Beam eraf en schakel de AMP van Sonos op de TV met ingang ARC ..en in de AMP steek ik de B&W ik maak groep woonkamer met B&W plus ik meld ook de Beam erbij zo ook in de groep. Nu is mijn vraag kan dat niet ???

Reputatie 7

Nee, het systeem is verdeeld in “kamers” (een speaker of een gedefinieerde set stereo- of homecinema speakers). “Kamers” kun je “groeperen”. Jouw Beam en de One’s (of de Amp) zouden dus als je ze een surroundset wilt laten vormen in één “kamer” moeten staan. De Beam is dan linksvoor, center en rechtsvoor, de Amp (of je One’s) de achterspeakers. Als je twee “kamers” hebt en dus moet “groeperen” staan ze niet als surroundset opgesteld. Je krijgt dan ook gewoon stereo uit de achterspeakers en geen surround (ontploffingen, wegvliegende helicopters, applaus etc.).

Voor een surround set up laat je dus de Beam aan de TV hangen en voeg je de Amp (of de One’s) als surrounds toe aan de Beam. Wat jij wilt (Amp aan de TV, Beam gegroepeerd) kan wel, maar dan heb je dus geen surround, maar stereo van de Amp en (met iets vertraging) de Beam. Als jij dat wilt is dat prima, maar dat is geen surround en zeker niet zoals Sonos het bedoeld heeft.

Badge +1

Maar ik wil geen surround, ik wil mooi stereo. 
dus ik ga de Sonos ONE verkopen.

ik heb een systeem woonkamer en een systeem keuken. En systeem woonkamer komt de B&W  en ik hoop de Beam die gebruik wordt al woofer

Reputatie 7

OK. Dan was ik op het verkeerde been gezet omdat je sprak over verbinden van de Amp met de TV. En waarom heb je dan een Beam?

Maar goed stereo kan altijd. Daarvoor hoeft je Amp niet aan de TV te hangen. De Beam (een soundbar) gebruiken als subwoofer (door hem te groeperen met de Amp??) lijkt me dan weer ambitieus. Sonos heeft twee subwoofers in het assortiment die daarvoor gemaakt zijn.

Badge +1

Beste, Volgens Sonos verkopers moet de AMP op de ARC van de tv aangesloten worden zodat het geluid via de nieuwe speakers  van B&W gaan. Maar dan blijft mijn Huidige Beam over en die moet ik volgens Sonos verkopers maar in de prullenbak gooien en dat vindt ik zonde van deze mooi Beam en zo zit ik op het forum van Sonos. Kijken of er iemand kan vinden die dit ook heeft gedaan.

de Sonos Beam samen brengen met mijn nieuwe speakers 

Reputatie 7

Voor mij is het onduidelijk wat je nu wilt. Wil je nu muziek of geluid van de TV?

De Amp kan op de TV worden aangesloten, maar of je dat moet doen hangt af van je gebruik. Jij zegt dat je de Amp wilt gebruiken voor “stereo”, waaruit ik ik afleid dat het je niet om het geluid van de TV gaat. Dan hoeft de Amp dus niet aan de TV te worden aangesloten en kun je de Beam daarvoor gebruiken. Je hebt dan twee “kamers” in de app - de Beam en de Amp. Wil je dat de Beam en de Amp hetzelfde weergeven, dan “groepeer” je beide kamers.

De enige manier om een Beam en een Amp het geluid van de TV te laten weergeven is ze te installeren als surround set, de Amp wordt dan gebruikt als achterspeakers. De Beam aan de TV en de Amp draadloos als surround met de Beam verbonden. Maar dat lijk je niet te willen.

Badge +1

Bedankt 

Voor mij is het onduidelijk wat je nu wilt. Wil je nu muziek of geluid van de TV?

De Amp kan op de TV worden aangesloten, maar of je dat moet doen hangt af van je gebruik. Jij zegt dat je de Amp wilt gebruiken voor “stereo”, waaruit ik ik afleid dat het je niet om het geluid van de TV gaat. Dan hoeft de Amp dus niet aan de TV te worden aangesloten en kun je de Beam daarvoor gebruiken. Je hebt dan twee “kamers” in de app - de Beam en de Amp. Wil je dat de Beam en de Amp hetzelfde weergeven, dan “groepeer” je beide kamers.

De enige manier om een Beam en een Amp het geluid van de TV te laten weergeven is ze te installeren als surround set, de Amp wordt dan gebruikt als achterspeakers. De Beam aan de TV en de Amp draadloos als surround met de Beam verbonden. Maar dat lijk je niet te willen.

Je gaat toch geen amp gebruiken om twee achter speakers te realiseren daar zijn andere manieren voor die amp is er voor bedoeld om inderdaad twee goede speakers aan te sturen die geven overigens veel meer power dan een Beam of Arc 

Reputatie 7

Dat kun jij best vinden, maar ik vroeg naar de overwegingen van @Wel raar , die deze draad gestart heeft. Velen gebruiken de Amp overigens wel zo. Twee Amps (één voor en één achter) kan overigens ook.

Ja dat kan maar is gewoon erg dure oplossing denk beter een arc met twee one dan heb je nog een centerkanaal ook en dat is wat jij wil begrijp ik.

Zelf ook deze opstelling gehad 1x Arc 2 one , sub en amp voor stereomuziek te sturen naar de vloerstaanders voor 

Reputatie 7

Niet ik, maar de starter van het topic. De Amp maakt overigens bij TV-geluid een “phantom center” aan - hij berekent wat de center speaker zou hebben gedaan en verdeelt dat over links en rechts.

Dat klopt weet wat phantom is maar blijft anders als je een center gewend bent maar goed 

Reageer