Skip to main content
Vraag

Play1 (2x) geven geen geluid via tv, maar wel bij Spotify


Hoi, ik heb een playbar via optische kabel aangesloten op mijn tv en via ethernet kabel verbonden met internet en twee losse Play1’s (via wifi). Sinds een paar dagen geven de Play1’s geen geluid van de tv meer. De playbar werkt prima. Via Spotify werken wel alle drie de boxen. Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt voor jullie reactie(s). 

12 Reacties

Reputatie 7

Wat zegt de app dat je voor soort geluid krijgt?

Als er geen 5.1 staat doen de achterspeakers het niet. De Playbar speelt wat hij binnenkrijgt, dus dan zou ik eens met de instellingen van de TV spelen.

Hallo 106rallly, dank voor je reactie. Er staat inderdaad 2.0. Zie bijgaand. 

 

Reputatie 7

OK. En wat zijn je TV-instellingen?

Ga ik zo naar kijken. Bedoel je van de tv of ziggo?

 

bedankt voor je hulp

Reputatie 7

Beide, tenzij je Playbar niet via de TV loopt maar aan de decoder van Ziggo hangt, dan alleen de Ziggo.

De playbar is met een optische kabel met de tv verbonden. Ik kan ook met de volumeregelaars op de Play1’s het volume van de playbar aanpassen alleen komt er geen geluid uit de play1’s. Dat was tot voor kort jaren wel zo. Heel vreemd. 
 

in het geluidmenu van mijn Sonia Bravia tv kan ik geen instellingen voor 5.1 vinden. 

Reputatie 6
Badge +3

Kan het zo zijn dat ze niet meer als surround gekoppeld zijn?

Reputatie 6
Badge +3

Wat heb je hier staan? 

 

 

Het vreemde is dat het jaren heeft gewerkt. 

Reputatie 7

in het geluidmenu van mijn Sonia Bravia tv kan ik geen instellingen voor 5.1 vinden. 

Dat lijkt me vreemd, maar ik heb geen Sony. Wat zijn de instellingen van de Ziggo.

Het werkt. Idd bij Ziggo de instellingen op Audio instelling op “ ingeschakeld” gezet. 
 

nogmaals dank voor je hulp. Fijne avond nog. 

Reageer