Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Sinds enige tijd werkt de microfoon van mijn sonos one niet meer.Hoe krijg ik deze terug aan de praat?
Hallo Sonos community, sinds kort ook een ARC in mijn systeem, aanwinst op alle vlakken echter de Google Assistent laat wat te wensen over, we gebruiken vaak de functie “ omroepen” om een spraakbericht naar alle speakers te versturen. De ARC hoort wel “ Oké Google omroepen” en vraag vervolgens om het bericht wat omgeroepen dient te worden, maar dan lijkt de microfoon het gesproken bericht niet op te vangen. Google Assistent vraagt dan nog een keer welk bericht er omgeroepen moet worden, soms pakt de ARC de herhaling dan wel op, maar vaak niet. Dit alles terwijl het aansturen van alle andere Google assistent opties gewoon goed gaat.Is er een bekend probleem hiermee ? Voice Match van de Google assistent lost dit niet op, hebben we al geprobeerd.
Ik had een tijd geleden google assistent geïnstalleerd op mijn smartphone.Mijn dochter heeft er mee bezig geweest en nu geeft de playbar elke dag om 11u een spraak melding en om 20u weer. Ik vind nergens waar ik dit kan afzetten.
Tot voor enkele dagen kon ik mijn TV (Sony Android TV) zonder problemen aan- en uitzetten met het commando “OK Google TV aan” of “OK Google TV uit”.Echter sinds kort krijg ik het volgende te horen:Geen apparaten gekoppeld aan je account. Je kunt je apparaat toevoegen via Google home AppIk heb vervolgens alles ontkoppeld. Sonos app verwijderd. In Google assistent de koppeling naar Sonos verwijderd. Bij alle Sonos speakers een reset gedaan, Google assistent toegevoegd, echter het probleem blijft.Iemand hiervoor een oplossing? Groetjes,Bert
Goedendag,Ik heb in één kamer twee sonos one met spraakbediening. Echter kan ik maar bij één de spraakbesturing aanzetten voor google assistent.Ik heb de sonos al losgekoppeld van de assistent en vice versa. Als ik ze dan weer koppel gaat standaard maar één spraakassistent aan. Het knopje op de andere speaker doet ook niets.Wat kan ik doen?
sinds ik de google assitent aan de beam heb geinstalleerd doet de google assistent vreemd. als ik iets vraag voert ie het wel uit maar daarna heb ik geen geluid meer op de tv. weet iemand iets wat ik moet doen om dit correct te krijgen.dank
Als ik Google nest hub vraagt speel radio 538 kreeg ik deze melding stand niet beschikbaar op Sonos. Op scherm komt dan een menu te voorschijn met aantal bediening knopen en druk ik op play knop dan speel Radio 538 via Sonos wel. Voor heen was commando en spelen via Sonos.Verdieping hoger staat Google mini daar werkt wel alles goed.iemand idee?
Beste,ik heb 2 sonos one apparaten, (in één grote ruimte) werkzaam met Google assistent tot ik een nieuw WiFi netwerk in gebruik nam. Beide zijn gereset geweest en beide toegevoegd aan de Google assistent. Ik gebruik ook spotify premium en klikaan klikuit apparatuur. probleem: nu snapt 1 sonos one m’n commando’s wel en de andere niet (altijd).Zo lijkt de ene tunein niet te kunnen bereiken: er is een fout opgetreden, bij vraag radio 2 aan te zetten. Terwijl dat op de andere sonos wel lukt vraag: speel af André Hazes - kleine jongen op spotify. De ene doet dit wel, de andere zegt geen apparatuur op om af te spelen. zo zijn er meer onvolkomenheden… ik snap niet waarom omdat beide op zelfde sonos/GA account zitten. en dit gewoon structureel gebeurd iemand een idee voor een oplossing bedankt!
Ik luister altijd radio mijn Sonos One via TuneIn. Dit start ik op via een gesproken instructie met de Google assistent. Sinds vanmorgen doet hij dat niet meer. Ze zegt wel dat ze NPO radio 2 opstart via TuneIn maar krijg direct de melding dat het niet werkt. Het werkt nog wel op al mijn andere Google Home speakers in huis.Iemand een idee?
Hi,Mijn sonos doet het nu een maand hartstikke goed. Ook in combinatie met de google assistent.Echter zegt deze nu steeds: : een of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar Maar wanneer ik muziek vanaf de sonos app af speel doen wel alle apparaten het (twee sonos ones en een beam).Alles al gereset en opnieuw opgestart, verwijdert opnieuw gedownload etc.Maar de google assistent blijft maar zeggen: een of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar, je kunt proberen deze opnieuw in te stellen.Als je vraagt volume omhoog, doet ze dit wel. Heel gek…Zo, wat kunnen we hier aan doen zodat Google assistent wel op de juiste manier werkt?
Heel raar...maar onlogisch….Waarom gaat men ervan uit dat elke speaker in een andere kamer zou staan?Play en pause werkt op alle speakers in de groep.Volume regelen via knoppen of spraakbesturing niet voor heel de groep? Enkel via de app?Nu kunnen we geen gebruik meer maken van de spraakbesturing?Waarom krijgen we geen optie beschikbaar, om net zoals het pauzeren of starten, ook het volume te bedienen via spraakbesturing of via de knoppen?Onze luidsprekers staan alle 3 in 1 kamer. 2x play one en 1x move (welke ook meegenomen wordt naar buiten/ badkamer,... Ik was super content van mijn sonos ones, zeker door de spraakbesturing… nu valt dit grotendeels weg… dit lees je niet op de doos...
Geniet voldoende van alle opties en de gecompliceerde commandos die ik op de google home app heb ingesteldHelaas is er nu 1 spraakopdracht shortcut die ik graag zou willen maken waar ik niet van weet hoe dit voor elkaar te krijgenSpeel radio/spotify? Sonos doet hetSpeel youtube/netflix en dergelijken? Chromecast werkt goed samen en sonos past zich direct aanMaar wanneer ik tv wil kijken via de kpn box terwijl ik ervoor radio aan had staan…Verander mijn geluidsbron naar de tv? Wat voor opdracht zou ik daarvoor kunnen maken?Of is mijn smart tv daar gewoon niet smart genoeg voor?
Je n'arrive plus à me connecter à sonos, j'ai fait tout ce qui était proposé. Mon sonos est toujours introuvable.
Wie weet het commando om met Google home via Sonos een agenda (=afspeellijst) van Tunify for business te starten.Ik heb Tunify Green.Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.Gr. Jeroen.
Graag zou ik mijn muziek afspelen via Google Assistent op Sone one gen 2 en google nest audio maar dat lukt me niet tegelijkIk wil dus een speakergroep van google en sonos speakers maar het is het 1 of het ander Sonos wordt niet getoond in Google home bij de speakers en in Sonos worden de google speakers niet getoond ik heb in mijn huiskamer Sonos en in mijn keuken een Google nest hub scherm nou wil ik spotify muziek spelen tegelijk in mijn huiskamer op de Sonos speakers maar ook op het Google scherm maar dat wordt helemaal niet ondersteund volgens mijnof is dat iemand wel gelukt
Ik heb een aantal weken geleden een Google Home Mini vervangen door de Sonos One met twee doelstellingen, beter geluid en een betere microfoon. Dat is eerste is zeker gelukt, het tweede absoluut niet. Na het roepen van ‘Oke Google’ gaat het ledje bovenop de One feller branden en na de spraakopdracht knippert deze een aantal keer en dan gaat het ledje weer zacht branden. De Assistant voert niks uit en geeft ook geen terugkoppeling in de vorm van “ik heb je niet goed verstaan”. De assistant werkt wel goed wanneer mijn mond binnen 30cm van de One is tijdens de spraakopdracht, maar zodra ik een stap achteruit zet, dan functioneert de One niet. Op dat moment heb ik geen andere apparaten in huis die geluid maken. Op het moment dat ik muziek afspeel via de One en ik wil de muziek stoppen, dan lukt dit überhaupt niet, ook niet van dichtbij, dan is de knop bovenop de One de enige optie.Ik heb slechts één Sonos in huis waar mijn account aan is gekoppeld, Voice Match is geactiveerd en zelfs nog e
De Google Assistent blijft de melding geven dat hij geen verbinding kan maken met mijn apparaat. Er wordt gereageerd met “oke ik speel … af op Spotify” en vervolgens “sorry, ik kan de Sonos niet bereiken.” Ik heb zojuist een diagnose verzonden met nummer 1021366813. Hopelijk weet iemand wat het probleem is.
Ik heb de Sonos Arc, maar eerlijk gezegd wordt ik helemaal gek van de Google assist op de ArcEr is een onbekende fout opgetreden, Ik heb je niet begrepen, en ga maar door, Ik ga naar bed: de helft van de verlichting blijft vaak aan, en bijna altijd zegt de Assist .. er is een onbekende fout voor Sonos opgetreden… en vervolgens gaat wel alles, of bijna alles uit… Kan je via een Google Nest Mini de Sonos Arc ook volledig aansturen, dit incl het volume?ik krijg wel een ander muziek zender, maar spotify lukt weer niet, ook het volume gaat nog niet goed.Heeft iemand hier ervaring mee?Het liefste zet ik de assist op de Arc volledig uit, en laat dan de Mini de Sonos besturen
Beste Als ik aan de Arc vraag een radiozender af te spelen wordt dit gedaan maar op de sonos one in de keuken De Arc wil niets afspelen
zie alleen berichten van een jaar geleden maar ik ben al weken aan het proberen een nieuwe sonos one te koppelen. Ik heb er al een en daar werkt het wel. krijg wel dezelfde meldingen als in het topic van een jaar geleden. wat te doen?
Ik kan al enige tijd geen radio (tune in) starten via een voice commando . Krijg dan de melding ik kan dat hier niet doen.. .Heb al meerdere malen de beam gereset en alles van het stroom gehad en in juiste volgorde weer aangezet Helaas alles zonder resultaat. Gewoon met de ap tune in starten lukt wel.Wie geeft hiervoor de oplossing
Hi Wij hebben zonet een Sonos Roam aangekocht. Het instellen van het Sonos apparaat ging heel vlot, net als de koppeling met externe services zoals Google Assistent. Wij willen graag de Google Assistent gebruiken per familielid. Dit kan normaliter via de recente Voice Match functionaliteit. Zie: Link your voice to your devices with Voice Match - Android - Google Assistant HelpWanneer we de Voice Match functionaliteit willen instellen voor de andere Google Assistent account, dan verschijnt de melding dat er geen toestel wordt gevonden om mee te connecteren. Dit lijkt ons vreemd aangezien het toestel correct verschijnt in de Google Home app van beide accounts. Heeft iemand ervaring met het instellen van de Google Assistent op Sonos voor meerdere gezinsleden? Wij kijken uit naar jullie tips om dit ingesteld te krijgen!GroetenYves & Laura
De laatste 2 weken reageert Google assist buitensporig veel op ongewenste momenten.Maar dan ook echt heel veel, 5-6 keer per uur is geen uitzondering.Als de TV aanstaat kan ik mij het misschien nog voorstellen, maar tijdens normale conversatie tussen personen in het huis is het echt heel irritant.Assistent al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar biedt geen soelaas.Ben ik hier alleen in?
Hallo, sinds vandaag werkt Google assistant niet meer op mijn Sonos beam met 2 one speakers. Werkte voorheen perfect. Alles gereset en opnieuw begonnen. Het probleem is ik wil hem toevoegen op de Sonos app —> je Google assistent toevoegen —> kamer selecteren —> huiskamer —> ga naar de Google assistent app —> dan loopt hij vast en krijg ik....elke keer alles opnieuw geïnstalleerd en apps eraf en erop en niks werkt. Wie weet een oplossing? Ik heb iOS 14.4.2 op een iPhone 11
Probleem: Als ik aan google vraag om muziek af te spelen zegt zij:"ik kan dat hier niet doen, je kan me vragen om dit af te spelen op andere apparaten" Als ik vraag om dit op een ander apparaat af te spelen: "speel ... Op sonos eetkamer" zegt google: het lijkt erop dat tvkamer niet beschikbaar is.."(ook als ik andere naam geef aan "eetkamer")Als ik vraag om sonos te synchroniseren, zegt google dat er een fout is opgetreden bij het synchroniseren.Ik praat met google via mijn beam.Mijn huidige set-up;-tv-kamer: Beam die via hdmi in de arc poort van m'n tv zit, 2 one SL en een sub-eetkamer: 1 one SL(-badkamer: google nest mini)
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.