Beantwoord

Volume regelen voor heel de groep niet mogelijk via Google Assistant of via de knoppen (2x Play:1 + 1x Move)

  • 5 June 2021
  • 3 reacties
  • 525 Bekeken

Heel raar...maar onlogisch….

Waarom gaat men ervan uit dat elke speaker in een andere kamer zou staan?

Play en pause  werkt op alle speakers in de groep.

Volume regelen via knoppen of spraakbesturing niet voor heel de groep? Enkel via de app?

Nu kunnen we geen gebruik meer maken van de spraakbesturing?

Waarom krijgen we geen optie beschikbaar, om net zoals het pauzeren of starten, ook het volume te bedienen via spraakbesturing of via de knoppen?

Onze luidsprekers staan alle 3 in 1 kamer. 2x play one en 1x move (welke ook meegenomen wordt naar buiten/ badkamer,... 

Ik was super content van mijn sonos ones, zeker door de spraakbesturing… nu valt dit grotendeels weg… dit lees je niet op de doos...

icon

Beste antwoord door 106rallye 6 June 2021, 00:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Ik vind de regeling zoals Sonos die nu heeft niet erg onlogisch, maar er zijn meer vragen naar deze feature.

Ik vraag me wel af wat je bedoelt met de zin: “Nu kunnen we geen gebruik meer maken van de spraakbesturing?” Die werkt toch nog gewoon (bij mij wel tenminste)?

Ik vind de regeling zoals Sonos die nu heeft niet erg onlogisch, maar er zijn meer vragen naar deze feature.

Ik vraag me wel af wat je bedoelt met de zin: “Nu kunnen we geen gebruik meer maken van de spraakbesturing?” Die werkt toch nog gewoon (bij mij wel tenminste)?

Wanneer we spraakbesturing gebruiken om het volume te verlagen/ verhogen, doet die het niet op alle luidsprekers… enkel diegene waar de spraakbesturing op reageert…
Dus moeten we of de luidsprekers aflopen en manueel verzetten of de app openen… dat is toch niet de bedoeling he…

 

Reputatie 7

OK. Je zin “geen gebruik meer maken van de spraakbesturing” gaf mij het idee dat er iets veranderd was. Maar dit heeft nooit gekund. En het past ook binnen de opvatting van Sonos, dat je van gegroepeerde speakers apart het volume moet regelen. Voor jou irritant, maar wel consequent.

Een deel van een oplossing zou in jouw geval kunnen zijn om je Play:1’s als stereopaar te gebruiken - die kun je wel in één keer zachter zetten zonder de app. Hangt wel van de plaatsing van de speakers af, natuurlijk.

Zoals ik al zei, er zijn er meer die dit niet handig vinden, maar Sonos heeft dit al jaren zo gelaten. Op de verschillende fora is hier ook genoeg over te vinden, dus echt verrassend hoeft het te zijn - en het lijkt echt wél de bedoeling.

Ik heb er persoonlijk ook niet zo erg veel moeite mee. 99% van de tijd groepeer ik mijn huiskamer via de app met de keuken. Mijn telefoon of iPad ligt binnen handbereik.