Vraag

Sonos Arc icm Google Assistent

  • 5 August 2021
  • 4 reacties
  • 346 Bekeken

Badge

Hallo Sonos community, sinds kort ook een ARC in mijn systeem, aanwinst op alle vlakken echter de Google Assistent laat wat te wensen over, we gebruiken vaak de functie “ omroepen” om een spraakbericht naar alle speakers te versturen. De ARC hoort wel “ Oké Google omroepen” en vraag vervolgens om het bericht wat omgeroepen dient te worden, maar dan lijkt de microfoon het gesproken bericht niet op te vangen. Google Assistent vraagt dan nog een keer welk bericht er omgeroepen moet worden, soms pakt de ARC de herhaling dan wel op, maar vaak niet. Dit alles terwijl het aansturen van alle andere Google assistent opties gewoon goed gaat.

Is er een bekend probleem hiermee ? Voice Match van de Google assistent lost dit niet op, hebben we al geprobeerd.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @RK_Assen_NL en welkom op onze Sonos Community!

 

Vervelend om te horen dat je dit probleem ervaart. Aangezien de beschrijving van je probleem, lijkt erop dat er iets niet goed gaat met het netwerk. Google Assistent heeft een stabiele vaste internetverbinding nodig zodat deze op je opdrachten kan reageren. Als Google Assistent soms het doet en soms het niet doet, kan waarschijnlijk een teken zijn van verbindingsproblemen. Daarvoor heb ik enkele vragen om je beter te kunnen begeleiden:

  1. Is de Sonos Arc draadloos verbonden met het netwerk of bekabeld? Kan je een beeld schetsen van je netwerkconfiguratie in huis? (hoe alles met elkaar verbonden is)
  2. Als de Arc draadloos verbinding maakt met het netwerk, staat er een apparaat in de buurt, domotica, smarte verlichting,etc? 
  3. Maak je gebruik van EoP of PoEs in huis? (Ethernet over Power of Power over Ethernet)

Graag verneem ik van je.

Badge

Hallo Christian,

1. Sonos Arc is bedraad op het netwerk aangesloten. 

Netwerk indeling:

tv meubel:

op 1x 5-Port gigabit switch

-philips 4K tv

-ziggo next box 

-Sonos Sub

-Sonos Arc

TP link Deco M4 WiFi mesh node

1e verdieping:

- Sonos Boost bedraad aangesloten voor overige Sonos one speakers op 1e verdieping en zolder.

meterkast:

-Ziggo Connectbox modem naar 8 Port Gigabit switch

-Ziggo connectbox is de DHCP server.


2. geen zin issue, zie 1

3. geen PoE of id in gebruik.

Somos Arc reageert prima op Hey Google en de eerste opdracht wordt ook wel verstaan/uitgevoerd maar bij de functie omroepen/broadcast gaat het mis als Google vraagt “wat is het bericht ?” Dan lijkt de microfoon het gesproken woord niet meer op te vangen.
 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo en goedemorgen @RK_Assen_NL . 

 

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie en voor de uitleg. Nog een vraagje. Behalve deze functie, werkt alles naar behoren met Google Assistent? Hier is het belangrijk om te weten dat Google Assistent een dienst is waarbij Sonos weinig invloed op heeft, net zoals bij de andere diensten. 

 

Mochten de andere functies ook niet naar behoren werken (net zoals muziek afspelen of de tijd en het weer), zou het mogelijk met het netwerk te maken hebben. Daarvoor raad ik je aan om het netwerk dan te versimpelen voor Sonos, bijvoorbeeld de speaker op de Ziggo router te bekabelen.

 

Graag verneem ik van je.

 

 

Badge

Goedemiddag allen

ik heb sinds dit weekend mijn arc binnen en via hdmi aangesloten op mijn LG tv. Daar hangt ook een chromecast aan. 

Wat er nu gebeurt (en wat ik liever niet wil), is dat als ik google assistent aanroep via sonos arc, de tv zichzelf omzet naar het chromecast kanaal (andere hdmi poort) en dan de terugkoppeling wordt uitgesproken.

Kan ik dit voorkomen? alle toestellen hangen in google home in dezelfde ruimte.

 

chromecast is niet onderkend als apparaat in google assistent trouwens. de tv ook niet. De voorkeurspeaker in deze kamer is de arc(+2x one voor surround).