Beantwoord

Google Assistent geen verbinding met apparaat


De Google Assistent blijft de melding geven dat hij geen verbinding kan maken met mijn apparaat. Er wordt gereageerd met “oke ik speel … af op Spotify” en vervolgens “sorry, ik kan de Sonos niet bereiken.” Ik heb zojuist een diagnose verzonden met nummer 1021366813. Hopelijk weet iemand wat het probleem is. 

icon

Beste antwoord door D.Evers 5 May 2021, 22:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Als je een reactie wilt op je diagnose moet je even bellen met Sonos. Heb je GA al eens verwijderd van je Sonos en andersom en dan weer opnieuw geïnstalleerd?

Dankje voor je reactie! Ik heb de GA inderdaad al eens verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. 

Nogmaals andersom verwijderen (dus uit de Google Assistant en Google Home app, en daarna weer toevoegen) heeft gewerkt. @106rallye ontzettend bedankt voor je hulp

Dank voor jullie tips maar bij mij nog geen resultaat. 

Ik heb een nieuwe Google Nest Hub, een Play One, OneSL en Play:5. Streaming via Spotify premium.

Bediening Sonos boxen via de Android app werkt goed.

Google assistent op de Nest Hub vindt de juist muziek op Spotify maar geeft dan aan dat Spotify niet gekoppeld is terwijl dat wel met het juiste account meerdere malen gebeurd is. Zelfde probleem was er met de Play One die ik nu eerst ontkoppeld heb. Nu zie ik in Google Home een 'radertje' bij de Sonos boxen en geen mogelijkheid om muziek af te spelen. Wel bij de Hub en dat werkt ook. Daarnaast zie ik bij de Spotify link in Home ook geen Sonos. Waar zit nu het probleem? Ik kom er na vele keren herstarten, verbinden en ontkoppelen niet meer uit. Wie heeft tips?

 

Reputatie 7

Is Spotify zowel aan Google Home als Sonos gekoppeld? Met hetzelfde account? Is er een standaard speaker aan de Hub gekoppeld?

Ja, Spotify is gekoppeld aan Google Home én aan Sonos.

GA is geïnstalleerd in Sonos.

De Hub heeft een ingebouwde speaker en die werkt met commando's voor bijvoorbeeld Hue.

 

Reputatie 7

Maar dan heb je dus geen Sonos-probleem, maar Google Assistent/Home/Hub-probleem?

Da’s een goeie vraag, ik vermoed nu van wel. Ik ben op dit forum begonnen in de hoop dat iemand goede tips heeft. Anders moet ik gaan zoeken op de Google fora maar daar kwam ik ook nog niet veel verder. Het is wel goed te weten dat het probleem waarschijnlijk dan niet bij Sonos maar bij Google ligt. 

Het leek een bekend probleem van Google te zijn: je kon helemaal geen Sonos boxen toevoegen aan een audio groep op Home.  https://support.google.com/googlenest/thread/21350129/add-sonos-to-speaker-group-in-google-home?hl=en&msgid=68742181

Toen vind ik dit artikel waarin het wel zou kunnen: https://www.androidpolice.com/2020/02/17/you-can-now-set-your-sonos-speaker-as-google-assistants-default/ Het werkt nu wel om audio van Spotify naar bijvoorbeeld de aangesloten Samsung TV te sturen. Maar Home zegt nu, als ik audio naar een Sonos device stuur:  ‘Het spijt mij maar het lijkt er op dat je premium Spotify account account nog niet ingesteld voor Sonos. Link je Spotify account aan Sonos.'. Dat is gebeurd en verschillende malen herhaald en dat moet juist zijn want er is maar één account. Daar is inmiddels ook al het een ander over geschreven.

  Als dat opgelost is denk ik dat ik dan met GA Spotify op alle Sonos boxen kan afspelen.

Om jullie dan ook van het resultaat op de hoogte te brengen: Spotify verwijderd van Sonos en van GA en vervolgens eerst op Sonos weer gekoppeld en toen op GA en nu werkt alles!

Het enige dat nu nog niet lukt is om de via de Google Nest Hub alle media tegelijkertijd harder of zachter te zetten maar daar kan ik mee leven. Per device via de Hub werkt wel.