Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Mijn Sonos play 1 reageert niet op "oké Google". Alles is up to date en Google assistant werkt wel via de telefoon. Kan via de telefoon dus alles regelen op de Sonos maar de Sonos zelf reageert niet. Waar kan dit aan liggen?
Sinds vandaag kan ik geen radio meer starten via mijn beide Sonos Beams met een spraakopdracht via Google Assistant. Ook het afspelen van muziek op Spotify werkt niet meer. Wekker zetten doet het al een poosje niet. Verlichting ed werkt nog wel. Mijn Google Home mini die ik in de keuken heb hangen luistert overigens nog wel.
Hoi, ik kan sinds vanochtend, met de google assistent, geen radiostations via TuneIn meer openen.. ik heb de apps opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes.
Ik gebruik Google Assistant nu een maand op mijn Sonos one. In de tussentijd is deze al drie keer weggevallen. Het lampje van de Google Assistant brand dan niet meer en ik moet deze opnieuw installeren via de Sonos app. Iemand die dit probleem herkend en eventueel al een oplossing heeft gevonden?
Hallo, Sinds gisteren kan mijn Sonos One niets meer afspelen via Google assistent. Elke keer dat ik het vraag om af te spelen met Spotify en radio stations dan zegt die "ik kan hierbij nog niet helpen" en dat zelfde ook met Spotify of die zegt ik kan dat hier niet doen, maar je kan het proberen op een van je andere apparaten. Wat kan ik hier aan doen? Met vriendelijke groeten, Wesley de Vries.
Is het mogelijk via Google assistent de input te veranderen? En zo ja; middels welke spraakopdracht? Vb: ik kijk tv maar besluit dan muziek te gaan luisteren. Dit kan of via je telefoon, of middels de spraakopdracht "hey Google, speel ..... af in woonkamer" Daarna wil ik echter het geluid weer over laten schakelen naar die van de tv... Dit kan via de Sonos app, maar is dit ook mogelijk via een spraakopdracht?
Ik heb een sonos one aangeschaft muziek doet ie perfect maar als ik spraakservice Google assistent toe wil voegen zegt deze apparaat niet gevonden. Alles zit op hetzelfde WiFi netwerk
In mijn SONOS groep eetkamer staan 2 st one's. In mijn woonkamer staan 2 play 3 een playbase en een playbar in één groep 'woonkamer. Hoe kan ik nu Google assistant een commando geven om alleen muziek in de groep 'woonkamer' af te spelen?
Als ik vraag of Google assistente muziek wil afspelen via yt music zegt die dat ik niet de juiste type abonnement hebt? En alleen me linker speaker speelt af
Sonos beam werkt niet met google assist
Heb mijn landinstellingen en thuis adres goed ingevuld, maar speelt altijd Qmusic Belgie af. Ik kan wel zeggen Speel QMusic Nederland maar dan geeft Google assistent aan dat er een fout is opgetreden op het stereo paar? Iemand die een fix hiervoor heeft? En is het mogelijk om de Google Assistent stem in stereo te horen op een Sonos Duo? Het komt nu alleen uit 1 speaker.
Wil Q Music afspelen op mijn Sonos. Als recent afgespeeld heb ik Q Music ingesteld. Als ik zeg: He Google speel Q Music af dan begint “QMusic Belgium” te spelen. Hoe kan ik instellen dat ik QMusic (de Nederlands) kan laten afspelen?
Spraak werkt goed, en heb spotify gekoppeld maar als ik aangeef dat hij spotify moet afspelen zegt hij iedere keer dat ik een premium account moet koppelen.. terwijl dat wel staat bij instellingen?
Ik ben inmiddels 2 weken verder en gestopt met de Sonos spraaksturing. De meest vreemde acties na inspreken commando's. Veel commando's werken niet ook niet die Sonos zelf op zijn website meldt (als voorbeeld de Spotify opdrachten) Echt heel veel spijt van de aanschaf van 2 Sonos one als surroundspeakers. Had ook 2 eenvoudiger speakers kunnen nemen want we hebben gewoon weer de home mini van Google aangesloten en alle verlichting, boodschappenlijstje en telefoonzoeken werken weer.. We gebruiken de spraaksturing via Sonos niet meer. Ik snap niet dat Sonos niet begrijpt dat merken als Samsung eraan komen die de kwaliteit van Sonos (gaan) evenaren maar stukken eenvoudiger zijn in de bediening. Wij stoppen met de aanschaf van dure Sonos componenten die meer tijd steekt in een strijd met Google dan in het trachten klanten beter van dienst te zijn.
Waarom kan google assistent mijn tv wel aan doen, maar niet uit doen als ik dat vraag..
Goeden morgen , het wil niet lukken om Google Assist aan de praat te krijgen ,ik gebruik een Playbar met 2 Sonos one gen 2 als surround. wifi Ziggo connect box 2,4Ghz ipad pro( ios laatste update ) met Google Assist App ik gebruik maar 1 google acount zowel in Sonos App als Google App is de koppeling en installatie goed verlopen ,krijg ook in beide App,s ook bevestiging dat gekoppeld is . maar bij een vraag oke Google ...vraag .. reageert de One wel met bliep> Sonos volume gaat laag > geen antwoord > na ongeveer een minuut> spraak , er is iets misgegaan probeer het over een paar seconde nog eens, diversen keren deïnstalleren en opnieuw installeren blijft het zelfde probleem , in de Google Assist App kan ik zien dat de One wel luistert want daar kan ik mijn vraag lezen en Google antwoord op mijn vraag lezen . Dus op een of andere manier wordt het antwoord van Google niet terug gestuurd van Google naar Sonos One . hopelijk weet iemand raad .
Ik heb nog steeds problemen met Google Assistant en Sonos. Elke keer als ik iets vraag aan Google Assistant word er gereageerd dat er een fout is opgetreden. Inmiddels contact gehad met de helpdesk van Sonos. Zij zeggen dat de DNS aangepast moet worden op de router. Dit kan echter niet bij Ziggo! Wat nu?? Zijn er mensen met hetzelfde probleem?
Kan er Google Assistant op de nieuwe boekenplank van sonos en Ikea
Ik heb op dit moment twee Sonos play1. Ik wil een Sonos one kopen omdat hier Google Assistant op zit. Is het mogelijk om de play1 via de Sonos one te bedienen? voorbeeld: play1 staat in de woonkamer en Sonos one in de keuken. Mals ik commando geef aan Sonos one om in woonkamer bepaalde muziek af te spelen (op de play1 dus), lukt dat dan? of als ik op alle drie de apparaten dezelfde muziek aan het luisteren ben en commando ‘volume zachter’ geef, gaat het volume dan op alle drie de apparaten zachter of alleen op de Sonos one?
Ik heb de Soundcloud account gekoppeld aan de sonos, maar als ik google assistent vraag speel iets af, zegt ze ik speel iets af maar de dienst is op dit medium nog niet beschikbaar? Iemand een oplossing?
Voorheen had ik alexa en werkte de 2 microfoons op mijn 2 play one's (is een set met playbar en sub). Nu ik google assistent heb werkt nog maar 1 microfoon. Ik kan de er ook maar 1 selecteren in de app. Iemand enig idee of dit zo hoort of dat ik er wel 2 aan kan zetten( alexa luisterde veel beter op 2) ?
Ik krijg het commando Zet harder of Zet zachter niet meer werkend? Iemand anders hier ook last van? Lichtje knippert wel even hij denkt even maar er gebeurt niks meer? Iemand een oplossing? wat voor weer wordt het morgen? Werkt ook niet, is de service down of zo?
As ik via Google spotify wil laten afspelen zegt die dat ik geen standaard provider heb gekozen terwijl ik dat wel gedaan heb
Hallo, Ik heb onlangs Google Assistent geïnstalleerd om mijn Sonos te bedienen. Alles werkt naar behoren. Sonos reageert alleen maar op mijn stem. Nu wil mijn partner Sonos ook bedienen middels haar stem. Ik vind alleen maar items over voice match als je een Google speaker hebt. (je kunt dan maximaal 6 verschillende stemmen instellen). Mijn vraag in deze is: kan Sonos ook meerdere stemmen aan? Groet, Hub Lempers
Dag allemaal, Wij gebruiken thuis onze Sonos producten (Playbase, Sub en 2 Play One's) na alle tevredenheid. Via Google Play Music hebben wij onze muziek collectie geuploaded en afspeellijsten aangemaakt. Alles werkt perfect. Met de komst van Google assistent (GA) willen wij via spraak commando's deze afspeellijsten laten afspelen. Wanneer we GA vragen om de naam van een afspeellijst te draaien en krijgen we eerst als antwoord... Oké, dat ga ik doen... om vervolgens de melding te geven '.... dit type abonnement wordt niet ondersteunt'. Terwijl wanneer we de afspeellijst via de app starten, dit zonder problemen goed draait. Waarschijnlijk spreken we GA verkeerd aan qua commando. Heeft iemand al ervaring mee hoe, welk commando gegeven moet worden.. zodat GA wel de afspeellijst van Google Play Music draait... zonder problemen? Alvast bedankt voor alle hulp. Met vriendelijke groeten,
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.