Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Op 27 December jongstleden contact gehad met support nadat het meegeleverde laadstation mijn Sonos Roam 2 niet meer oplaadde en zelfs ontlaadde. Hierop is het laadstation door Sonos vervangen, waarmee ik ook erg blij mee was. Helaas merkte mijn dochter vandaag opnieuw een continu brandend lampje op de Sonos Roam 2. En we zijn in dezelfde situatie belandt. Zoals de vorige keer is resetten onmogelijk vanwege te weinig batterij, dus nu ligt de Roam 2 opnieuw aan de USB-lader. Morgen maar eens bellen met support, maar nu verwacht ik wel vervanging van mijn Sonos Roam 2. Het lijkt me sterk dat een vrij nieuw laadstation al defect is. Ik vertrouw mijn Roam 2 eigenlijk niet meer. En pas aangeschaft op 21 Juni 2024, vorig jaar.
sinds gisteren heeft de Ziggo monteur hier een deco set aangesloten maar nu valt de move om de haverklap uit en krijg ik steeds weer reclame en welcome to tune inwat kan er verkeerd zijn gegaan !?!? Grtz Menno
Ik probeer een Roam 2 te bestellen maar verzenden kan alleen naar de United States ? Ik kan geen ander land instellen.
Ik heb een sonos move, deze wil niet updaten. Krijg fout code 30 te zien. En alles wat in het advies staat werkt ook niet. En nu?
Ik heb sinds kort een Move 2 aangeschaft. Ik heb al heel veel problemen gehad met het opstarten van de box..Hij staat bijna standaard in de docking, dus hij is zeker opgeladen. Bij afhalen/of erop krijg ik hem niet meer aan.. Niet bij lang inhouden aankoop, niet bij korte toetsen,.. Apparaat wordt ondertussen ook niet gevonden in de app… Na lang proberen lijkt het toch terug te werken af en toe, maar heel frustrerend dat dit niet deftig (lijkt) te werken?
Mijn Sonos Move 1 geeft problemen sinds de bekende software update problemen sinds +/- 8-2024.Het begon met problemen in een groep te plaatsen en problemen met bedienen via de app.Uiteindelijk was hij uit de app en kreeg ik hem niet meer gekoppeld, ik heb gewacht op een oplossing door nieuwe software en een hele tijd niks mee gedaan.Nu ik hem weer wilde gaan koppelen, lukte dit nog steeds niet, dus contact opgenomen met Sonos.Het probleem nu: de Move gaat alleen aan na een geforceerde reset: van de lader, 30seconden aan/uit knop, op de lader, lampje gaat WIT knipperen, is zichtbaar in de app, tijdens koppelen, speaker wifi verbinden, alles gaat goed, tot de audio-pin afgespeeld moet worden, dat gebeurt niet, dus moet het annuleren en kan niet verder. De Move blijft witte lampje knipperen en in de app staan om toe te voegen.Helaas blijkt mijn garantie bij melden op 02-01-2025 net 1 maand verlopen te zijn (30-11-2022), achteraf sla ik mezelf voor me kop dat ik dit niet direct had gemeld
hoi move krijg ik niet in mijn systeem bijgevoegd heb alle stappen alc3 keer uitgevoerd met jullie app speelt wel music met bluetooth maar niks via WiFi zo help a.u.b.
Hallo, Ik wil mijn Sonos Roam toevoegen aan een bestaand systeem. Dit lukt niet. Alles is ge-update naar S2. Ook als ik de Roam terugzet naar fabrieksinstellingen lukt het niet. Vanuit het bestaande systeem selecteer ik ‘+ Speaker of component toevoegen’. Alle volgende stappen verlopen goed. Echter als de installatie klaar is, is de Roam in een eigen systeem ontstaan, en niet toegevoegd aan het bestaande systeem. Eerder werkte dit prima. Iemand enig idee wat ik zou moeten doen?
Na het vervangen van mijn oude Asus router door een nieuwe (Asus RT-BE88U met zelfde SSID en Wifi PW als de oude) kunnen mijn beide Sonos Move speakers niet meer toegevoegd worden in mijn Sonos systeem. Alle andere speakers: 1 Port (bekabeld verbonden) - 2 play 1 - 4 One - 1 sub en 1 Beam werken wel perfect opnieuw. Ik krijg telkens bij het toevoegen het bericht dat de Move geen verbinding krijgt met de Wifi. Al een paar keer contact gehad met Support maar het probleem raakt niet opgelost. Er zou een probleem in de app zijn (NOG een probleem 👿 met die app!!!) om die speakers toe te voegen maar men kon mij geen timing geven wanneer dit zou opgelost zijn… en ondertussen zit ik al een paar weken zonder Sonos Moves in mijn systeem!Is er nog iemand met dit probleem?
Mag ik de Move (2) continu op de oplader laten staan? Of is dat niet goed (of zelfs gevaarlijk)?
Om een Roam die ik iemand cadeau wou doen, te testen, had ik die na uitpakken even gekoppeld op mijn eigen Sonos netwerk. Maar daardoor is hij blijkbaar ook op mijn Sonos account geregistreerd als eigen apparaat. Hoe krijg ik die daarvan af, zodat de nieuwe eigenaar (de “cadeau-ontvanger”) die kan registreren en bedienen? Want nu krijgt die elke keer de melding dat die moet “inloggen als systeemeigenaar”…
Onze Roam laadt niet op. Er gebeurt helemaal niks. Geen enkel lampje brandt. Ligt aan Sonos Roam Fast Charger. Heeft iemand advies? 😊
Hallo,Wat is de kabellengte van de oplaadring van een Move 2?Groeten
Beste,Kan een duopack Sonos Era 100 gekoppeld worden met een bestaande Sonos Move, en zodoende in 3 verschillende ruimtes dezelfde muziek afgespeeld worden? Nog andere voordelen in de combinatie van Sonos Move met een duopack Sonos Era 100? of nadelen waar we best op de hoogte van zijn? Alvast bedankt voor jullie antwoordje. Grtn Han
De volumelimiet op mijn Sonos One SL wordt niet opgeslagen in de app (iOS). Wanneer ik in de app de schuifregelaar aanpas, en dan terugkeer is de ingestelde waarde niet meer correct en staat deze terug op 100%. Heeft iemand hetzelfde probleem? Kan iemand helpen?
Move 2 weigert te resetten via de standaard aangegeven manier. De microfoon Led (wit) blijft continu branden. Op welke wijze kan deze Move 2 gereset worden dat hij weer verbonden kan worden met Bluetooth apparatuur?
Move proberen te installeren zonder succes, gedurende 3 uur alles geprobeerd... Apart 2.4 Ghz netwerk, correct paswoord, fabrieksinstellingen move,... zonder resultaat Wie weet raad?
BesteSind kort ben ik trotse eigenaar van een sonos move. Ik heb twee vragen over de batterij van de move.Ik heb op jullie site gelezen dat de sonos move in standby modus 5 dagen zou moeten meegaan. Ik heb dit nu al 3 x getest omdat de batterij telkens snel leeg was terwijl de move in standby stond. Resultaat van de 3 testen: de eerste drie dagen zakte de batterij met ongeveer 18 procent per dag. Dus op dag 3 was deze tussen de 40-50 procent. Dus allemaal zoals het hoort. Maar dan enkele uurtjes voor dag 4 als ik de batterij wou checken was de batterij telkens helemaal leeg. Dus in minder dan 1 dag zakte de batterij van 45 procent naar 0 procent. Kan het zijn dat dit een fout in het toestel betreft.Ik heb ook gelezen dat de sonos move normaal tussen de 2 en 3 uur nodig heeft om op te laden van 0 procent naar 100 procent. Bij mij gebeurt dit echter veel sneller tussen de 30 minuten en 45 minuten. Is dit normaal? Ik zie uw reactie graag tegemoet Mvg
Is er een beugel waar ik mijn move kan ophangen aan plafond?
Hallo,Ik zoek een Sonos box voor onder mijn overkapping (dus droog)Echter ik twijfel tussen de Era 100 en Roam.Nu denk ik eerder aan de era 100, maar ik twijfel of de Era dat kan wat ik wil 😉. Ik wil hem als volgt gebruiken-Hij mag aan de stroom buiten-ik denk dat mijn wifi signaal buiten niet sterk genoeg is, dus -hij moet via bluetooth verbinding maken met de telefoon (android en Iphone) en dan wil ik bijvoorbeeld gewoon radio luisteren via de telefoon of spotify playlist afspelen. Eigenlijk zoals je met een normale bluetooth speaker doet.Kortom, kan de Era gewoon als losse bluetooth speaker gebruikt worden?Gr,Jack
Kan ik sonos playbar (gekocht in 2015) samen met sonos roam 1 of 2 muziek laten afspelen?dank voor uw antwoord.
Mijn sonos move 2 is opgeladen (staat op oplader) maar krijg hem niet aan , en dus ook niet gevonden via wifi of blue tooth
Sinds update van de sonos app kan mijn Sonos RoamSL niet meer koppelen aan de Beam. In woonkamer heb ik Beam met twee Ones gekoppeld en die kan ik via sonos app muziek laten spelen. Nu wil ik mijn Roam erbij aanzetten zodat die tegelijk in zelfde groep afspeelt, na op toepassen gedrukt te hebben krijg ik een foutmelding : kan geen verbinding maken. Raar!!! Want ik kan wel apart op de Roam muziek afspelen los van elkaar. Voorheen altijd gewerkt en wifi is okay. Zie fotos
Hallo,In de nieuwe app lijkt het niet mogelijk te zijn te controleren wat het batterijniveau is van de Sonos Move. Zover ik weet kon dit in de oude app wel.De meeste bluetooth speakers laten het ook zien in de bluetooth setting vaan de (android) telefoon. Helaas biedt Sonos die niet.Wat is het alternatief nu om de batterijlading te zien? Voor een draagbaar apparaat vind ik dit een cruciale functionaliteit.Ik hoop dat er een oplossing is.Mvg, Michel.
Heb in mijn Sonos omgeving een 4-tal groepen, t.w.Huiskamer - Base met Play1 Rechts en Play 1 Links Keuken - Play 3 Tuin - Play 1 & Sonos Roam SLNu komt mijn zoon thuis van vakantie en klaagt over de Roam SL. Moeilijk te koppelen met Bluetooth, altijd wat en dus zeer ontevreden.Vanavond heb ik hem aangezet, gekoppeld aan de WiFi en hij was zichtbaar in de (nieuwe 2024) Sonos Android App. Echter, kon alle groepen met elkaar koppelen, behalve de Roam SL, deze was met nik ste koppelen. Wel kon ik de Roam SL alleen muziek laten afspelen via de Sonos App. Hier kreeg ik iedere keer de melding: “Er kan geen verbinding worden gemaakt. Probeer het later opnieuw.”Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast hartelijk dank.P.s. Roam SL is 100% aan Wifi gekoppeld, staat tussen de aangesloten apparaten in de modem app.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.