Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Wij hebben sindskort een nieuwe provider (Delta). Voorheen was onze provider KPN en was het sonossysteem ingesteld. Nu heeft Delta een meshsysteem en we merken dat het sonossysteem niet meer is aangesloten. We hebben zelf al geprobeerd dit te koppelen, helaas lukt ons dit niet. Is er ergens een handlieding te vinden hoe dit ingesteld kan worden. Moeten we het Sonossysteem aanmelden via de Wifi van de Mesh of moet het systeem via de router worden gekoppeld?? Kan iemand ons helpen? Alvast bedankt.
Zijn er Sonos haakse stroomkabels te koop van 10 meter? Ik heb namelijk in de muur buisjes laten vrezen die draden op 1 punt in de vloer laten uitkomen. Had een Böse 5.1 systeem. Heb deze vervangen door een Sonos Arc Soundbar en wil voor de achter speaker Sonos One via deze buisjes naar het stopcontact laten uitkomen. Graag tips.
Hallo,Ik ben overgezet naar glasvezel wat nogal wat problemen gaf maar nu lijkt het te werken. Alleen werkt mijn Sonos app niet meer. Overdag bedien ik de app om radio of Spotify te luisteren en ‘s avonds zet ik de tv aan. Net tv geprobeerd en dan heb ik gewoon geluid via m’n boxen en beamer.Alleen kan ik de app niet gebruiken om alleen radio of Spotify af te spelen; de app zegt: “Sta voor een snelle en eenvoudige installatie toe dat Sonos producten in de buurt detecteert door naar instellingen van je mobiele apparaat te gaan en microfoontoegang in te schakelen. Ga terug naar de Sonos-app nadat is ingeschakeld”. Als ik dan naar instellingen ga zie ik nergens die microfoontoegang staan. Ook als ik hem verbind met een netwerkkabel krijg ik het systeem niet meer aan de praat.Wie kan mij helpen en dan graag in Jip en Janneke taal ;-)Marion
Geacht Sonos Team, Ik ga eerdaags verhuizen in dezelfde woonplaats.Kan ik dan Sonos gewoon behouden of moet ik de postcode veranderen. Met vriendelijke groeten,Antoon Engels
Hoe weet ik dat ik de eerste Sonos gebruiker ben? en als ik recht hebt op garantie als ik dat niet ben? Want heb via een webshop een Sonos arc gekocht maar toen ik hem uitpakte leek wel dat die al eerder open is geweest.
Waarom is het wel via de Yonomi app mogelijk om sonos te bedienen via de Cloud op mijn 4G en dus muziek af te spelen vanaf 4G op de sonos die op de wifi zit en is het niet mogelijk dat de sonos app ook op je 4G kan? Is toch handig dat je de muziek kunt bedienen als de wifi even zwak is ergens. Net als je hue lampen die kan je ook overal ter wereld bedienen.
Hallo! Mijn eerste bericht op het forum, mea culpa indien deze hier niet hoort! Ik zit thuis met twee netwerken en wil graag via beide netwerken muziek afspelen op m’n sonos apparaten. Concreet; ik heb een bekabeld netwerk (waaraan mijn media server hangt en van waar ik muziek wil afspelen) en een wifi-netwerk met een andere IP-range (waarop mijn 2 Sonos One speakers zitten en waarin alle gebruikers zitten). Beide netwerken zijn verbonden met het internet. Het is geen optie om mijn apparaten in het andere netwerk te steken. Is het mogelijk om zowel “lokale” muziek vanop mijn media server af te spelen op mijn apparaten alsook muziek via mijn gsm (die in het wifi netwerk zit). Zijn er instellingen in mijn beide routers die ik dien in te stellen? Alvast bedankt om even mee te denken! Vele groetjes,Shanni
"Met regelmaat krijg ik emails van Sonos met als onderwerp “Update Your First and Last Name on Sonos.com”Uiteraard staan in mijn account al jaren mijn voor- en achternaam goed ingevuld.Hoe krijg ik het voor elkaar dat ook Sonos snapt dat eea goed ingevuld is en dit soort mails niet meer komen?
Hallo, Ik ben Sonos Beta tester. Weet iemand hoe lang de testtijd van Sonos Beta is? En ik zou graag willen weten of je het product mag houden of moet het na de testtijd teruggestuurd worden? Groeten, Elke
Goedemorgen. We hebben iets vreemds, wat inmiddels voor de 2e keer is gebeurd. We lagen allemaal te slapen, het was 05:00 vanmorgen. En het Sonos systeem sprong ineens aan, groep 1 in de keuken, en begon op de hardste volumestand techno af te spelen (en geloof me, op z’n hardst is écht hard). Iedereen zat rechtop in z’n bed. Dit is niet de eerste keer dat het gebeurd. Het is een jaar of 2 geleden ook gebeurd op ons oude adres. Wat kan dit zijn? Opstelling; 1x Playbar, 1x SubAparte groep 1; Sonos One in de keukenAparte groep 2; Sonos One op zolder
2 weken geleden heb ik een Boost, Roam SL met oplader, en een Sub besteld. Verdeeld over 3 leveringen kwam alles binnen, en wel twee keer. Was nog een beetje aan het twijfelen hoe dit op te lossen: Marktplaats vind ik eigenlijk niet eerlijk, aan de andere kant had ik weinig trek om veel moeite te gaan doen om binnen Sonos duidelijk te maken dat het een retourzending is die te niet hoeven te crediteren. Gelukkig is Sonos wakker geworden: ze komen ze zaak ophalen. Meer mensen hiermee te maken hebben gehad?
Begin mei 2022 bestelde ik een Sonos-product.Na enkele dagen heb ik dit ongebruikt geretourneerd conform de aanwijzingen van Sonos.Daarna ontvang ik geen enkele bevestiging dat het product (in Polen!) is terugontvangen.Pas na diverse mails mailt Sonos dat het product is ingescand.Betaling verloopt vertraagd vanwege grote achterstanden.Dan maar bellen: EINDELIJK krijg ik iemand aan de telefoon.Weer 100x excuses, IT-problemen, onbereikbare managers, etc.Waardeloze afhandeling.Mensen hier met soortgelijke ervaring?
ik wil 2 sonos systemen en momenteel lukt het niet om op te zetten (1) S2 app: Zolder met S2 compatibel toestellen (arc met nieuwe sub) en (2) S1 app: woonkamer/badkamer met alleen S1 (Amp) en S1/S2 compatible toestellen (play5). Hoe moet ik dat opzetten? Kan iemand me helpen?
Okay de Sonos verslaving is officieel begonnen.Zijn er meer mensen die Sonos speakers in de badkamer en wc hebben?Ik wil graag in de badkamer boven en wc beneden ook muziek. Nu dacht ik aan de Roam sl of kan ik beter de One sl halen.
Beste, Graag draag ik een idee aan voor een toekomstige update. de optie om volumesettings op te slaan. As wij ‘s-avonds bij de haard zijn stel ik de 4+ sonos apparaten zo in dat het geluid vor ons perfect is.In de ochtend aan de eettafel stel ik de volgende dag weer alle sonos units opnieuw zop af dat het optimale geluid ons bereikt. Wat zou het fijn zijn als ik deze instelling zou kunnen opslaan; volume haard, volume eettafel, volume feestje…. Ik hoop dat dit in de toeomst gaat lukken.. bvdgrLo
Wat zou het nu zijn, 15% of 30%?Ik denk dat ik het wel weet 🥴🤭😉, maar het staat wel heel vreemd.
Hallo allemaal,Onderstaande een tekening van hoe ik de opstelling van de sonos wil maken. Rond de tv voor surround maar als we een feestje hebben moet wel het hele huis geluid hebben (en ook voor koken ed natuurlijk) Is het dan handig om daar in de hoek 1 Five te hangen?Of een One en nog een One op het eiland?Of een One in de kast erbij? Wat denken jullie?Groetjes en alvast bedankt!
Hi, Ik heb een platenspeler via de port aangesloten op een beam + 2 x Sonos One’s. Nu vroeg ik me af, gaat hierdoor veel geluid verloren omdat het via Wifi wordt afgespeeld i.p.v. via een kabel? Dezelfde vraag geldt eigelijk voor het streamen van Lossless audio van Apple. Mark
Beste sonos gebruikers, Hebben jullie al ervaring met een RMA omruiling?Ik had eerst goed contact met de support tot ik meld dat de retour niet lukt.De Barcodes netjes op de doos geplakt en op naar een DHL puntBen naar 2 verschilleden DHL punten geweest en die konden me geen garantie geven over de verzending? ze zeggen dat dit eerst naar Bpost moet en dan pas naar DHL? ofwel paniek omdat dit naar Polen moest?Dus ik bel naar DHL om een ophaling te regelen maar die kunnen me niet helpen met de barcodes die ik gekregen heb van Sonos. Ze missen een traceercode?.Nu probeer ik sonos via support te bereiken maar krijg een standaardmail “ this mail is no longer monitored”?Dus bel ik naar de klantendienst van sonos, een vriendelijke man Dario aan de lijn die netjes alles opschrijft en het zal doorgeven aan de dienst RMA.Dus tot op heden, nog steeds geen antwoord van sonos.Wat is jullie ervaring? ook al meegemaakt? lukte het met DHL?Het probleem is dus als ik dit toestel niet snel genoeg retourn
Vandaag kreeg ik een ronkend bericht van Sonos in de mail over de sustainability van het bedrijf. Goede zaak dat Sonos haar bedrijfsvoering wil verduurzamen. Gisteren las ik echter een zeer matige review van de consumentenbond over de Sonos Arc. De review was matig niet vanwege de kwaliteit van het geluid (ik ben zelf een Arc bezitter) maar vanwege het abnormaal hoge energieverbruik. Dat ik helaas ook mijn eigen ervaring sinds ik de trotse bezitter ben van niet alleen de Arc maar ook een Sub, een Five en 2xOneSL. Het energieverbruik dat ik meet gaat in onze duurzame woning richting de 15% van het totale verbruik! Voor een soundsysteem! Mijn vraag gaat dus over de verduurzaming van het energieverbruik van Sonos producten na de productie, wanneer ze in gebruik zijn bij ons als consumenten (en Sonos fans, want dat ben ik desondanks). Wat doen jullie om dat verbruik te beperken? Ik lees elders overwegingen om het systeem uit te zetten. En wat doet Sonos om het verbruik, vooral in standby m
Tijdens de verbouwing is onze Sonos installatie zoek geraakt, of meegenomen ???Kan Sonos op basis van het serienummer zeggen of deze toestellen momenteel gebruikt worden op een ander account dan het onze ?Ik dacht dat 1 toestel maar aan 1 account gekoppeld kon zijn. Dan weten we of we verder moeten zoeken of de diefstal moeten aangeven ?Alle serienummers heb ik, alsook de aankoopbewijzen. Thx voor de hulp
Hoi Allemaal,Speaker fabrikant Sonos heeft plannen gedeeld om zijn producten beter herstelbaar en energiezuiniger te maken. Het bedrijf wil onder andere dat zijn toekomstige speakers vanaf 2023 makkelijker uit elkaar te halen worden en allemaal een slaapmodus krijgen.Gevonden op Tweakers
Hoe kan ik een afspraak maken met een expert of monteur van Sonos, die mijn huidige problemen kan oplossen? Wie kan hiervoor benaderen? Ik zit al een week te klooien, en nu wil ik dat er een expert van Sonos langs komt om de problemen op te heffen!!
Dag Allen Ik bestelde daarnet een product op de website.Voor de betaling van het product werd ik doorgestuurd naar mijn bankapp. Ik volgde zoals gewoonlijk alle stappen en mijn betaling werd bevestigd door mijn bank. Toen deze mij automatisch terugstuurde naar de Sonos website kreeg ik de melding “je winkelwagen is leeg”. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen en heb het product ook nog niet van mijn rekening zien gaan.Iemand een idee als deze bestelling geplaatst zou zijn of iemand die dit ook al heeft meegemaakt en mij verder kan helpen?
Ik zou hiervan een verzameltopic willen maken met tekortkomingen die aangetroffen worden in Sonos apparatuur en/of de Apps-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------I would like to start a topic collection with shortcomings found on or with Sonos equipment and/or Apps.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.