Na glasvezelaansluiting, geen verbinding meer met Sonos systeem.

  • 19 August 2022
  • 2 reacties
  • 728 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben overgezet naar glasvezel wat nogal wat problemen gaf maar nu lijkt het te werken. Alleen werkt mijn Sonos app niet meer. Overdag bedien ik de app om radio of Spotify te luisteren en ‘s avonds zet ik de tv aan. Net tv geprobeerd en dan heb ik gewoon geluid via m’n boxen en beamer.

Alleen kan ik de app niet gebruiken om alleen radio of Spotify af te spelen; de app zegt: “Sta voor een snelle en eenvoudige installatie toe dat Sonos producten in de buurt detecteert door naar instellingen van je mobiele apparaat te gaan en microfoontoegang in te schakelen. Ga terug naar de Sonos-app nadat is ingeschakeld”. Als ik dan naar instellingen ga zie ik nergens die microfoontoegang staan. Ook als ik hem verbind met een netwerkkabel krijg ik het systeem niet  meer aan de praat.

Wie kan mij helpen en dan graag in Jip en Janneke taal ;-)

Marion


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @MarionB.,

Het lijkt erop dat de app geen verbinding heeft met het al bestaand Sonos systeem.

Als je de app afsluit en opnieuw opent, krijg je dan bovenin de app direct de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden? 

Zo ja, dan zou je in eerste instantie kunnen proberen om deze stappen te volgen.

Zo niet, dan denk ik dat het in dit geval handig is om even in te bellen aangezien er meer context benodigd is om je hiermee te kunnen helpen.

Via de telefoon kunnen wij live support bieden en je assisteren bij het in orde maken van de verbinding met je Sonos systeem.

 

 

Reputatie 7

Indien je je daar vertrouwd mee voelt, zou je ook de nieuwe netwerknaam en het wachtwoord kunnen vervangen door de netwerknaam en het wachtwoord van je oude router.