Gaat geluidskwaliteit verloren via wifi?

  • 27 May 2022
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Hi,

 

Ik heb een platenspeler via de port aangesloten op een beam +  2 x Sonos One’s. Nu vroeg ik me af, gaat hierdoor veel geluid verloren omdat het via Wifi wordt afgespeeld i.p.v. via een kabel? 

 

Dezelfde vraag geldt eigelijk voor het streamen van Lossless audio van Apple. 

 

Mark


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hier zullen fanaten waarschijnlijk hele boeken over vol kunnen schrijven, maar de vraag is m.i. of dit merkbaar/hoorbaar is met de apparatuur die je nu gebruikt en in welke ruimte deze staat. Sonos speakers ervaar ik als prima en ik geniet dagelijks van de muziekkwaliteit. Het verschil tussen lossless of niet hoor ik niet of nauwelijks. Eea is ook enorm afhankelijk van de opname en daarmee is het voor mij ook een niet terzake doende vraag. De opname lijkt belangrijker dan de configuratie.

Wil je echt het onderste uit de kan dan moet je investeren in veel en dan ook echt veel duurdere apparatuur en moet je de ruimte hierop aanpassen. 
 

Reputatie 4
Badge +3

Lossless van Apple Music kan alleen met een bekabelde verbinding zover ik weet. Ik speel het af via Apple TV en dan via de eARC naar de Sonos Arc. 
Zoals ​​​​​​@Erooij ook al aangeeft, merk ook ik weinig verschil. Muziek in “Ruimtelijke Audio” wat gelijk staat aan Dolby Atmos, merk je natuurlijk wel. Ook hiervoor geld, streamen via Apple TV in de Muziek App via de TV met eARC naar de Sonos.