Sonos wel op 4G?

  • 21 January 2021
  • 19 reacties
  • 857 Bekeken

Waarom is het wel via de Yonomi app mogelijk om sonos te bedienen via de Cloud op mijn 4G en dus muziek af te spelen vanaf 4G op de sonos die op de wifi zit en is het niet mogelijk dat de sonos app ook op je 4G kan? Is toch handig dat je de muziek kunt bedienen als de wifi even zwak is ergens. Net als je hue lampen die kan je ook overal ter wereld bedienen.


19 Reacties

Reputatie 7

Wat je dan doet is je Sonos systeem open zetten van buitenaf. Ik zie daar geen noodzaak toe - hoewel het "per ongeluk” wel mogelijk lijkt als je eerst thuis via Spotify Connect verbinding maakt.

Als je wifi in huis zo slecht is dat 4G beter is, dan zou ik misschien eerst eens naar een beter wifi-oplossing kijken.

Wifi is uitstekend thuis alleen toch is 4G best fijn af en toe, en het kan wel gewoon via andere apps. En dan komt er ook de mogelijkheid dat de muziek aan/uit kan op basis van aankomst of vertrek van het huis.

Reputatie 7
Badge +3

Is te hopen dat dat nooit geïmplanteerd wordt door Sonos. Ik zie het al helemaal voor mij dat 1 van de kinderen de Sonos gaat bedienen vanaf een andere lokatie. En een lol dat ze hebben. 

Geen idee waarom sommige functies wel via Yonomi werken. Ik gebruik deze ook, maar het voordeel hiervan is dat ikzelf bepaal wie toegang heeft tot wat. Medebewoners hebben geen Yonomi.

 

Ik gebruik de yonomi app Al een behoorlijke tijd met Sonos en deze gekoppeld aan Siri.

dit werkte altijd perfect maar sinds de laatste update van Sonos 14.12 werkt dit helaas niet meer.

zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

alvast bedankt voor jullie reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik Siri niet meer, maar had nog wel wat opdrachten in Yonomi staan. Deze kan ik gewoon vanuit Yonomi activeren. 

Bedankt voor je reactie

ik heb alles verwijderd en er opnieuw opgezet maar helaas ik krijg het niet meer werkend na de laatste update van Sonos.

zijn er misschien andere apps die iets vergelijkbaars kunnen?

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

Werken de routines nog wel vanuit Yonomi zelf? Ik heb wat simpele routines om radiozenders of playlists op te starten op een bepaald volume en dat werk nog gewoon. 

Reputatie 7
Badge +3

Net Siri geactiveerd op mijn iPad en het blijkt dat ik ook de routines via Siri kan opstarten. Laatste Sonos update is bij mij ook geïnstalleerd. Er moet dus iets anders aan de hand zijn. 

Nee de routines vanuit yonomi zelf werken ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kwam er achter dat een aantal favorieten niet meer juist was. Nadat alles weer up to date was kon ik ook de niet werkende routines aanpassen en aanroepen via Siri. Het verversen duurde wel even. Dat staat ook beschreven in de instructies van Yonomi.
Is Yonomi nog wel goed gekoppeld aan je Sonos account.?
 

 

Bedankt voor het verder uitzoeken, waar kan ik vinden of hij nog goed gekoppeld is?

Reputatie 7
Badge +3

Ik had een refresh gedaan. Wanneer je je routine aanpast of nieuw maakt krijg je een scrollmenu met daarin je favorieten vanuit Sonos. Daar zag ik dat er bij mij zaken niet klopten.

 

Wederom dank    voor mijn gevoel heb ik zo een beetje alles gedaan maar zonder resultaat.

vooralsnog ben ik er klaar mee maar wordt vervolgd.

suggesties blijven welkom😎

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat je even klaar mee bent, maar geef niet op. Het moet gewoon kunnen werken lijkt mij, bij mij werkt het toch ook. Ik werk niet met beta versies, alle laatste updates zijn gedaan.

zie je wel alle favorieten van Sonos wanneer je een nieuwe routine probeert aan te maken?

Vandaag diverse apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en alle Sonos apparatuur ge reset en de router ge reset

of terwijl niets over geslagen en jawel het werkt weer

Erooij enorm bedankt voor het meedenken👏👍

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat het weer werkt, maar wel vreemd dat het zoveel moeite moest kosten en dat je nu waarschijnlijk nog niet weet wat er aan de hand was. 

Nee de oorzaak weet ik niet maar ben heel blij dat het weer werkt.

Reputatie 7
Badge +3

En uiteindelijk gaat het daarom. 

Te vroeg gejuicht na ongeveer een dag goed gefunctioneerd te hebben doet hij het weer niet 😡

wie het weet mag het zeggen , Gooi mijn maar in de prullenbak

Reageer