Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Hallo, ik wil updaten naar Sonos S2 maar helaas staat mijn oude bridge nog in mijn systeem terwijl die al heel lang geleden stuk is gegaan en die heb ik toen weggegooid maar blijkbaar dus niet verwijderd uit mijn systeem. Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel kan updaten naar Sonos S2?
Heb een ZP100, daar komt het geluid van Youtube(PC) op binnen “IN"), en wil dit geluid delen over alle Sonos apparaten. Maar bij de instellingen is bij de betreffende ZP100 “lijningang losgekoppeld” uitgegrijst.Wat te doen? GJ
Beste Community, ik kreeg de T1 als prachtig kerstcadeau van mijn echtgenote. Echter luk ik er niet in deze te laten afspelen op mijn bestaande Sonos systeem.Ik heb de T1 aangesloten op de ‘IN’ poort van mijn Amp maar na het selecteren van de ‘Line in’ hoor ik het geluid van deze platenspeler - zelfs op max geluidsniveau - maar heel stil + er zit een storende ruis op.Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?Dank voor jullie input en hoop binnenkort mijn oude vinyl terug te kunnen afspelen :-).Gr, Hanz
Dag iedereen,New guy op het forum hier, met meteen een handvol vragen :)Ik heb een bestaande Yamaha versterker, goede speakers + een platenspeler die in de woonkamer staat. Nu wil ik echter in de keuken een Sonos speaker zetten en daarop het geluid van het vinyl naartoe sturen. Zover ik weet is dat mogelijk met een Sonos Port, maar ik heb daarover nog een paar praktische vragen;koppel ik die connect gewoon als bron aan mijn bestaande versterker, of moet ik die Port rechtstreeks aan mijn platenspeler aansluiten? als ik vinyl draai, en zet mijn versterker op phono → komt dan het geluid uit zowel mijn bestaande speakers én de Sonos speaker in de andere kamer? Indien ja → kan je selecteren om de OF de bestaande speakers OF de Sonos te gebruiken? Als het geluid uit zowel mijn bestaande speakers komt én de Sonos speaker, is er dan kan op delay tussen die speakers? Verder wil ik de Port ook gebruiken als ontvanger voor Airplay2, die ik dan via zowel mijn bestaande speakers als de Sonos speake
HELP!ik kom er echt niet meer uit. Ik heb een sonos playbar en twee keer een one alsmede een bridge naast de router.de app geeft aan de software te moeten updaten, dat maar niet wil lukken (o.a. Foutcode 30). Opnieuw updaten lukt ook niet.verder geeft de app aan de bridge niet compatibel is, verwijderen lukt niet en kan ik die bridge verwijderen en toch verbinding maken?is misschien een algehele nieuwe installatie met een reset o.i.d. de beste oplossingMisschien klinkt het allemaal een beetje dom, maar ik kom er echt niet meer uit .
Hi there,Can anyone give any advice when comparing the Sonos Versions of Debut Carbon and the T1 SB?Also, can anyone confirm if the Sonos Debut Carbon comes with a dust cover? The description doesnt say on the Sonos shop page whereas it does show it for the T1 on the Sonos Page.Thanks 😊
Graag zou ik mijn draaitafel: Het gaat om de project Debut Carbon Sonos Edition willen verbinden met mijn sonos Connect. ( mijn sonos Connect is verbonden met een JVC set plus versterker Is het voldoende als ik de rode en witte stekker in de juiste kleur van de Connect plug?Op sonos en de Project kies ik dan Lijn ingang en dan zou het moeten werken of vergeet ik iets?Bij de Project zit een aarde draad bij/ moet ik deze / en hoe aansluiten op mijn sonos Connect of kan ik die ook aansluiten op mijn JVC set/ versterker? Lees dat het kan zorgen voor een bromgeluid als je de aarde draad niet aansluit.. Alvast bedankt!
Mijn Sonos Connect voeding heeft de geest gegeven.Heb heel het internet afgezocht naar onderdelen omdat ik hem graag weer tot leven breng.Heeft iemand suggesties waar ik onderdelen kan kopen?Alvast bedankt, Rene
Hoi de laatste week hebben wij steeds last dat het hele Sonos systeem uit valt. Nu hebben we sinds gisteren er een sonos boost bij gezet en gaat het met de speakers goed. Allen de sonos connect blijf via WiFi of kabel steed uitvallen. Na een paar minuten is hij er weer. Fabrieksinstellingen al verschillende keren terug gezet. Wat kan ik nog meer doen? alvast bedankt Edwin
Ik kan een “oude” Connect, die vroeger al op dit bestaand systeem actief is geweest niet meer verbinden. Een Connect Amp die al een tijdje in een nog verzegelde doos stond (dus eigenlijk nog nieuw is), heeft hetzelfde probleem.Ik heb ondertussen al meerdere dagen voor meerdere uren met de Sonos supportdienst aan de lijn gehangen, echter zonder resultaat.Ik heb nogmaals diagnostische info verstuurd met bevestigingsnummer 538831168.Hier kan je zien dat het een perfect werkend systeem is en dat ook al jaren optimaal werkt maar uiteraard staan de 2 hoger vernoemde componenten er niet bij omdat ik ze dus niet kan verbinden. Ik heb getracht een product toe te voegen, na terug zetten naar fabrieksinstellingen en ook al geprobeerd via “een ontbrekend product zoeken”. Heel de procedure verloopt correct tot op het laatste dat er verbinding gemaakt moet worden met het netwerk. Dus na het instellen van het tijdelijk SONOS netwerk. Producten komen telkens tevoorschijn met correct MAC-adres (serienu
De nieuwe Port kan niet worden toegevoegd aan mijn account. Bij de laatste stap van toevoegen geeft de app (S2) aan dat de Port niet kan worden toegevoegd. All andere producten zijn 2e generatie, dus compatibel met de S2 app.
Ik heb al enkel jaren de Sonos connect. Deze werkt perfect voor spotify te streamen via mijn muziek installatie. Nu heb ik pas een Google Chrome cast aangekocht. Hiermee kan ik YouTube kijken op de tv. Maar is het ook mogelijk om beeld op tv te hebben en geluid via de Sonos connect met muziek installatie?
Door een (per ongeluk) update van mijn zoon naar S2 heb ik mijn S1 onderdelen moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Voor die tijd was de connect nog in het systeem zichtbaar. De Play3 en 5 werken weer, bridge ook. Alles op S1.Sindsdien de connet niet meer en ik krijg hem ook niet meer meer gevonden. Ik heb geprobeerd:stroom er af; helaas fabrieks reset, lukt niet, ik zie ook geen oranje lampje verschijnen; alleen heel zwak een flikkerend lkampje (achterin?) aan de router gehangen en proberen te installeren.De connect heeft op de voorkant het “dempen” knopje en volume + en - . Resetten heb ik geprobeerd door de dempen knop en de dempen en plus tegelijk. Beide werkten dus niet.Helaas dus. Iemand tips? Het lijkt me vreemd of erg veel toeval als hij nu kapot is…..
Hallo allen,Ik heb een Play:5 waar ik de platenspeler op heb aangesloten, erg tevreden mee. Nu heb ik ook nog een stapel cd’s staan die ik niet af kan spelen omdat ik geen cd-speler heb. Nu ben ik van plan er een aan te schaffen maar de vraag is, wat is de beste manier om beide apparaten via de Play:5 af te spelen? Dan heb ik stiekem nog een vraag, als ik cd’s of vinyl wil afspelen in een andere kamer dan de woonkamer waar de Play:5 staat, zoals de One op de slaapkamer wat is dan de beste manier om het aan te sluiten? Alvast bedankt, Raymond
Hi Allen!Ik ben sinds kort bezitter van een Sonos Arc en een One SL en een One.Ik wil deze set uitbreiden met een platenspeler (Project T1 met voorversterker).Uiteraard wil ik deze platenspeler geluid laten afspelen via de Arc en Sonos One speakers. Heb ik dan de AMP nodig of de Port? Scheelt namelijk €250 of ik de een of ander nodig heb, maar na lang zoeken op het internet kom ik er echt niet uit.. Alvast bedankt!
HalloIk heb net mijn bridge vervangen door een boost. Het viel mij op dat de (onhandig grote) verkante stekker van de boost een knarsend / sissend geluid maakt.Het geluid onstaat niet direct bij aansluiten dus het lijkt niet de stroom of aansluiting zelf. Het geluid begint wat later, pas na opstarten zo lijkt het. Voor de zekerheid andere stroom slots ook geprobeerd maar dat maakt niet uit.Omdat ik geleerd heb dat elke stekker die geluid knetterend geluid maakt niet goed is - maak ik mij zorgen? Wie heeft ook een boost en maakt jouw stekker ook geluid? Voorbeeld van het geluid (dichtbij opgenomen, het is subtieler maar in stilte zeker hoorbaar vanaf 50 cm) https://dofferhoff.info/s/Sej5SyBbYzVuUcAW Dank voor feedback. Stekker laten vervangen of neit? In de nacht trek ik deze er maar even uit voorlopig. Dennis
Hi,Ik heb een Connect, een play One, beam etcAls ik de connect en de One tegelijk laat spelen, speelt de One probleemloos door en valt de Connect om de tien minuten even weg om weer verder te gaan.Wat is er aan de hand?Diagnosegegevens: 1108602046 Ik gebruik de connect via een toslink kabel naar een Denon Ceol speler
Een paar jaar geleden kocht ik de Connect 2 om mijn fijne stereo (Quad etc.) en vinyl te kunnen streamen. Dat werkte weliswaar niet altijd ‘flawless’, maar goed. Gaandeweg een Play 3, vier Play 1en een Play 5 (2nd Gen) gekocht. Ook een Sonos netwerk met een speaker op de router aangesloten.Deze week een melding dat de Connect een update nodig heeft. Sinds dat moment word ik heen en weer gestuurd tussen Sonos 1 en S2. Ik kom niet bij mijn systeemcomponenten in de app(s). Ten einde raad maar een Port gekocht en, nadat deze was gearriveerd, aangesloten. Zelfde verhaal….. Inmiddels wifi diverse keren opnieuw opgestart etc. Geen verbetering.De irritatie is inmiddels hoog. Ik vind het onverteerbaar dat een door Sonos opgedrongen software-update die ik niet wil, want ik heb niet zulke fijne verhalen daarover gelezen, mij nu volledig buitenspel zet.Heeft er iemand een suggestie? Ik zou het zeer op prijs stellen…...
Na een stroomstoring is onze Sonos Port verdwenen uit de app. Hiervoor werkte hij prima. Probeer de Port weer toe te voegen in de app S2 maar wil maar niet lukken! Verschillende malen stroom eraf gehaald, gereset maar het wil maar niet lukken.
Hallo Ik heb een 2e hands connect gekocht.Deze blijkt in recycle stand te staanKan deze er weer uit gehaald worden
Geluid afspelen via mijn Sonos speakers gaat prima, maar wanneer ik via mijn Sonos Connect de analoge ingang gebruik (vanaf meerdere apparaten geprobeerd) dat storen de speakers. Het geluid valt volledig weg en komt weer terug. Soms speelt de ene speaker wel en de andere niet. Ik wil het eventueel oplossen door mijn Connect te vervangen, maar ben bang dat ik dan een hoop geld uitgeef en nog steeds hetzelfde probleem houd.
Beste,sinds enige tijd springt de sonos op onverwachte momenten over op de line-in (waar mijn platenspeler is op aangesloten) met een heel hoog volume.ik heb al een diagnostische info verzonden: 1295641014mvstefaan
Goedemiddag, Ik zou graag deze platenspeler willen aanschaffen:https://www.audio-technica.com/en-gb/at-lp120xusbEen Sonos Port zou dan toch voldoende moeten zijn om deze over mijn Sonos ARC en overige Sonos speakers te laten spelen? Of heb ik het mis, ik zie dat er een voorversterker in zit.Toch even vragen voor de zekerheid :-)
Goedenavond allemaal, Ik heb van de week een Sonos boost gekocht dit is een soort WiFi versterker om je muziek zonder storingen af te spelen. Nu moet je de de boost installeren op je router/modem , nu heb ik het apparaatje met stroom en elternet kabel op je router/modem ik heb hem aangesloten op mijn Arris Connectbox. Maar ik krijg de Boost gewoon niet te zien in de S2 app van Sonos zelf. Ik gebruik een IPhone 8 Plus en die draait op de nieuwste IOS. Gisteren is een installateur langs geweest en hebben we een van mijn andere Sonos apparaten bekabeld getest die werden zonder problemen gevonden. Alleen die Boost blijft onzichtbaar. Ik denk dat dit met de Connectbox zelf te maken heeft maar weet het niet helemaal zeker. Connectbox al een paar keer aan/uit gedaan gisteren maar het mag niet baten.. Wie zou mij kunnen helpen? Ik ben echt aan het einde van mijn latijn. :-)
Mijn sonos controller laad niet meer op, op de cradle gaf hij vol aan. Zodra de controller van de cradle af is gaf hij aan dat opladen noodzakelijk was. Nieuwe batterij gekocht, helpt niet, oplader van cradle losgekoppeld en andere oplader gekoppeld, helpt niet. Kan evt ook een kapotten oplader geweest zijn.wie helpt mij?groet eric
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.