Vraag

project sonos connect

  • 30 December 2020
  • 9 reacties
  • 174 Bekeken

Badge

Graag zou ik mijn draaitafel: Het gaat om de project Debut Carbon Sonos Edition willen verbinden met mijn sonos Connect. 

( mijn sonos Connect is verbonden met een JVC set plus versterker 

Is het voldoende als ik de rode en witte stekker in de juiste kleur van de Connect plug?

Op sonos en de Project kies ik dan Lijn ingang en dan zou het moeten werken of vergeet ik iets?

Bij de Project zit een aarde draad bij/ moet ik deze / en hoe aansluiten op mijn sonos Connect of kan ik die ook aansluiten op mijn JVC set/ versterker? 

 

Lees dat het kan zorgen voor een bromgeluid als je de aarde draad niet aansluit..
 

 

Alvast bedankt! 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Badge

Het gaat om de project Debut Carbon Sonos Edition 

Reputatie 7

Als de JVC een aansluiting voor een cassettedeck heeft zou ik de Connect daarop aansluiten. De platenspeler kan dan aan de JVC op Phono (of  met de ingebouwde voorversterker aan) op de Aux. Je kunt dan ook het geluid van andere bronnen (CD-speler?) van de JVC in je Sonos-systeem krijgen. De aarde kan aan de JVC.

Je kunt echter ook de platenspeler direct aan de Connect hangen (voorversterker aan) en dan de uitgang van de Connect naar de JVC (Aux). Dan kun je de andere bronnen van de JVC niet in je Sonos-systeem krijgen, maar heb je waarschijnlijk wel de platenspeler/Connect (via JVC) en je andere Sonos-apparaten in sync.

Badge

De sonos Connect is al aangesloten op de JVC boxen en versterker en al het geluid komt dan mooi samen op sonos dat werkt.

 

maar ik wil de Project dus direct aansluiten via de witte en rode tulp kabel zonder aarde en dan zou het moeten werken / draaitafel geluid voor mijn gehele sonos systeem via de Connect?

Reputatie 7

Of je aarde nodig hebt is erg afhankelijk van je situatie. Probeer het eens, zou ik zeggen! Wellicht kun je zelfs de aarde aan je JVC houden, terwijl je de platenspeler hebt aangesloten aan je Connect.

Wat wil je precies bereiken met deze wijze van aansluiten?

Badge

Ja de aarde kan ik dan aan mijn JVC hangen inderdaad.

De bedoeling is dat ik mijn muziek op mijn Project draaitafel door mijn sonos systeem kan laten afspelen 

Reputatie 7

Maar dat kan toch ook als je de Connect op de tape-aansluiting van je JVC aansluit en de platenspeler op Phono (of met ingeschakelde voorversterker op Aux)?

Heb je een typenummer van de JVC of een foto van de achterzijde?

Badge

De 2 tulp kabels gewoon rechtstreeks in mijn Connect pluggen lijkt me toch de makkelijkste methode 

Reputatie 7

Zoals gezegd, werkt dat waarschijnlijk ook prima, maar mis je de mogelijkheid om andere bronnen van je JVC af te spelen via je Sonos-systeem.

Let op: voor rechtstreeks aansluiten op de Connect moet wel de voorversterker van de platenspeler aanstaan.

Badge

Zoals gezegd, werkt dat waarschijnlijk ook prima, maar mis je de mogelijkheid om andere bronnen van je JVC af te spelen via je Sonos-systeem.

 

→ heb niet echt andere bronnen nodig, mijn sonos muziek en de project naar sonos is voldoende 

 

Let op: voor rechtstreeks aansluiten op de Connect moet wel de voorversterker van de platenspeler aanstaan.

 

j→ ja precies zal de Phone voor versterker aanzetten zit daar een knopje? Dacht dat die automatisch aanstaat..

bedankt voor je hulp en ga het proberen