S1, S2 en Bridge

  • 3 January 2021
  • 2 reacties
  • 1325 Bekeken

Reputatie 2

HELP!
ik kom er echt niet meer uit. Ik heb een sonos playbar en twee keer een one alsmede een bridge naast de router.

de app geeft aan de software te moeten updaten, dat maar niet wil lukken (o.a. Foutcode 30). Opnieuw updaten lukt ook niet.

verder geeft de app aan de bridge niet compatibel is, verwijderen lukt niet en kan ik die bridge verwijderen en toch verbinding maken?
is misschien een algehele nieuwe installatie met een reset o.i.d. de beste oplossing

Misschien klinkt het allemaal een beetje dom,  maar ik kom er echt niet meer uit .


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je de bridge nodig hebt dan kan je niet naar S2 omdat deze dit niet aankan. Je zult dus of zonder bridge op S2 moeten werken waarbij je eventueel de playbar rechtstreeks bekabeld aan je router koppelt, of je zult een fabrieksreset voor je playbar en je ones moeten uitvoeren waarna je alles weer op S1 zet (eerst de bridge opvoeren).

Reputatie 7

Het lijkt erop dat je niet de software geüpdatet hebt, maar hebt geüpgraded naar S2. Dan is de Bridge, waarvan het gebruik toch al afgeraden werd door Sonos, inderdaad incompatibel. Je kunt je Sonos-apparaten aansluiten op je wifi (zie https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL), een Boost aanschaffen (die hetzelfde doet dan de Bridge deed, maar die wel compatibel is met S2) of één van je Sonos apparaten bedraad aansluiten (waarna het bedraad aangesloten apparaat de functie van de Bridge/Boost vervult). Mogelijk is even bedraad aansluiten de handigste methode om tijdelijk even te doen als je de apparaten op je wifi zou willen.

Welke Sonos apparaten heb je naast de Bridge?