De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Als ik de vraag stel: ‘Hey google speel top 50 wereld af’ Krijg ik terug: ‘Ik kan dat hier niet doen maar je kan me vragen het af te spelen op een van je andere apparaten’Wat kan ik hieraan doen? Soms start de afspeellijst wel en op andere momenten voor een aantal dagen niet.
Sinds een paar dagen een probleempje.als ik tegen mij sonos beam zegt dat hij radio 10 moet afspelen, zegt hij dit te gaan doen via TuneIn.echter komt er geen geluid.moet nu dus steeds via de app van Sonos de muziek aan zetten.heb in Google assistent al de primaire huiskamer box ingesteld, maar echter zonder resultaat.
Hai,ik heb Google assistent hele tijd niet gebruikt. Maar nu wat smart lampjes gekocht. Dus toch maar weer aangezet. Ik loop nu tegen het volgende aan. Vorig keer dat ik Google assistent gebruikte dempte de muziek als je google wat vroeg. Nu gebeurt dat niet meer. Met als gevolg dat Google assistent door de muziek heen praat. Niet te verstaan. Van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan mij helpen wat te doen. Alvast bedankt.
Hallo Allemaal, Ik heb een Sonos Beam met Google assistent en had een android tv zonder assistent en dat werkte prima, tv aan, tv uit, radio, spotify allemaal goed, verder geen functionaliteit van de assistent op de tv.Nu heb ik echter een nieuwe tv en dat is een android tv die wel ook een google assistent aan boord heeft. Ik verwachte daarmee veel meer opties te krijgen om bv in Youtube of Netflix te zoeken of te starten met de Beam maar zover kom ik niet eens.Zodra ik de beam samen met de tv in google home heb staan krijgt de beam kuren..bv radio starten gaat niet meer met de assistent, die roept dan dat ze dat niet kan. Zodra ik de tv uit home verwijder doet de radio het wel weer. In home lijkt het ook of de tv als hoofdapparaat voor muziek wordt neergezet maar bij de beam staan geen opties anders dan verwijderen. tv aan of tv uit roept assistent trouwens wel dat ze het doet, maar ze doet het niet. Ik kan de assistent op de tv uit zetten maar dan zie ik de tv ook niet meer in google
Beste Ik heb een arc , aub en 2x sl nu is mijn vraag als ik de sl vervang door 2 x een one zullen dan de arc en de 2x one reageren op het google of alleen de arc ?
Hallo allemaalIk ben een nieuwe sonos gebruiker wij hebben onlangs de arc aangeschaft moet zeggen wat een fantastisch apparaatdaarbij hebben we 4 keer de symfonisk van ikea waarvan 2 in surround staan ingesteld de andere 2 staan in een andere kamer gisteren een film met dolby atmos gekeken 1 woord klonk geweldigheb ook de google assistent geprobeert vind alleen het volume van de assistent wat zacht kan hem wel harder zetten maar dan gaat alles in volume omhoog wat niet de bedoeling isal met al ik ben er blij mee en super tevreden
Hai hai, mijn sonos one wordt regelmatig niet gevonden door mijn wifi. Ik heb via kpn wifi, en best wel een sterke verbinding, want ik heb met de rest van mijn apparaten nooit problemen. Ik heb de sonos gereset, geüpdate en nog steeds kan er soms geen verbinding worden gemaakt, Weet iemand hier iets meer over wellicht? Ook na de update valt het mij op dat ik mijn sonos alarm niet meer kan koppelen met gewoon een tune In radio station, qmusic of 538 etc, ik kan alleen kiezen uit vaste lijsten. of is er iets dat ik anders moet doen, ik hoor het graag van iemand die t wel weet. Ook opdrachten die ‘hey google assistent’ eerst wel uitvoerde, worden nu niet meer begrepen en gedaan. is er door de update iets wat niet meer ondersteunt wordt door de google assistent app? Alvast bedankt voor een reactie!! :-)
Hallo,ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de arc ,ben er heel tevreden mee.maar heb 1 probleem met de Google Assistant.deze doet het wel, maar alleen de eerste opdracht deze voert hij netjes uit maar bij een 2de opdracht doet hij niets.dan wacht ik even en dan weer hetzelfde probleem.heb deze gekoppeld via de sonos appik heb ook een Google home mini en deze werkt perfect .heb de arc aangesloten op WiFi , maar het kan niet aan het signaal liggen router staat 2 meter verder en heb verder ook geen probleem met streamen enzo.Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen
Op al mijn sonos one speakers als ik nu zeg, Hey Google, speel sky radio via tunein, dan krijg ik ik de melding te horen : sorry kan de gevraagde content niet vinden. Dit bij alle radio zenders. Heeft altijd gewerkt. Wat is er ineens aan de hand?
We hebben een sonos one aangeschaft en ingesteld en alles werkte goed.Radio zenders afspelen met assistent via tune inEn sinds vandaag kregen we poolse zenders en de assistent vraagt of hij moet afspelen op httx chromecast ipv tune in.We hebben geen chromecast , weet iemand een oplossing
Ik heb een google nest hub scherm waar ik spotify mee kan bedienen. Helaas kan ik bij het selecteren van ruimtes mijn sonos one speakers niet selecteren maar alleen de google speakers (ik heb ook nog een google nest audio speaker). Als ik in de google home app een speakergroep wil aanmaken kan ik alleen een google speaker selecteren maar niet de Sonos speakers. Ik wil graag mijn sonos speakers vanuit de nest hub kunnen bedienen zodat ik niet altijd de sonos app op mijn telefoon of ipad hoef te pakken.Wie kan mij helpen?
Hoewel ik Google vraag NPO 2 te spelen (zonder toevoeging vt woordje radio) krijg ik zeer regelmatig radio 2 uit de Verenigde Arabische Emiraten. NPO radio 2 staat bij m’n favorieten. Die andere niet en kan ik kennelijk niet blokkeren. Wat kan ik doen?
Wanneer ik de commando geef speel bijv. Radio 10 dan zegt het systeem dat zij dat niet kan en dat de opdracht via de overige apparaten afgespeeld kan worden.Dat werkt inderdaad.Maar ik wil als vanouds dat het muziek afspeel op mijn verbale commando zoals het voorheen ook was.ik heb 2 boxen One die het doorgaans gewoon goed doen.
Sinds ik de ARC in mijn woonkamer groep heb toegevoegd werkt de Google Assistent voor geen meter meer. Rustig praten helpt vaak niet en moet je schreeuwen om de opdracht er doorheen te krijgen. Maar vaak lukt dat zelfs niet. Ik was zeer tevreden hoe de Sonos One in dezelfde groep werkte, maar de ARC is een ramp. Wordt hier aan gewerkt door Sonos? Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem gezien de vragen op dit forum om de ARC microfoon instelling over te brengen op een Sonos One.Nieuw fenomeen is dat de ARC steeds de microfoon zelfstandig aan en uit zet en dat doodleuk meld via de speakers. Om gek van te worden.
Hallo, Ik heb hierover enkel een onderwerp gevonden van enkele jaren geleden. Dus misschien bestaat hiervoor reeds een oplossing voor mijn probleem.Mijn Sonos speelt perfect zonder de minste hapering voor dagen als het moet.Doch telkens wanneer ik Sonos start via Siri (op iPhone of HomePod) stopt de muziek na enkele minuten. Dit zowel voor Apple Music als voor radiostations via Tuneln.Hetzelfde probleem wanneer ik werk via scenes in Apple woning.Ik word er een beetje gek, want het is super wanneer je muziek kunt starten via spraak.Hopelijk hebben jullie een oplossing.Bedankt
Hi,Ik heb mijn dolby set (ARC + 2x One) als Dolby Surround set geinstalleerd met True Play. Ik wil graag de Google Assistent (GA) koppelen en dan specifiek op mijn linker Sonos One speaker. Als ik GA koppel, dan neemt die automatisch de ARC als dominante speaker. Als ik dit probeer te veranderen door de Surround set te ontkoppelen en eerst de GA te koppelen aan de losse speaker, en daarna de Surround set met True Play te installeren, dan moet eerst GA ontkoppeld worden voor ik True Play kan installeren. Dus dat werkt niet. Vraag: Hoe kan ik de actieve speaker van de Google Assistent wijzigen op de Surround set?
Dit is waarschijnlijk het zoveelste topic over het volume van de Google assistent, maar aangezien ze toch niet luisteren bij Sonos probeer ik het gewoon nog een keer..Kan er aub een functie in de app gemaakt worden waarmee je het volume van de spraakbesturing APART van de muziek kan regelen? Ik wil niet dat de assistent begint te schreeuwen als ik even daarvoor m'n muziek wat harder heb gezet..Hoe moeilijk kan het zijn om hier een schuifje voor te maken om dit aan te passen?Hopelijk komt deze functie er snel want als ik naar oudere topics kijk hebben meer mensen hier sinds de introductie van de One al last van maar is er vooralsnog niks aan gedaan...
Gisteravond geen probleem (hoewel de spraakbesturing al een poos niet van harte ging). Vanochtend opeens lampje microfoon op de Beam uit, dus geen spraakbesturing meer mogelijk. Hoe krijg ik de microfoon weer aan?Tip toets op Beam werkt niet!
Wanneer komt er ondersteuning voor google duo op de Sonos met Google Assistent?
Hallo, Ik veronderstel dat er nog verschillende personen zijn die Sonos aansturen via Siri spraakberichten zoals iPhone en HomePod en die mogelijk een oplossing hebben voor mij.Mijn Sonos speelt perfect zonder de minste hapering voor dagen als het moet.Doch telkens wanneer ik Sonos start via Siri (op iPhone of HomePod) stopt de muziek na enkele minuten. Dit zowel voor Apple Music als voor radiostations via Tuneln.Hetzelfde probleem wanneer ik werk via scenes in Apple woning.Ik word er een beetje gek, want het is super wanneer je muziek kunt starten via spraak.Hopelijk hebben jullie een oplossing.Bedankt
Sinds enige tijd werkt de microfoon van mijn sonos one niet meer.Hoe krijg ik deze terug aan de praat?
Hallo Sonos community, sinds kort ook een ARC in mijn systeem, aanwinst op alle vlakken echter de Google Assistent laat wat te wensen over, we gebruiken vaak de functie “ omroepen” om een spraakbericht naar alle speakers te versturen. De ARC hoort wel “ Oké Google omroepen” en vraag vervolgens om het bericht wat omgeroepen dient te worden, maar dan lijkt de microfoon het gesproken bericht niet op te vangen. Google Assistent vraagt dan nog een keer welk bericht er omgeroepen moet worden, soms pakt de ARC de herhaling dan wel op, maar vaak niet. Dit alles terwijl het aansturen van alle andere Google assistent opties gewoon goed gaat.Is er een bekend probleem hiermee ? Voice Match van de Google assistent lost dit niet op, hebben we al geprobeerd.
Beste, Wij zijn net verhuisd en hebben in de nieuwe woning de audio overgenomen. Iedere kamer heeft audio die te besturen valt via de Sonos S1 app. Blijkbaar is er 1 apparaat die niet te koppelen valt met de nieuwe app. De boxen zelf zijn niet van Sonos maar zijn aangesloten op verschillende amps. In de vorige woning hadden we in iedere kamer Sonos One’s. Nu merken we dat de spraakbesturing wel enorm gemakkelijk was. Bestaan er mogelijkheden om in iedere kamer een micro te plaatsen en te verbinden met het systeem, of moeten we in iedere kamer een extra one plaatsten. Mvg
De Spotify-integratie van Philips Hue werkt ook als je via Sonos afspeelt!Zie: YouTube: 20210907 Spotify integratie Philips Hue & SonosWellicht heb ik niet helemaal de makkelijkste muziek gekozen om “mee te bewegen”, maar het werkt best leuk!
Ik had een tijd geleden google assistent geïnstalleerd op mijn smartphone.Mijn dochter heeft er mee bezig geweest en nu geeft de playbar elke dag om 11u een spraak melding en om 20u weer. Ik vind nergens waar ik dit kan afzetten.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.