Sonos Beam Google assistant samen met Android Smart tv die ook Google assistant heeft.

  • 10 December 2021
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een Sonos Beam met Google assistent en had een android tv zonder assistent en dat werkte prima, tv aan, tv uit, radio, spotify allemaal goed, verder geen functionaliteit van de assistent op de tv.

Nu heb ik echter een nieuwe tv en dat is een android tv die wel ook een google assistent aan boord heeft. Ik verwachte daarmee veel meer opties te krijgen om bv in Youtube of Netflix te zoeken of te starten met de Beam maar zover kom ik niet eens.

Zodra ik de beam samen met de tv in google home heb staan krijgt de beam kuren..bv radio starten gaat niet meer met de assistent, die roept dan dat ze dat niet kan. Zodra ik de tv uit home verwijder doet de radio het wel weer. In home lijkt het ook of de tv als hoofdapparaat voor muziek wordt neergezet maar bij de beam staan geen opties anders dan verwijderen. tv aan of tv uit roept assistent trouwens wel dat ze het doet, maar ze doet het niet. 

Ik kan de assistent op de tv uit zetten maar dan zie ik de tv ook niet meer in google home en kan ik ook niet netflix, youtube e.d. koppelen dus dat ook niet besturen met de assistent.

 

ik ben een beetje de weg kwijt dus..het lijkt alsof de beam en de tv niet snappen wie nou wat moet doen..alsof hij radio op de tv wil spelen wat niet gaat omdat er geen Tune in op zit, alsof de beam youtube wil casten terwijl dat al native aanwezig is op de tv en het lijkt alsof de tv geen aan en uit van de beam accepteert ofzo. 

 

het vervolg, vanuit de assistent op de beam zoeken in youtube of netflix op de tv gaat dus al helemaal niet..wel weer als ik de assistent op de tv hiervoor gebruik maar niet vanaf de beam..wazig!!!

 

Iemand enig idee hoe ik dit nou moet aanpakken en wat er nou wel of niet kan als de tv ook Google assistant heeft? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge +2

Hallo, @Jan71 

 

Hmm, het lijkt een vervelende situatie.

Iets dat je zeker moet kunnen doen, is de tv uit zetten en opnieuw opstarten met behulp van Google Assistent

Volgens mij, lijkt een probleem bij de CEC. De redenen kunnen verschillen. Het kan zijn door een andere apparaat dat een spraak assistent heeft, door een die bedraad is op een HDMI port of gewoon door de TV of HDMI port van de Beam zelf. Komt deze probleem voor als de Beam bedraad is met onze optische adapter?

Ik denk dat je het beste even telefonisch contact met ons opneemt om te kijken of alles in orde is aan het Sonos systeem en de verbinding met je tv.

 

 

ok, nog verder ge-experimenteerd.

TV uit werkt wel, tv aan zegt google wel de tv aan doen maar doet het niet. Volume en mute werkt uiteraard wel want dat is direct op de beam en geen tv bediening.

Als de tv net uit is blijft de beam op tv geluid staan en kan ik niet via de assistent radio starten. Handmatig via de app kan wel, dan vraagt de sonos app of ik het zeker weet omdat het tv geluid nog aan zou staan..wat niet zo is, want de tv is net door de beam uitgezet.

 

Is gewoon HDMI aangesloten, easylink staat aan. 

 

TV is overigens een Philips 58PUS8506