De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik zit op de laatste firmware/software versie van sonos Hoe schakel ik google assistant in op mn sonos one? Ik kan nergens in de nieuwe app een spraakassistent toevoegen?
Goedemiddag, Graag zou ik een Google nest hub aanschaffen. Helaas is het met ik niet helemaal duidelijk of ik deze kan koppelen met mijn huidige Sonos speakers. Ik heb de eerste generatie play 1 speakers en de playbar. Deze hebben geen ingebouwde stem herkenning, zoals de beam en one op het moment wel hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn. Met vriendelijke groet, Michael Driessen
Goede middag , Ik heb een vraagje ik had sinds enige tijd Google Assistant aan het werk via mijn Sonos onze,deze zijn gekoppeld als achter speakers , maar sinds vandaag werkt er niks meer ik vind zelf de keuze mogelijkheid om Alexa of Google te selecteren niet meer terug er staat enkel nog het woord stem,ik begrijp niet wat er gebeurd is ,iemand die mij kan helpen
Momenteel heb ik een probleem met mijn sonos one speaker en misschien zou iemand mij hierbij kunnen helpen. Afgelopen zondag(08-09-2019) hebben wij een sonos one aangeschaft en meteen gebruik van gemaakt. na het installeren deed alles het goed en deden alle commando's het via de google assistant. na maandag na werk rond een uur of 19:00 nogmaals een aantal commando's geprobeerd maar deze werkte niet allemaal meer, terwijl dit de dag ervoor wel goed werkte. bijvoorbeeld de commando "oke google, gooi een dobbelsteen" of "oke google kop of munt"werkt niet meer en herkent die niet meer als commando maar vertelt mij dat hij mij hier niet bij kan helpen. heeft iemand misschien het zelfde probleem of kan mij vertellen wat ik kan doen om dit op te lossen misschien update? hoor het graag, alvast bedankt!
Ik maak gebruik van de Sonos Beam en 2 x de Sonos One. Na installatie van Google Assistant werd door het systeem gekozen de Beam te voorzien van de Assistant-bediening. Daar deze speaker direct bij de tv staat wordt de Assistant vaak ongewenst geactiveerd door een woord of geluid wat ook de tv klinkt. Echt super irritant. Mijn vraag nu is hoe ik de Assistant kan verplaatsen naar 1 van de One speakers? Ik kan er bij de Instellingen niets over vinden en uitschakelen van de microfoon op de Beam biedt niet de mogelijkheid om de microfoon van de One in te schakelen.
Hoi, ik heb al een tijdje een Sonos One (Hardwareversie: 1.21.1.8-2) gekoppeld met een paar Sonos Play:1. Onlangs installeerde ik de spraakassistentie (Google Assistent) en alles leek prima, tot een paar dagen geleden spraakcommando’s m.b.t. Spotify niet meer werken. De andere mogelijkheden (Philips Hue, Timer, Boodschappenlijst, Wekker, etc...) werken nog steeds, alleen bij Spotify weigert hij dienst. Het gaat als volgt: Hey, Google, speel Spotify GA: Ok, de Spotify playlist met de naam favorieten alstublieft GA: Ik weet niet hoe ik u kan helpen / Ik kan hierbij nog niet helpen ... en verder gebeurt er niets (ook niet als ik een radiozender via TuneIn wil afspelen) Ik heb een premium account bij Spotify, heb al de cache van beide apps (sonos + spotify) verwijderd en nadien beide apps geherinstalleerd, maar dat hielp niet. Via de app werkt alles OK, alleen de spraakassistentie loopt dus spaak...
Zodra ik Hey Google roep via mijn Sonos 1 krijg ik constant de melding “er is iets mis gegaan ,probeer het over een paar seconden opnieuw.... Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen? bedankt !
De simpele basisspraakopdrachten werken aardig, maar ik heb op zoek naar de meer geavanceerde spraakopdrachten. Voorbeeld: ik wil via spraak mijn woonkamer en slaapkamer samenvoegen (een groep maken). Ik heb al verschillende manieren geprobeerd, maar krijg ik niet voor mekaar. Wie heeft er een lijst met de meer geavanceerde spraakopdrachten?
Ik ben in het bezit van een surround opstelling met een Playbase, Sub en 2x Sonos One. Wanneer ik Google Assistent installeer wordt automatisch de microfoon van de linker (One) surround speaker gebruikt. Hoe zorg ik ervoor dat de instellingen worden aangepast waardoor de microfoon van de rechter (One) surround speaker wordt gebruikt?
Beste Ik heb Alexa geruild voor Google assistent Ook hier probleem om Joe FM of radio 1 , te laten spelen Wordt niet herkend, Bbc wordt afgespeeld... Staan in mijn tunein Wat is het commando....
Sinds gisteren werkt het op mijn sonos one niet meer om Spotify of de radio via Google assistent aan te sturen... Alles al gereset en opnieuw geïnstalleerd maar geen succes... HELP...!!!
Weet iemand of het mogelijk is om de audio van mijn google home op de sonos af te spelen. Ik bedoel hiermee alle audio die normaal uit de google assistent speaker komt.
Als Als ik tegen de Google home Mini praat en hem iets wil laten afspelen op de Sonos One dan reageert hij met ja ik speel het af (bv tune-in of iets op Spotify) en dan zegt hij Ik kan je er niet bij helpen. Als ik direct tegen de Sonos one part dan blijft het 20 seconden stil l en zegt hij dan weet is een fout opgetreden.
Mijn Sonos play 1 reageert niet op "oké Google". Alles is up to date en Google assistant werkt wel via de telefoon. Kan via de telefoon dus alles regelen op de Sonos maar de Sonos zelf reageert niet. Waar kan dit aan liggen?
Sinds vandaag kan ik geen radio meer starten via mijn beide Sonos Beams met een spraakopdracht via Google Assistant. Ook het afspelen van muziek op Spotify werkt niet meer. Wekker zetten doet het al een poosje niet. Verlichting ed werkt nog wel. Mijn Google Home mini die ik in de keuken heb hangen luistert overigens nog wel.
Hoi, ik kan sinds vanochtend, met de google assistent, geen radiostations via TuneIn meer openen.. ik heb de apps opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes.
Ik gebruik Google Assistant nu een maand op mijn Sonos one. In de tussentijd is deze al drie keer weggevallen. Het lampje van de Google Assistant brand dan niet meer en ik moet deze opnieuw installeren via de Sonos app. Iemand die dit probleem herkend en eventueel al een oplossing heeft gevonden?
Hallo, Sinds gisteren kan mijn Sonos One niets meer afspelen via Google assistent. Elke keer dat ik het vraag om af te spelen met Spotify en radio stations dan zegt die "ik kan hierbij nog niet helpen" en dat zelfde ook met Spotify of die zegt ik kan dat hier niet doen, maar je kan het proberen op een van je andere apparaten. Wat kan ik hier aan doen? Met vriendelijke groeten, Wesley de Vries.
Is het mogelijk via Google assistent de input te veranderen? En zo ja; middels welke spraakopdracht? Vb: ik kijk tv maar besluit dan muziek te gaan luisteren. Dit kan of via je telefoon, of middels de spraakopdracht "hey Google, speel ..... af in woonkamer" Daarna wil ik echter het geluid weer over laten schakelen naar die van de tv... Dit kan via de Sonos app, maar is dit ook mogelijk via een spraakopdracht?
Ik heb een sonos one aangeschaft muziek doet ie perfect maar als ik spraakservice Google assistent toe wil voegen zegt deze apparaat niet gevonden. Alles zit op hetzelfde WiFi netwerk
In mijn SONOS groep eetkamer staan 2 st one's. In mijn woonkamer staan 2 play 3 een playbase en een playbar in één groep 'woonkamer. Hoe kan ik nu Google assistant een commando geven om alleen muziek in de groep 'woonkamer' af te spelen?
Als ik vraag of Google assistente muziek wil afspelen via yt music zegt die dat ik niet de juiste type abonnement hebt? En alleen me linker speaker speelt af
Sonos beam werkt niet met google assist
Heb mijn landinstellingen en thuis adres goed ingevuld, maar speelt altijd Qmusic Belgie af. Ik kan wel zeggen Speel QMusic Nederland maar dan geeft Google assistent aan dat er een fout is opgetreden op het stereo paar? Iemand die een fix hiervoor heeft? En is het mogelijk om de Google Assistent stem in stereo te horen op een Sonos Duo? Het komt nu alleen uit 1 speaker.
Wil Q Music afspelen op mijn Sonos. Als recent afgespeeld heb ik Q Music ingesteld. Als ik zeg: He Google speel Q Music af dan begint “QMusic Belgium” te spelen. Hoe kan ik instellen dat ik QMusic (de Nederlands) kan laten afspelen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.