Vraag

Google Assistent werkt niet samen met Qobuz

  • 26 September 2019
  • 11 reacties
  • 343 Bekeken

Ik heb de google assistent (GA) geinstalleerd en ook op mijn service-accounts mijn abonnement met Qobuz toegevoegd. Als ik middels mijn GA een song/lied oid opvraag krijg ik steeds te horen dat GA geen spotify premium kan vinden. Dat klopt, dat wil ik ook niet want ik heb een Qobuz abonnement. Waarom werkt GA/Sonos niet samen met Qobuz, hoe krijg ik dit functionerend?
Mvger

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey GerB,

Sonos werkt zeker met Qobuz, anders was deze niet toe te voegen via de muziek services.
In Google staat nu waarschijnlijk Spotify als muziek-dienst, dit wil je mogelijk eerst binnen GA wijzigen.

Het klopt dat Qobuz niet binnen de GA app te selecteren is, of Google het in de toekomst gaat ondersteunen durf ik helaas niet te zeggen.
Zelf geen ervaring met Qobuz, maar het lijkt mij dat je de dienst kan laten spelen door de dienst Qobuz in je spraak-commando te verwerken.
Zo werkt het namelijk ook voor Deezer.
Dus bijvoorbeeld: Ok Google: Speel de Beatles vanuit Qobuz.

Hoop dat dit werkt, een andere oplossing hebben we helaas niet.
Hallo Tim, dank voor je snelle reactie! Helaas werkt dit niet. Vreemd dat GA alleen met spotify werkt. Qobuz biedt hoger streamings kwaliteit voor de hifi liefhebber. Heb je nog tips om te zorgen dat GA hier ook mee gaat werken?
mvger
Reputatie 7
Badge +2
Heb je wel de GA app zo aangepast dat er "geen" standaard muziekdienst gekozen staat?
Anders zal GA proberen je Spotify te benaderen, los van het Qobuz commando.
Gekeken bij instellingen GA; zie dan optie
sonos producten en mijn twee geinstalleerde play ones
daaronder
"instellingen voor GA met
"muziekservices"
als ik daarop klik gebeurt er niets en komt ik weer terug in genoemde scherm.
Moet ik het ergens anders zoeken?
Reputatie 7
Badge +2
In GA selecteer je Diensten > Muziek.
Hier kan je "Geen standaardprovider" selecteren.
Ik ga naar "instellingen"
Kies voor "services"
Zie dan "Services

Stem:
"GA>

En "Muziek en content"
waaronder mijn Qobuz account.

Ik klik dus op GA>
En zie dan
GA
Draagbaar
Eetkamer

En: instellingen voor GA
met "muziekservices

op welke optie ik ook klik en doorklik op "instellingen voor GA" kom ik weer terug in het beginscherm. Ik zie dus oo geen "diensten en muziek" zoals je beschrjft.
mvger
Reputatie 5
Badge +3
Als je in de de GA app zelf naar ‘diensten ‘ gaat en daar muziek kiest, zou je normaal ‘YouTube Music, Google Play Music, Spotify en Apple Music’ moeten zien staan. Hier staat idd de keuze ‘ Geen standaard ‘ in het lijstje.
Ga daar eens kijken in de GA app zelf, niet via de Sonos app.
Hallo Difke, dank je voor je tip. Nu heb ik het gevonden en zoals je voorstelt ook aangepast. Helaas werkt het nu nog niet en lijkt het er op dat GA niet met Qobuz (wil) werken. Of heb jij ook Qobuz en werkt dit wel?
mvger
Reputatie 5
Badge +3
Qobuz heb ik nooit gebruikt en heb er geen ervaring mee.
Spotify werkt hier vlekkeloos en Apple Music stream ik gewoon via AirPlay 2.
Misschien hebben andere forumleden meer ervaring met Qobuz en kunnen ze je goede tips geven.
Reputatie 3
Badge +2
https://support.google.com/googlenest/answer/7030379?hl=en

Hier staat welke services GA ondersteunt, Qobuz staat daar niet bij en zul je aan Google moeten vragen of ze dat willen toevoegen.
Difke en Damon77, dank jullie wel, ga ik doen!!
mvger