De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik beschik over een playbar, sub en 2 one, met beide one werkt google assistant perfect.Gisteren move bij aangeschapt.Koppelen ging zeer makkelijk.Google assistant reageert helemaal niet.Microfoon staat op.Ienand suggesties?
Heb vandaag de arc en sub opgehaald alleen kan ik de Google assistent niet koppelen aan me sonos. hij zegt de hele tijd probleem opgetreden. Heb assistent al 2/3 keer verwijderd sonos app ook al zijn er meer mensen met het probleem ?
Ik probeer het systeem op kantoor hier te verbinden met google assistent, maar zodra ik Google Assistant aanklik krijg ik onderstaande melding. Alle tips die in de melding zijn genoemd al geprobeerd, maar geen ander resultaatIemand tips?
Hallo ik heb sinds vandaag een Google Home .nu hebben wij een sonos play base en voor twee x een play 1en achter ook twee x een play 1.hoe kunnen wij de playbase op ge google home koppelen ?
Bij installatie van twee nieuwe Sonos One als stereo paar in een nieuwe kamer kan ik, na toevoegen van Google assistent, maar op één One de microfoon aanzetten. Is dit normaal?
Als ik via mijn nest hub mijn muziek wil laten afspelen op mijn sonos play 5 lukt het niet ik zie ze niet in de lijst van beschikbaare speakers. Heeft iemand een oplossing?
Ik hem een one SL en een play1 van locatie in huis omgewisseld.namen in de S1 app en Google assist staan goed. Echter als ik een voicecommand geef, dan reageren de speakers alleen op de oude namen.dit terwijl overal de namen goed staan. opnieuw koppelen tussen Sonos en Google helpt ook niet. Weet iemand raad ?
Hoi iedereen, wij zijn volop bezig met de nieuwe versie van Niko home control te installeren, zo werkt Niko nu ook samen met Sonos. iemand ervaring hiermee of dit goed en snel gekoppeld kan worden in het systeem? we zien in het programma van Niko waar we het nieuw programma in aan het opmaken zijn de Sonos staan, deze moeten we toevoegen als nieuwe speler in de kamer waar de Sonos staat, nu vraag ik me af gaat Niko gewoon contact maken met de Sonos speakers? Ik ben gewoon maar al eens op voorhand aan het uitzoeken moesten er problemen optreden tijdens de installatie van de Niko home control versie twee.Dus als er iemand ervaring mee heeft laat het gerust even weten. Alvast bedankt hiervoor.
als ik via google assistent vraag muziek te draaien via spotify. De assisent is dan erg dwars en probeert de muziek te halen van you tube music. Hier heb ik geen abonnement op, maar wel op spotify. Ik wil dat spotyfy leidend wordt en werkt. hoorgraag of iemand er een oplossing voor weet groetjes walther
Bij het laten afspelen van een muzieknummer geeft de google assistent aan (nadat deze heeft aangegeven dat hij het nummer van Spotify afspeelt op de Sonos), dat er een fout is opgetreden en hij het apparaat niet kan bedienen...
Goedemiddag,Ik zit met een kleine uitdaging waar ik niet uit kom, heb hier wat op het forum zitten speuren maar volgens mij heb ik hetzelfde probleem niet gevonden (of het werd niet ervaren als een probleem).Ik koppel mijn Sonos beam aan mijn Google Home/Assistent. Bij het koppelen krijgt Google van Sonos echter twee producten door namelijk:Sonos Beam & Sonos TV control.het probleem zit hem er in dat ik (via een ander domotica platform - homey) ook een andere tv in Google heb staan. Als ik nu het commando ‘oke google, zet tv aan’ krijg ik de reactie: ‘er is een onbekende fout opgetreden voor Sonos TV control’.ik heb de volgende acties uitgevoerd om de ‘Sonos tv control’ kwijt te raken:loskoppelen Sonos van Google IR remote uitschakelen in Sonos op beam gereset waardoor hij niet meer gekoppeld is aan een tv (zit ook geen kabel in) opnieuw toevoegen aan google / apparaten synchroniseren.is er een manier dat ik dit ‘sonos tv control’ uit kan zetten? Dat het niet meer in Google Home k
Ik heb 8 Sonos One speakers in mijn huis. Deze 8 speakers hebben allemaal de Google Assistant geconfigureerd. Hier ben ik zeer tevreden mee.Waar ik minder tevreden over ben, is dat deze 8 speakers iedere seconde een aanroep doen naar connectivitycheck.gstatic.com, en hiermee vaststellen dat ze nog verbonden zijn met het internet.Per dag worder door deze speakers tezamen zo’n 691200 verzoeken gedaan naar connectivitycheck.gstatic.com. De server connectivitycheck.gstatic.com is van Google.Vragen waar ik mee zit zijn:Kan Sonos deze controle minder vaak uitvoeren? (Bijvoorbeeld iedere 5 minuten) Kan Sonos deze controle door 1 speaker laten uitvoeren? Kan Sonos de gebruiker zelf controle geven over de frequentie van controleren en de server die daarvoor gebruikt wordt? Welke functionaliteit gaat verloren als ik DNS verzoeken om connectivitycheck.gstatic.com te resolven blokeer? Zijn er andere gebruikers die hier een mening over hebben?Groet,Sarvasana
Goedendag, Mijn setup is: 1 groep keuken: 2x Play One 1 groep speelhoek: 1x Play One 1 groep zithoek: 1x Beam + 2x Play One Surround. Mijn probleem is: Wanneer ik in HomeKit de groep keuken en/of speelhoek benader geen probleem. De groep zithoek kan ik niet besturen, ‘regelaar is niet beschikbaar’ krijg ik te zien en kan er geen muziek naar sturen. Ik kan deze groep wel selecteren als een AirPlay speaker in mijn iPhone/iPad/AppleTV/MacBook, dus de AirPlay functionaliteit is wel beschikbaar. Heb gezocht op het forum, maar kan er weinig over vinden. Hoop dat iemand me op het juiste spoor kan brengen hier! mvg, Michel.
Hi, Ik ben al enige tijd aan het zoeken maar kan maar geen antwoord vinden op mijn vraag…Ik heb een sonos systeem van 2x Play:1 en 1x playbase. Deze staan in 3 verschillende kamers opgesteld (dining room; living room; kitchen in de sonos app)Onlangs kocht ik verschillende smart producten welke ik allemaal in mijn google home app samen heb staan. Via deze app kan ik alle producten aansturen via stem (google assistant) buiten mijn sonos systeem.Wanneer ik bijvoorbeeld het volgende commando geef ‘oké google, play the beatles in the kitchen’ zegt hij dat hij dit nog niet kan.Ik probeerde al verschillende zaken:ontkoppelen van sonos en terug koppelen in google home app namen van devices aanpassen in google home app devices in google home app aan een andere kamer linken google home app verwijderen en terug installeren etc.Heel soms wilt hij na herinstallatie het afspelen starten met een voice commando maar indien ik dan de speakers wil indelen in de juiste kamers dan vervalt hij weer in hetz
Op de vraag, oke google, zet de tv uit, krijg ik bovengenoemde foutmelding. Lg tv via hdmi arc. Phillips Hue werkt perfect, andere vragen werken ook goed. Wat kan het zijn? 724495151
als ik vraag aan Sonos ARC speel radio 2 dan antwoord google home en start google home met het streamen en niet Sonos ARC.wat moet ik doen om te zorgen dat muziek via de Sonos ARC wordt gestreamd en niet via google Home?
Graag zou ik zien dat als ik Spotify luister op Sonos (beam/2x one) dat mijn google nest hub op het scherm toont wat er op dat moment aan het spelen is. Ik heb het wel een keer gezien dat hij speelde op de sonos, en dat scherm de info gaf wat er speelde. maar nu lukt het niet meer.Ook als ik op de google hub afspeel hoor ik het geluid alleen over de hub en niet via de sonos.Als ik een jbl charge koppel dan hoor ik wel geluid via de jblIn de google home app heb ik wel ingesteld dat sonos mijn standaard spiekers zijn.Graag hulp hierbij hoe ik dit kan koppelen.
Mijn nieuwe Sonos Move assistente herkend geen Spottefy of andere muziek maar wel het weer en filles en nieuws enz
Hallo, Heb sinds een aantal maanden Sonos in huis. Erg enthousiast over! Heb eea in huis aan elkaar “geknoopt” middels Google Home zo ook mijn Hue verlichting. Dus de verlichting stuur ik nu via Sonos aan. Als ik de verlichting in-uit schakel krijg ik sinds kort een spraak bevestiging. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet?
Goedendag allemaal, Ik ben nieuw hier maar heb geen plekje gevonden waar ik mij voor kon stellen op dit forum. Mijn naam is Hans, en ben de bezitter van 2x One, in de woonkamer achter de bank als links en rechts speaker. Volgende week komt de arc en sub erbij. Gewoon omdat ik zeer tevreden ben over het systeem. Maar ik heb een vraag, uiteraard heb ik het forum al doorgespit hierover, en kom ook antwoorden tegen, maar deze heb ik de afgelopen week allemaal al doorgevoerd. Echt alles, ik heb kontact met het support van Sonos en deze vertellen mij allemaal dingen die ik moet doen. Ik ben zelf netwerk neus geweest in mijn verleden en snap het best wel maar sommige dingen gaan erg ver wat ze verlangen. Maar goed, je doet wat ze vragen om storingen uit te sluiten. Maar de boel is dus volledig gereset, bekabeld aangesloten, Alles opnieuw geinstalleerd, ook op de phone, terwijl het daar gewoon perfect werkt. Zelfs de DNS servers van Google heb ik in de router ingesteld omdat het support dat ev
Google Assistent - Bevestiging maar geen Actie. Met 19 Augustus 2019, was er helaas een outage, waarin de Google spraak-dienst niet goed functioneerde. De problemen die zich toen voordeden, zijn dezelfde dag nog door Google opgelost. Het gros van onze klanten, kunnen communiceren met de spraakdienst via hun Sonos-systeem. Toch vernemen we dat een klein aantal klanten problemen blijft ondervinden. Men zal vragen muziek af te spelen via bijvoorbeeld Radio of Spotify of andere online muziek-dienst. Eerst zal de reactie komen dat Google dit gaat uitvoeren, met daarna een foutmelding dat het toch niet wil lukken. Een voorbeeld: Sorry, ik weet niet hoe ik je hiermee kan helpen, of iets soortgelijks. Wij zijn tot de conclusie gekomen, dat er iets in het Google-account niet goed staat, waardoor Google niet goed de apparatuur in huis kan vinden en aansturen. Dit gaat dus specifiek om het niet kunnen aansturen van muziek via spraak, andere activiteiten zouden wel werken, zoals bijvoorbeeld h
Ik gebruik al langere tijd probleemloos de Google boodschappenlijst via Google Assistent op mijn Beam. Nu ineens de melding (na inspreken commando om iets toe te voegen): "Sorry, er was een probleem bij het lezen van je boodschappenlijst. Probeer het later opnieuw." Heb 2x de Assistent losgekoppeld in de Sonos App en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Wie kan me helpen?
Als ik een stereopaar maak van een play1 en een Gen 2, werkt dan de stembediening?Alvast bedankt!
Hoi allemaal, Ik krijg Google Assistent niet op mijn Sonos gekoppeld. Ik had Alexa gekoppeld wat goed werkte maar ik wilde graag GA omdat het in Nederlands is. Ik heb in Sonos App Alexa ontkoppelden en via Sonos App gekozen voor GA. Ik heb alle stappen via Sonos App en GA app gevolgd maar naar dat ik de toestemming via Sonos heb gegeven dat GA mag koppeling maken gaat het fout. Na deze stap dan gaat GA App op zoek naar apparaten maar hij vindt geen een Sonos apparaat, ik kan dan opnieuw zoeken of annuleren. Op Sonos One’s blijft lampje voor Voice uit. Maar in GA App bij Account beheer zie ik wel Philips Hue, SmartThing ENNNN Sonos staan. In opties heb ik Sonos ontkoppeld en opnieuw geprobeerd maar dan gebeurt hetzelfde, hij vind geen apparaten maar bij Account beheer staat het wel bij onder Hue en SmartThings. Mijn thuis opstelling is Playbar, 2 x Sonos One in 5.1 opstelling (Geen sub) Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:In GA App Sonos ontkoppeld en op nie Werkt nietStroom uit en aan.
Sinds gisterenmiddag wat problemen met GA: op de Beam werkt het niet meer en ik krijg het niet meer werkend. In één van de tussenstappen meldt Sonos dat ik twee systemen zou hebben (met dezelfde devices). Aan de telefoon netjes geholpen. Alles doet het weer, maar…… de One in de (open) keuken en de Beam in de woonkamer reageren beide als je in de woonkamer of de keuken een opdracht geeft. Dat was niet zo. Iemand dit al eens meegemaakt? En een oplossing gevonden?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.