Vraag

Google assistent luistert half naar commando´s

  • 30 October 2020
  • 4 reacties
  • 611 Bekeken

Badge

Goedendag allemaal, Ik ben nieuw hier maar heb geen plekje gevonden waar ik mij voor kon stellen op dit forum. Mijn naam is Hans, en ben de bezitter van 2x One, in de woonkamer achter de bank als links en rechts speaker. Volgende week komt de arc en sub erbij. Gewoon omdat ik zeer tevreden ben over het systeem. Maar ik heb een vraag, uiteraard heb ik het forum al doorgespit hierover, en kom ook antwoorden tegen, maar deze heb ik de afgelopen week allemaal al doorgevoerd. Echt alles, ik heb kontact met het support van Sonos en deze vertellen mij allemaal dingen die ik moet doen. Ik ben zelf netwerk neus geweest in mijn verleden en snap het best wel maar sommige dingen gaan erg ver wat ze verlangen. Maar goed, je doet wat ze vragen om storingen uit te sluiten. Maar de boel is dus volledig gereset, bekabeld aangesloten, Alles opnieuw geinstalleerd, ook op de phone, terwijl het daar gewoon perfect werkt. Zelfs de DNS servers van Google heb ik in de router ingesteld omdat het support dat even verlangt. Zoals ik zeg, erg vergaand. Ben nu een week iedere ochtend ermee bezig en het lijkt niet op te lossen. Maar ik denk dan ook dat het bij vele van ons wel werkt dus. Maar waarom bij mij dan niet. Het assistent gebeuren werkt, Dus afspraak maken, zet alarm, maakl boodschappen lijstje. Allemaal goed. Maar als ik zeg (nog even los van spotify. Speel radio 10 Love songs van TuneIn. Zegt de assistent, Oke speel radio 10 van TuneIn. Dus hij slaat het stukje love songs over. En. dit doet hij dus echt bij alles. Dus speel She van Charles Aznavour, Komt de Sonos met She van Elvis Costello, Nou ik kan het allemaal wel gaan typen hier maar jullie begrijpen de strekking. Hij vergeet dus echt eigenlijk het laatste waar het om gaat. Dit dus gewoon met de TuneIn, Spotify en Youtube Music. Er is geen man overboord hoor, maar ik vind het gewoon jammer. Support komt er niet uit. Ik heb zelfs alles op een andere locatie gehad om factoren uit te sluiten. Ik weet het nu echt niet meer en ben van plan het assitent verhaal op te geven. Maar zoals ik zei, beetje jammer is dat wel. Ook het simpele commando speel muziek of muziek aan doet hij niet. Heel jammer. Iemand een idee?

Hans


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

De Google Assistent is geen mens. Interpreteren van wat je zegt is daarom wat onderontwikkeld. Probeer eens te variëren. Zo werkt het bij mij wel als ik zeg: “Hey, Google, speel Charles Aznavour met She”. Ook werkt het bij wel als ik zegt “Hey Google, speel muziek”, dan gaat de muziek verder waar hij gebleven was (alles met Spotify).

Helemaal consequent (en daarmee misschien wel menselijker) is GA niet. Om muziek uit te zetten moet ik soms zeggen “Hey Google, stop” maar soms “Hey Google, stop muziek”. Ook bij mijn Hue lampen werken sommige opdrachten niet, maar als je ze anders verwoordt wel: “Hey Google, terras licht uit” werkt wel, maar  “Hey Google, licht uit op het terras” niet. Het aansturen van TuneIn is inderdaad soms moeilijk, dan krijg je soms de verkeerde versie van de zender.

Nog even geprobeerd, maar als ik vraag “Hey Google, speel Radio 10 Love Songs” dan doet hij dat wel;

 

Badge

Dat snap ik heel goed. Het is techniek en zeker niet onfeilbaar. Maar leuk om te spelen en proberen. Het is ook niet zo'n groot probleem hoor. Maar ik vind het gewoon jammer. En als het nou aan de GA ligt vind ik dat je gelijk hebt. Maar op de phone doet alles het gewoon perfect. Nix mis en totaal nooit een fout, ook niet als ik het dus andersom zeg en anders benoem zoals jij schrijft. Maar de Sonos doet dat dus niet.. Heb net nog even geprobeerd hoor wat je schrijft, maar ik zeg het en kijk gelijk in de activiteiten van Google maar daar mis ik gewoon van 5 woorden er drie. En das teveel om een commando over te brengen. Maar op de phone echt alles 100%. Dus ik zoek het niet bij GA.

Daarom ben ik hier aangekomen, want Google Support heeft me al uitvoerig geholpen. Verder dan dat voor hun zou moeten, die hebben ook echt geholpen met de installatie en configuratie op de Sonos. 

Reputatie 7

Er zitten inderdaad verschillen tussen de Google Assistent op Sonos en van Google zelf (ik heb ook een tweetal Mini’s). Kijk ook eens in dit topic: https://nl.community.sonos.com/google-assistent-en-sonos-229111/google-assistent-dommer-op-sonos-dan-op-google-home-6771103

Badge

Er zitten inderdaad verschillen tussen de Google Assistent op Sonos en van Google zelf (ik heb ook een tweetal Mini’s). Kijk ook eens in dit topic: https://nl.community.sonos.com/google-assistent-en-sonos-229111/google-assistent-dommer-op-sonos-dan-op-google-home-6771103

Gelezen, idd. Nou ik vind het moeilijk. Ik zoek het probleem bij Sonos. En mijn probleem is toch anders want bij mij lijkt het alsof de Microfoon niet in orde zou zijn. Of zoiets, ik weet het niet, de tekst die ik inspreekt word echt niet verwoord in het activity center. Maar ik ben bang dat ik er niet uit ga komen. Ik ga zeker wel voldoende week bellen met de technische Support van Sonos. Ik heb een casenr en ze vroegen er zelf om.