Vraag

muziek op Sonos aanzetten via Google Home app

  • 9 November 2020
  • 8 reacties
  • 825 Bekeken

Badge

Hi, 

Ik ben al enige tijd aan het zoeken maar kan maar geen antwoord vinden op mijn vraag…

Ik heb een sonos systeem van 2x Play:1 en 1x playbase. Deze staan in 3 verschillende kamers opgesteld (dining room; living room; kitchen in de sonos app)

Onlangs kocht ik verschillende smart producten welke ik allemaal in mijn google home app samen heb staan. Via deze app kan ik alle producten aansturen via stem (google assistant) buiten mijn sonos systeem.

Wanneer ik bijvoorbeeld het volgende commando geef ‘oké google, play the beatles in the kitchen’ zegt hij dat hij dit nog niet kan.

Ik probeerde al verschillende zaken:

  • ontkoppelen van sonos en terug koppelen in google home app
  • namen van devices aanpassen in google home app
  • devices in google home app aan een andere kamer linken
  • google home app verwijderen en terug installeren
  • etc.

Heel soms wilt hij na herinstallatie het afspelen starten met een voice commando maar indien ik dan de speakers wil indelen in de juiste kamers dan vervalt hij weer in hetzelfde ‘ik kan dit nog niet’ gedoe…

Heeft er iemand enig idee wat ik mis doe? Kan je via de google home app sonos niet aansturen en kan dit enkel indien je een google home mini of iets dergelijks hebt?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Heb je de Sonossen als standaard speaker voor elke google device ingesteld in de GA app? https://www.onemorething.nl/2020/02/sonos-speakers-als-standaardspeaker-te-koppelen-aan-google-assistent-speakers/

Badge

Dit gaat toch enkel over de google devices dan? Ik heb momenteel nog geen google home mini of iets dergelijks. Enkel de google home en google assistant apps op mijn iPhone...

Reputatie 7

Sorry, ik had je  zin “Onlangs kocht ik verschillende smart producten welke ik allemaal in mijn google home app samen heb staan” geïnterpreteerd als dat je overal Google mini’s en dergelijke had en daarmee de Sonos aanstuurde. Via de telefoon zou moeten kunnen, mits die hetzelfde google-account gebruikt. Als ik tegen mijn Assistent app zeg “Hey Google, speel Joe Bonamassa op keuken” speelt hij de Spotify playlist “This is Joe Bonamassa”. 

Waarom spreek je overigens Engels tegen je telefoon?

Badge

Nee jammer genoeg niet… Die plan ik nog aan te kopen binnenkort!

Ik heb beide talen in de google home app staan omdat mijn sonos tot nu toe nog in het engels stond (maar dat heb ik inmiddels aangepast ;) )

Mijn sonos account was weldegelijk op mijn hotmail gelinkt en de overige accounts staan op mijn gmail adres. Ik heb nu mijn sonos account settings aangepast naar mijn gmail zodat beide op hetzelfde account staan maar dit heeft niets verholpen.

Reputatie 7

Heb je Spotify ook gelinkt in GA?

Badge

Ja. Die staat ook gelinkt in GA. Mijn spotify account is wel via mijn fb profiel maar dat kan volgens mij het probleem toch niet zijn. Aanpassen van deze account info is trouwens  niet toegelaten door spotify...

Reputatie 7

Ik heb geen Facebook, dus geen idee of Spotify via fb het probleem kan zijn. Spotify is ook geïnstalleerd op Sonos?

Badge

Ja spotify staat ook op sonos als muziek speler.