Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
M’n Sonos-systeem heeft vaak last van audiodipjes. Die duren een fractie van een seconde als ik een film kijk, vaak langer als ik een LP draai. Mn systeem klinkt sinds een paar maanden eigenlijk heel gammel. Moet ik de boel dan resetten?
Hallo. Ik heb sinds deze week KPN TV+ geïnstalleerd. Afstandsbediening gekoppeld aan de tv, maar de koppeling met het Sonos systeem lukt niet.
hoiik heb vaak dat de kamer er niet op komt.hoe komt dat? als ik niet op tijd mijn wekker kan uit zetten dan is het volgende keer het sonos alarm dat af gaat.kan er mij iemand mij helpen?
Hallo allemaal,ik ben al een aantal jaren in het bezit van Sonos speakers. Op dit moment zijn dat 2x de Play:1 en een Arc plus sub. De Play:1 zijn niet als surround ingesteld, maar staan als stereo in de eetkamer. Op zich ben ik tevreden over het geluid dat de speakers produceren. Vooral via Netflix of Amazon. Wat mij echter stoort is het geluid bij reguliere TV uitzendingen. Bijna alles wordt tegenwoordig in 5.1 uitgezonden. Voor films is dat prima, maar als ik het nieuws kijk of naar VI, dan vind ik stereo veel beter klinken en vooral beter verstaanbaar. Nu zet ik het telkens via de ab van de TV om naar stereo ( of via de Sonos app) maar het zou mooi zijn als ik dat standaard kan instellen. Weet iemand dat? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb een Sonos Move in de keuken en 2 x Era 300 in stereo paar staan in de woonkamer. Het minimale volume bij de Move is veel lager dan bij de Era. Deze staat in de ochtend op 1 en bij de Move op 3-5 maar het Era paar ervaren we dan nog net iets te hard. Ik mis dus nog wat trapjes naar beneden bij de Era 300. Voor zover ik heb kunnen vinden kun je hier niets aan instellen. (Itt Max volume)
Hallo allen,Misschien kunnen jullie hierbij helpen.Ik heb een 2e router geïnstalleerd, keurig als acces point ingesteld van de 1e router/modem. De aangesloten apparaten zien elkaar en het is één netwerk.Echter. Het lukt me niet om mijn Play:1 via de 2e router aan mijn Sonos systeem toe te voegen.Via systeem een product toevoegen: begint goed, audio pincode wordt afgespeeld, daarna: blijft eeuwig op 'verbinden' (oid) hangen Via 'Laten we je Play:1 toevoegen' op het startscherm: idem, blijft eeuwig op 'verbinden' (oid) hangenWat ik al geprobeerd hebt:Sonos verbinden met LAN kabel Sonos fabrieksreset geven Sonos maar weer aan 1e router hangen om te kijken of dat wel werkt (lukt ook niet meer!)Niks helpt… help? Dit zou toch gewoon moeten werken?Gr. Wim
Era 300 als surround, bijna geen geluid. Ik ervaar het zelfde probleem, moet ik hier de support voor benaderen?of zijn ze daar al mee bezig middels een komende update? Gr Toine
Hallo allemaal, al een aantal jaar in het bezit van sonos.we hebben recentelijk de witte ingeruild voor zwart, Geïnstalleerd en dergelijke en helemaal happy!de beugels hadden leveringsproblemen dus gisteren ontvangen en vandaag opgehangen.. nu moest de sonos dus uit de stroomvoorziening om de bedrading door de beugel te lijden en daarna weer erin gedaan, nu hapert de sonos one sl daarvoor dus nooit gedaan? Wat kan het zijn? Heb het ook al gereset maar dat geeft ook veel problemen. Ik ben inmiddels zo ver dat ik ze bijna van de muur kan slaan qua frustratie!
Beste allemaal,Mijn zoon heeft een play 5 en een platenspeler gekochten die middels bedrading aangesloten.Nou wil hij z’n tv (Sony Bravia) ook graag met de play 5 verbinden.Dat moet toch kunnen?Mvg.Garry
Hallo,Ik heb de play Five middels een kabel aangesloten op m’n platenspeler. Nou wil ik een sound bar kopen voor onze tv (Sony Bravia), maar ik vroeg mij af of ik die sound bar dan ook met die Five kan verbinden, zodat zowel de sound bar als de Five geluid van de tv geven? Nu krijg ik de Five in ieder geval niet draadloos verbonden met de tv, maar met een sound bar zou dat denk ik wel kunnen?Mvg.Garry
Hoi allemaal,We hebben een Era 100 gekocht, zodat we onze platenspeler kunnen aansluiten via de USB-C lijningang. We hebben een USB-C Jack 3,5 adapter gekocht (van Apple, gezien die van Sonos zelf niet beschikbaar was). We hebben nergens gelezen dat alleen de adapter van Sonos gebruikt kan worden.We hebben een platenspeler met voorversterker. Nu willen we de platenspeler afspelen via de lijningang, maar blijft de Sonos app telkens aangeven : lijningang losgekoppeld. We hebben de adapter gecontroleerd met een andere speaker, die doet het wel. We hebben ook de verbinding met de platenspeler getest, die doet het ook. Ook nog een ander apparaat geprobeerd via de ingang met de Era 100, deed het ook niet. Verder werkt de speaker wel naar behoren. Alleen de verbinding tussen de Era 100 met de adapter in de llijningang lijkt niet te werken.Zien we iets over het hoofd wat de oplossing kan zijn? Of is onze nieuwe speaker kapot?Graag jullie hulp, vast bedankt!Groetjes, Joren
Wie kan mij helpen. Ik heb spotify primium, als ik aan googel assistent vraag om muziek af te spelen. ( Sonos als standaard speaker ingesteld) dan krijg ik te horen “ spotify primus is nu niet beschikbaar” Doch als ik via de sonos app rechtstreeks spotify afspeel gaat dit perfect. Iemand een idee wat het pr Kan zijn?
Hoe kan ik muziek die op mijn netwerk staat, afspelen op de Sonos speakers (Era 100)?
Voegt de Sonos sub mini iets toe als ik de Arc al heb. Ik vind de Sub eigenlijk te duur
kun je sommige SONOS apparaten bedraad aansluiten en andere draadloos tegelijkertjd?Ik heb thuis beneden in de huiskamer een BEAM, 2 five en een sub. In mijn werkkamer een SONOS 3 maar die heeft slecht WIFI bereik. Ik wil deze bedraad aansluiten.concreet de vraag. Kan dat?MvG, John van Boxtel
Mijn Sonos-systeem in de woonkamer (1 Playbase - 1 Sub - 2 Play 5) stopt telkens met afspelen om 07u00 am. Dit zowel wanneer ik rechtstreeks vanuut de Sonos-service radio stream als wanneer ik bv. muziek beluister vanuit Spotify waarbij ik verbinding maak met mijn Sonos-systeem.Hoe kan dit worden verholpen?
Beste, na 2 jaar en 8 maanden doet mijn Sonos 5 gen 2 niks meer. Geen voeding. Bij winkel andere voedingskabel getest zelfde probleem. Apparaat geen voeding. Ik bel maandag met klantenservice voor coulance oplossing. iemand ervaring met zelfde probleem?
Ik heb een dof geluid in mijn Sonos 3Hoe kan ik dit veranderen
Hoe verbind ik five eerste generatie met playbar voor Tv?
Ik heb een Era 100 in de keuken en nog 8 andere Sonos apparaten en een Sonos Boost verspreidt door het huis. Vanaf ik de Era 100 heb gekoppeld heb ik er nog niet constant naar kunnen luisteren. Ik moet dagelijks dit apparaat helemaal opnieuw koppelen via de Sonos app instellingen. 4 apparaten inclusief de Boost zijn met een netwerkkabel aangesloten en de andere apparaten alsook de Era 100 zijn via de wifi. Ik heb een FritzBox 7490 router en geen extra Access Points. Vreemd genoeg zie ik de Era 100 wel in mijn Google home app, maar niet in de Sonos app (Windows, Android en MacOs) Ik heb dit apparaat pas gekocht maar ik had liever voor de Sonos One gekozen.Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe?Alvast dank.
Vandaag probeerde ik voor het eerst Apple Music via de Apple TV 4K. Op de TV is een Playbar met surroundspekers en een Sub aangesloten Ik schrok me kapot dat het volume op maximaal stond. Direct de Tv uitgeschakeld. Na opnieuw inschakelen ging het geluid niet meer aan. Eerst dacht ik dat er iets was opgeblazen, maar bleek dat het geluid vanzelf naar 0 ging.Vervolgens heb ik het systeem gereset en de Playbar opnieuw ingesteld. Daarbij de tv afstandsbediening opnieuw gekoppeld. Wat schetst mijn verbazing, het volume gaat vanzelf naar maximaal. En de volumeknoppen van de afstandsbediening werken niet. Ook de mute knop werkt niet ook al werd dat bij het koppelen ok bevonden.Volume regelen in de app werkt wel, maar als ik het volume omlaag zet dan ik zie de schuif naar maximaal gaan in enkele stappen.In de Sonos instellingen heb ik de volumelimiet op 15% gezet. Het probleem is hetzelfde voor tv geluid en muziek streamen (geen Spotify).De diagnostische gegevens zijn verzonden: 1463882070
Ik ben van KPN naar Ziggo gegaan. Een modem met 2 deco’s. De overstap raad ik niemand aan…..ik kan mijn Sonos niet verbinden met de nieuwe Ziggo.Ik zoek de sonosproducten op in de app. Dat lukt. Dan moet de volgende stap zijn dat je het verbindt met WiFi. Niet gevonden. Ook omzetting naar 2.5 ghz wil niet.Met meerdere sonosproducten geprobeerd, zelfs met de sub.Daarop, na raadplegingen in forums, de Sonos play1 rechtstreeks aangesloten op de modem. Dat ging goed. Ik heb nu weer Sonos.MAAR NU HEB IK EEN PLAY1 IN DE METERKAST STAAN. AANGESLOTEN MET KABEL OP DE MODEM.WAT IS WIJS OM TE DOEN?
Have an AMP connected to Bose speakers but just bought a Gen2 Beam and want to connect to both TV and Speakers via amp.HDMI in TV and in AMP and Beam connected to network but it is not workingwhat am I doing wrong
Mijn Sonos move moet sinds een week elke dag opnieuw worden opgestart door de aan/uit langdurig in te drukken. Hoe kan ik dit veranderen? Is wat onhandig.
We hebben een eetkamer en woonkamer tegen elkaar aan en in de woonkamer een playbar. Nu wil ik graag in de eetkamer ook een TV ophangen met een playbar (of één van de nieuwere Sonos soundbars) erbij. Kan ik dan beide playbars in één groep plaatsen? Of muziek afspelen op beide playbars en eventuele andere Sonos speakers?De woonkamer en eetkamer zitten tegen elkaar aan met een open verbinding, dus als er tijdsverschil zit tussen afspelen op de ene speaker en de andere dan is dat hoorbaar.Het idee is natuurlijk, dat als we geen TV kijken we bijvoorbeeld gewoon dezelfde muziek kunnen afspelen op alle speakers op de begane grond
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.