Beantwoord

geen geluid bij sounbar arc als ik overschakel van radio naar tv. of van netflix naar tv.

  • 3 September 2023
  • 5 reacties
  • 293 Bekeken

Badge

Wanneer ik wil overschakelen van radio naar TV ( samsung) Dan geeft de Soundbar geen geluid.  Dit gebeurd ook van Netflix naar tv.   Andersom werkt het wel gewoon.  Wanneer ik naar de tv wil luisteren via de soundbar moet ik eerst de HDMi er even afhalen. Dan weer geluid.  Ik kan dan gewoon naar radio gaan en geluid blijft dan wel hoorbaar 

bij instellingen tv staat op hdmi.  Wanneer ik optische aanklikt springt hij weer terug naar HDMI?  Hij heeft het altijf gedaan.

 

 

icon

Beste antwoord door Dari W 4 September 2023, 13:44

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Staat “Aut. afspelen bij TV” aan?

Badge

Waar kan ik dat vinden.  Bij welke instelling.  geluid en dan ………Ik kan er niets van vinden zo letterlijk 

Reputatie 7

Uit mijn hoofd: instellingen, systeem, “kamer” met soundbar kiezen, iets naar onderen scrollen.

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Medinella 

Welkom op de Sonos community!

Er lijkt iets mis te gaan binnen Samsung TVs die dit probleem doet veroorzaken, dit heeft te maken met het audio formaat “ dolby digital plus”. Door een update o.i.d. lijkt de TV het formaat hier automatisch opgezet te hebben. Dit is voor de beam gen 1 helemaal niet supported en voor de Arc en beam gen 2 lijkt het nu niet goed te werken met verscheidene TV services/ applicaties. Ik heb geen concrete informatie over wat er precies misgaat, wij hebben op dit moment alleen een tijdelijke oplossing:

Je kan het probleem oplossen door in de Samsung TV je audio output te wijzigen naar ofwel Dolby Digital (zonder toevoeging) ofwel PCM. Dan zou de soundbar gewoon prima moeten werken. Dit kan door in de Tv instellingen te navigeren naar geluisinstellingen > experinstellingen > audio output formaat.

Badge

Bedankt .  Het werkt nu wel zonder stekkers eruit te halen.  Tv kent nu de bron niet maar het werkt wel. .