Beantwoord

Verbinding met TP-LINK Deco

  • 3 September 2023
  • 6 reacties
  • 1184 Bekeken

Ik wil al mijn Sonosapparatuur via de Wifi van mijn TP-LINK Deco X60 laten lopen maar krijg het niet aan de praat. Sonos ziet het netwerk wel maar kan geen verbinding maken. De TP-LINK zit achter een Ziggomodem. Zonder de TP-LINK werkte het na veel moeite weer wel toen ik van KPN naar Ziggo ging een paar dagen geleden maar nu dus niet meer. Heeft iemand een oplossing voor mij?

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 September 2023, 11:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Waar gaat het mis als je de volgende stappen volgt?

https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Is het Deco-systeem als access point of router ingesteld? En je Ziggo router, als router of in bridge modus?

Hallo 106rallye, bedankt voor je snelle reactie.

Oei nu stel je voor mij moeilijke vragen. De stappen beschreven in je link heb ik al een aantal keer gevolgt, telkens met andere keuzes, maar daar kom ik niet verder mee. Het Deco-systeem heb ik zo uit de doos geïnstalleerd. Het heeft een eigen SSID gekregen en is zo met een utpkabel  in het Ziggomodem gestoken, de andere twee versterkers staan los. Mijn laptop, tablet,  thermostaat en onze telefoons werken wel goed via het Deco-systeem. Wat kan het probleem dan zijn? Aan het ziggo modem heb ik niets veranderd het staat dus volgens mij gewoon als router ingesteld.

Reputatie 7

In de Deco app staat of het systeem als (extra) router of access point werkt. Twee routers in een netwerk kan vervelend zijn voor Sonos, dus dan moet de Deco naar access point, of de router in bridge modus, wat je bij Ziggo aan kunt vragen.

Staat de wifi op de Ziggo nog aan? Want als je Sonos devices nog gebruik maken van het Ziggo netwerk en je Deco’s als router ingesteld staan, zullen je telefoon en de speakers elkaar niet “zien”.

Ik heb de Deco's nu als accesspoint ingesteld, kan nu even niets testen maar ga er morgen mee aan de slag. Ik zie dat de Deco's nu nog wel op het door mij ingestelde netwerk zitten, kan of moet ik die dan ook de naam van het ziggo netwerk geven?

Reputatie 7

Je bedoelt dat het netwerk van de Deco’s nu de door jou meegegeven naam hebben? Immers de Deco’s vormen het netwerk, ze zitten niet op het netwerk.

Als je Deco’s hebt kan het netwerk van Ziggo gewoon uit (inloggen op de router en wifi uitzetten).

De Deco's staat als accesspoint en de Wifi is op de ziggo-router uitgezet. De Deco's hebben nog de door mij gegeven naam. De Sonos-app opgestart en alles op de Move na was meteen weer in beeld. De Move opnieuw laten vinden en alles werkt weer perfect. Heel hartelijk bedankt voor je fantastische hulp, ik ben weer een blij mens (vindt mijn vrouw nu ook weer).