Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Een paar weken geleden kreeg ik spontaan de melding op de sonos “Er is een fout opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw”. Het opnieuw proberen lukte niet dus na wat zoekwerk op internet de koppeling tussen Google en Sonos verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat lukt, niet van harte, maar uiteindelijk alles weer in orde. Vervolgens werkt het een paar dagen maar dan begint het van voor af aan. Ik denk dat ik inmiddels de installatie al 5 - 6 keer opnieuw gedaan heb met telkens een naar trevredenheid werkend systeem. Tot spontaan één van de speakers weer de melding geeft “Er is een fout opgetreden …..”. Heeft iemand dit ook want het begint langzamerhand echt vervelend te worden om telkens alles te de-installeren en vervolgens weer te installeren. Fred
Op de sonos one box los werkt assistant meteen en reageert hij perfect. Maar op de sonos arc werkt hij niet hoe kan dit. Microfoon staat gewoon aan en is gewoon geactiveerd. Welke juiste commando ik ook zeg. De arc vertikt het om te reageren. Graag een oplossing hiervoor. Ik heb heel internet al afgestruint en alles geprobeerd wat ik kan vinden. Best gek als je je losse sonos one box wel gewoon reageert als je em daar op installeert…… de arc zegt ook gewoon dat de microfoon aanstaat....
Sonos, ik ben helemaal blij met de Google assistent in mijn Sonos producten. Echter heb 1 punt aan te merken. Als ik muziek heb geluisterd staan mijn speakers in een bepaalde volume. Gewoon normaal en helemaal niet hard. Echter als ik dan de GA gebruik dan is het antwoord in verhouding harder, en eigenlijk veel te hard. Dus s’ochtends gaat deze veel te hard in verhouding tot de muziek met hetzelfde volume. Ik zou graag het volume van de GA, of kunnen instellen (maximaal volume) of zien dat de verhouding tussen de GA en muziek beter afgestemd is.
Ik heb sinds zaterdag de beschikking over mijn nieuwe Sonos set bestaande uit de Beam, Sub en 2x Sonos One. Gisteren lekker een dag aan het klooien geweest, ook in combinatie met mijn Samsung Qe55Q90R tv. Werkt super fijn, alleen loop ik toch tegen een paar dingen aan dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :) Ik heb mijn Beam aangesloten op de HDMI ARC poort en verder op een andere poort een Chromecast 1. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de tv te bedienen (aan en uit) met spraak. Als ik het commando "hey google zet tv woonkamer uit" geef dan is de respons "Oké ik zet Sonos Tv Conrol woonkamer uit" en vervolgens gebeurt er niets. Iemand een idee? Waar ik tevens tegenaan loop is, als ik vanuit tv kijken (ziggo media box next)/of netflix een commando geef om een nummer via spotify af te spelen en ik daarna weer terug naar het geluid van de tv wil, ik de tv opnieuw in moet schakelen. Is hier een oplossing voor of is tv uitschakelen het enige om weer signaal naar de Beam t
Ik kan de Google Assiatent niet meer werkend krijgen i.c.m Sonos. Telkens staat er dat ik mijn boxen moet registreren. Dit is natuurlijk grote onzin aangezien ze er gewoon tussen staan. Iemand een idee??
Hallo,Ik heb op mijn beam 2 sonos one gekoppeld. Nu s zijn ze als surround system gekoppeld, dus ze werken allemaal tegelijk. Nu zie ik dat de google assistant alleen werkt op de beam, en niet op de one's. Klopt dat? Hoe kan ik ze ook op de one's werkend krijgen?
Bij de commando om muziek/radio af te spelen krijg ik het volgende te horen (kopie google assistent activiteit):> Je hebt Zet de radio aan gezegd"Ik kan dat hier niet doen, maar je kunt me vragen dit af te spelen op een van je andere apparaten" Diagnose-nummer: 100066294
Beste,Ik heb een klein sonos systeem met 2 sonos one speakers thuis, deze staan in dezelfde “kleine” ruimte.verder heb ik meerdere KlikaanKlikuit (KAKU) apparaten, deze stuurde ik aan metgoogle assistent. Lamp 1 aan, sproeier 3 uit etc. Na een nieuw WiFi netwerk te hebben aangelegd lijkt de ene speaker de commando’s wel te herkennen en de andere speaker niet. Ik denk dat ik een speaker helemaal heb gereset en daarna aan m’n systeem heb toegevoegd via de iPhone app. 1. Waar kan ik dat aanpassen? Zodat beide one’s de commando’s herkennen?2. wanneer beide speakers mijn stem opvangen, geven ze ook beide antwoord (door elkaar heen met kleine vertraging). Bv bij wat is het weer? Wie is Michael Jackson etc. Dit was “vroeger” ook niet zo. Want zo is niks verstaanbaar.…benieuwd naar de oplossing, alvast bedankt. groeten Joris
Hey. Voordien had ik een kleinere JBL box met spraakbediening via Google Home. De spraakassistentie was vlot en verrrassend slim. Nu heb ik sindskort de Sonos One maar de spraakassistentie werkt veel slechter dan die JBL die maar de helft kostte. Vragen zoals: wat is mijn adres, speel afspeellijst ... op youtube music, wat staat er in mijn agenda op 20 september, stop muziek......Krijg ik meestal helemaal géén antwoord.Is er een verschil in Google Home bediening en google assistentie? Ofwel heb ik iets verkeerd ingesteld ofwel vind ik de samenwerking Sonos-Google echt niet goed. Bedankt alvast.
Hoi! ik lees allemaal verschillende dingen over de sonos symfonisk boekenplank speaker in combinatie met google assistent. Ik sta op het punt om zo’n boekenplank speaker te kopen. nu is mijn vraag: kan ik die box linken aan mijn google assistent? Dus als ik zeg tegen google “hey google speel xxx af of spotify” doet alles het dan? Ik raak door de bomen het bos kwijt met al die berichten die zeggen dat het wel kan maar ook heel veer berichten zeggen dat het niet kan. Alvast bedankt voor t reageren.
Hi, Tot voor het weekend werd als er op de deurbel (Google Nest deurbel) dit automatisch ook op de verschillende speakers van Sonos afgespeeld (One’s, Playbase). Doordat de router stuk was, alles opnieuw moeten instellen. Alles is te zien in Google Home, maar de melding ‘er staat iemand voor de voordeur’ komt niet meer op de speakers van Sonos. Wat moet er nog ingesteld worden? Maikel
wanneer ik mijn sonos one heb geinstaleerd in hetzelfde wifi netwerk vind hij mijn spraak optie in sonos niet als gevonden apparaat.hij blijft aangeven geen nieuwe apparaten gevonden
Mijn Assistant op Sonos one herkent niet waar hij is. Hij zegt bv dat jij het commando ‘speel radio 1 af’ niet kan uitvoeren. Dat alles ontstaan na overgang naar andere WiFi, de 3 zuiltjes Deco tk m4 van ziggo. (Dat was al een heeeel gedoe...)
Hallo,ik heb de sonos one. Wanneer ik thuis kom zeg ik ”Hey Google ik ben thuis” en dan groet hij en zegt hij ik speel Qmusic af via TuneIn. Dit werkte voorheen goed. Ineens zegt hij nu hetzelfde en daarna “sorry ik kan de gevraagde content niet vinden” eerst deed hij het wel en ik heb niks gewijzigd. Als ik in de TuneIn App handmatig Qmusic kies is er niks aan de hand. Hoe kan ik dit oplossen? opnieuw instellen van routine en opnieuw koppelen TuneIn app heb ik al geprobeerd. ook kraakt hij soms ineens als ik Qmusic afspeel. Wie helpt mij verder? 😃
Ik heb een Arc, een Five en 2 One SL’s in een wired setup. Allemaal speakers van de tweede generatie (s2).Ik heb Google Assistant geactiveerd op de Arc en dit werkt vrij goed. Het enige wat niet lukt is om de gesproken antwoorden van Google Assistent (bv weerbericht, timer, klok, ...) af te spelen op alle speakers ipv van de Arc alleen. Is dit technisch mogelijk? En zo ja: hoe?Extra vraagje: is het mogelijk om de stem van Google Assistent wat meer treble te geven? Nu klinkt Google Assistent behoorlijk dof. Groeten,Maarten
Hallo,Ik heb een sonos beam, en een aantal smart lampen in huis. Wanneer ik vraag op lampen aan of uit te zetten doet hij dat goed, maar zegt daarna “Ik zet 2 lampen uit” bijvoorbeeld. Vroeger deed hij dit alleen door na het uitvoeren van de commando een bliepje te geven. Dat zou ik graag weer willen. Iemand een idee hoe dit moet?
Beste, als ik vraag aan de sonos move Google assistent om radio nostalgie af te spelen lukt mij dat niet.Maar als het via mijn gsm vraag aan goolge assistent lukt mij dat wel. Hoe komt dat en wat kan of moet ik veranderen? Met vriendelijke groeten.
Koppeling lukt niet. Google assistent vindt geen apparaten. Ik zit op goede wifi netwerk. Kan dan alleen opnieuw proberen of annuleren. Als ik op annuleren klik, gaat ie automatisch proberen te linken aan Google account. Ook dat lukt niet. Sta overal met zelfde Google account. Snap er niets meer van.
Hallo allemaal, Ik heb al een tijdje een Sonos Beam en deze bevalt me uitstekend voor in de woonkamer. Ik heb nu een Google nest Mini aangeschaft om mijn slimme lampen met de stem te bedienen. dit gaat allemaal goed. waar ik niet uitkom is het volgende.Als ik nu bijvoorbeeld een opdracht geef (aan de google nest mini) om Qmusic af te spelen, dan geeft de Google nest Mini wel de opdracht, maar ik hoor alleen muziek uit de Beam komen. Ik zou ook graag dezelfde muziek uit de Google nest horen. (dan kan ik deze in de keuken plaatsen) iemand enige idee hoe ik deze twee (boxen) samenvoeg als 1 groep of speaker Alvast bedankt voor jullie input en Tips!
Normaliter speel ik mijn muziek gelijktijdig over de verschillende ruimtes die ik heb gegroepeerd. Dat werkt prima en mijn sturing van de streamingsdiensten, volume, volgende nummer, keuze muziek enz. doe ik middels Google assistant. Als ik mijn TV aanzet dat wordt de groepering ontkoppeld. De twee play 3 en playbar en playbas zorgen voor het geluid van de TV. Mijn playone en de one doen niet mee en zijn ontkoppeld. Helemaal goed, maar als ik stop met tv kijken en ik geef Google assistant de opdracht om muziek af te spelen dan krijg ik alleen geluid uit de speakers die voor mijn TV werden gebruikt. Dit is op te lossen door handmatig de groepering weer aan te brengen. Dat is naturlijk niet wat ik wil. Is er een instelling/mogelijkheid dat als ik muziek wil afspelen er automatisch een groepering wordt aangebracht van alle speakers? BVD
Ik heb in huis 2x sonos one, 1x sonos beam, 1 sonos playbar en 1x subwoofer en 6x een sonos connect amp (Voor alle ruimtes een aparte amp). Deze zijn eind 2018 geïnstalleerd en geïntegreerd in mijn domotica systeem. Dit werkt allemaal goed.Echter wilde ik het graag ook aansturen via spraak. Ik had al Alexa, maar dat gaat nog niet met Sonos, maar iedereen was enthousiast over google home met Sonos en heb ik dus nu 2x een google nest mini aangeschaft en google assistent geïnstalleerd op de one's en op de beam. Bij importeren van sonos in google home zijn alle apparaten zichtbaar en staan in de juiste ruimtes, dus ook de connect amps, maar de connect amp krijg ik niet aangestuurd via google home. de one's en de beam wel.Als ik zei speel “Neil Diamond in eetkamer” kreeg ik de melding dat het zou worden afgespeeld, maar daarna “één of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar”. Toen gezocht op de diverse fora en zag ik dat ik een aparte naam moest geven aan het sonos apparaat. Dus van eetka
Ik zou graag één van mijn sonos of spotify afspeellijsten willen afspelen via de spraakbediening via de google assistent in mijn Sonos speaker. Zou dat mogen werken? Ik heb het geprobeerd maar misschien niet met juist commando?
Als ik google assistent vraag om iets af te spelen via spotify zegt GA dat hij het gaat afspelen en direct erna zegt GA dat spotify premium niet gelinkt is op de sonos app. Als ik voor een van mijn playlist vraagt herkent GA die wel. Ik heb zowel de sonos app als de spotify app verwijderd en weer ingelogd. Spotify losgekoppeld uit sonos en weer gekoppeld. Kan ik nog andere dingen proberen?
Hallo,Iemand enige ervaring met Google Assistent en Phillips Hue? Phillips claimt namelijk dat hun bluetooth lampen ook te bedienen zijn zonder bridge met een Google Assistent. Alleen ik krijg dit niet ingesteld. Iemand een idee of dit mogelijk is met de Google Assistent in de Sonos, of is hier echt een Google mini voor vereist? Ik ben dus niet in het bezit van een bridge. Bedankt!
Hi, Ik heb zowel een Sonos one gen2 als de Sonos one gen1. Ik heb het een of ander gelezen op de community w.b.t. het probleem met google assistant in combinatie met de sonos one. Google assistant werkt goed op de sonos one Gen1, maar reageert vaak niet op de Gen2. Ik heb werkelijks alles geprobeerd van wat ik op het forum heb gelezen, maar de Gen2 wilt maar niet, naar behoren, werken! De volgende tips heb ik geprobeerd: Ander gmail account. stem en audio-opnamen bijgehouden uitgezet in de web-en app-activiteit. De boxen terug naar fabrieksinstellingen. Stekker eruit getrokken Iemand wellicht nog tips? Bedankt alvast, Anil
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.