Google Assistent zeer luid

  • 5 December 2019
  • 15 reacties
  • 1603 Bekeken

Badge

Sonos, ik ben helemaal blij met de Google assistent in mijn Sonos producten. Echter heb 1 punt aan te merken. Als ik muziek heb geluisterd staan mijn speakers in een bepaalde volume. Gewoon normaal en helemaal niet hard. Echter als ik dan de GA gebruik dan is het antwoord in verhouding harder, en eigenlijk veel te hard. Dus s’ochtends gaat deze veel te hard in verhouding tot de muziek met hetzelfde volume. Ik zou graag het volume van de GA, of kunnen instellen (maximaal volume) of zien dat de verhouding tussen de GA en muziek beter afgestemd is.


15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

S’avonds moet ik de lichten ook manueel uitzetten, anders is iedereen wakker door de luide ‘ ok, ik doe licht uit’ response.

Leuk zou zijn dat er niets gezegd wordt en dat  gewoon de lichten uitgaan, zelfs zonder dat ‘beep’ geluid. Dus in alle stilte lichtjes aan en uit 🙂

Reputatie 5
Badge +3

Hier sluit ik me ook bij aan, het valt me de laatste tijd ook op dat GA soms wél meedoet met het volume van Sonos, en soms naar verhouding veel harder klinkt.

Reputatie 7
Badge +2

Zal het als een feature request markeren.

Badge

@Tim S hoe kan ik dat hier aanpassen? of moet ik dan een nieuwe maken?

 

Reputatie 7
Badge +2

@Tim S hoe kan ik dat hier aanpassen? of moet ik dan een nieuwe maken?

 

Sorry, met dat ik er een feature request van maak, is iets intern.

Ik ga ‘t verzoek bij de juiste afdeling neerleggen, helaas geen garantie op implementatie, of dat de implementatie snel zou zijn.

Maar zorg in iedergeval dat ‘t onder ogen komt, laten we hopen dat er een aanpassing komt.

Kan ook goed dat dit een implementatie moet zijn van Google uit.

Badge

@Tim S ah oke, dank je wel! had even niet gezien dat jij een Sonos Medewerker bent.

Zal het als een feature request markeren.

Ik ben sinds dit weekend de trotse bezitter van de Beam. :-) Maar ik erger mij mateloos aan het feit dat het volume van de Google stem niet zachter kan worden ingesteld. 

Ik vraag mij dan ook af, of er na 9 maanden na het creeren van het feature request al voortgang op is gemaakt? 

Ik hoor het graag.

Groet

Mario 

Het volume van een voice assistant (zoals Google Assistant) zou inderdaad los ingesteld moeten kunnen worden. 
 

Zo vind de ene gebruiker een luide stem handig en een andere een zachtere volume. 
 

Dit zou Sonos zelf kunnen inbouwen voor alle voice assistants. 
 

 

Is hier nou al eens een oplossing voor?

@Tim S  Al een oplossing hiervoor?

Badge +1

Grappig, ik hen juist het omgekeerde. Bij mij is de GA heel zacht te horen op 1 van mijn Sonos One speakers. Op overige Sonos One speakers staat het volume van de GA wel goed maar bij 1 speakers dus heel zacht waardoor ik bijvoorbeeld het alarm van een gezette timer praktisch niet hoor als er ook muziek aan staat. Tot een paar maanden geleden ging het wel goed maar opeens was het volume zacht. Heel vreemd.

Ook bij mij het omgekeerde, opeens kon het volume van de assistent niet meer los van het volume van muziek/streaming/tv worden ingesteld.

Nu hoor ik de Assistent niet meer of alleen heel zacht. Erg irritant want ik moet er ook halve huis mee bedienen en nu krijg ik geen bevestigingen meer te horen of de boodschap is overgekomen.

Graag een oplossing!! Een tweede volumebalk in mijn app voor alleen de Assistent graag!

Badge

Sonia is altijd heel traag  met wensen van consumenten te implementeren. 
TRUEPLAY duurde ook al een eeuwigheid. 
voor mij. iPhone 12 was er gewoon niet mogelijk. 
gsm was te nieuw en ze waren er mee bezig was het antwoord. 
toen ik het met mijn iPad Pro die inmiddels toch al zo’n jaar op de markt was wilde proberen, lukte het ook niet. 
kom op zeg een jaar later. 
 

wij betalen grof geld voor onze producten. 
dan mag er roc wel iets meer voor gedaan worden dan een pas op de plaats maken. 
mij heb echt het idee dat Sonos het allemaal wel prima vind als het eenmaal verkocht is. 
zo ontzettend zonde van zo’n mooi product. 

Reputatie 5
Badge +3

Iphone 12 werkte direct bij release

Badge

Iphone 12 werkte direct bij release

Dan werkte er bij jou iets wat bij heel veel andere niet werkte. 
vanuit Sonos kreeg ik de melding dat het onder de aandacht was en er aan gewerkt werd en als ik toch true play wild gebruiken dat ik van iemand anders een oudere iPhone moest lenen om met true play te kunnen instellen.  
bizar dat de iPhone 12 bij jou wel direct werkte. 

Reageer