Beantwoord

Connect Amp werkt niet via Google home

  • 31 January 2021
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Badge

Ik heb in huis 2x sonos one, 1x sonos beam, 1 sonos playbar en 1x subwoofer en 6x een sonos connect amp (Voor alle ruimtes een aparte amp). Deze zijn eind 2018 geïnstalleerd en geïntegreerd in mijn domotica systeem. Dit werkt allemaal goed.

Echter wilde ik het graag ook aansturen via spraak. Ik had al Alexa, maar dat gaat nog niet met Sonos, maar iedereen was enthousiast over google home met Sonos  en heb ik dus nu 2x een google nest mini aangeschaft en google assistent geïnstalleerd op de one's en op de beam. Bij importeren van sonos in google home zijn alle apparaten zichtbaar en staan in de juiste ruimtes, dus ook de connect amps, maar de connect amp krijg ik niet aangestuurd via google home. de one's en de beam wel.

Als ik zei speel “Neil Diamond in eetkamer” kreeg ik de melding dat het zou worden afgespeeld, maar daarna “één of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar”. Toen gezocht op de diverse fora en zag ik dat ik een aparte naam moest geven aan het sonos apparaat. Dus van eetkamer heb ik gemaakt  “sonos eetkamer” in de sonos app. Toen zei ik “speel Neil Diamond op sonos eetkamer”. Wederom kreeg ik de melding dat hij die ging afspelen maar gevolgd door “Sonos eetkamer kan niet worden bereikt”. Dus er was wel verschil, maar hij deed het nog niet.

Zoals gezegd: Alle amps staan wel in google home, maar ik krijg ze niet aan de gang. Nu lees ik hier en daar dat het wel zou moeten werken, maar ik lees ook dat ik dan een chromecast audio nodig zou hebben. Maar die zijn nergens meer te krijgen.

Iemand een idee wat ik verkeerd doen of hoe ik dit werkend kan krijgen?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

icon

Beste antwoord door Gerard T 11 February 2021, 12:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Gerard T ,

Heb je alle connect:amp’s dezelfde naam gegeven in Google Assistant?

Mocht je dit gedaan hebben zou ik je willen aanraden om ze allemaal een unieke naam te geven, zodat Google weet welke ruimte je wilt bedienen.

Badge

Goedemiddag,

Ik had ze allemaal dezelfde naam gegeven in Sonos, alleen in verschillende ruimtes.

Ik het er 1 in Sonos een andere naam gegeven (deze werd direct over genomen in google assistant),

Zoals ik al beschreef in mijn vraag:

Toen gezocht op de diverse fora en zag ik dat ik een aparte naam moest geven aan het sonos apparaat. Dus van eetkamer heb ik gemaakt  “sonos eetkamer” in de sonos app. Toen zei ik “speel Neil Diamond op sonos eetkamer”. Wederom kreeg ik de melding dat hij die ging afspelen maar gevolgd door “Sonos eetkamer kan niet worden bereikt”. Dus er was wel verschil, maar hij deed het nog niet. 

Gerard

Reputatie 5
Badge +3

Kun je ons anders bellen voor dit probleem? Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Badge

Hallo Frank,

Ga ik doen, alleen wel belangrijk waarschijnlijk dat ik dan thuis ben, dus ik kijk even wanneer ik dit kan regelen..

Bedankt voor je reactie.