Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Ik heb sinds een week het probleem dat de Google assistant mijn Samsung tv niet meer uit wil zetten. Dit heeft zonder problemen jaren gewerkt, maar als ik nu zeg: “Hey Google, zet de televisie uit”, krijg ik als reactie: “Sorry er is iets misgegaan met de TV woonkamer (Zo heeft mijn TV in de Google home app)." Ik heb het idee dat dit iets in de Sonos Beam 2 is want ik heb een Google nest in mijn badkamer staan en wanneer ik daar de opdracht geef om de TV uit te zetten, werkt het wel.Ik heb al geprobeerd om de Google Assistant opnieuw toe te voegen in de Sonos app maar dat lost het probleem niet op.Weet iemand hoe dit op te lossen?
Het is mij opgevallen dat bij het aanzetten van de radio met de google assistant net reclame is als de radio aangaat. Als ik via Juke in de Sonos app start is die er niet. Ik luister altijd NPO sterren.nl en die zenden geen reclame uit. Google Assistant speelt blijkbaar eerst reclame voordat de radiostream start als je vraagt om de radio aan te zetten. In de Google Home app kan ik niets vinden voor het uitzenden van reclame. Nu moet je dus je telefoon pakken als je direct de radio wilt aandoen. Heb je daar geen zin in, dan kan je het Google ook laten doen en betaal je met reclame.
Hallo,Sinds gisteren kan ik mijn Sonos niet meer aansturen via mijn Google Nest Mini. Ik krijg constant de melding dat de Google Assistant het ‘niet begrijpt’.Ik heb alles al gedaan, zoals Spotify opnieuw gekoppeld aan Sonos, Sonos opnieuw gekoppeld aan de GA, Spotify opnieuw gekoppeld aan de GA, herstarten, etc. Echter, als ik Sonos niet instel als de standaard speaker, maar de Google Nest Mini zelf als de standaard speaker, dan speelt ie wel muziek af. Het probleem ligt dus bij Sonos. Hoe kan dit opgelost worden of is er eventueel een storing waar Sonos niets van af weet?
hallo, in mijn sonos app wil ik via voice de google ass, aanklikken deze werkt niet
Hey, Ik heb onlangs een multiroom systeem aangeschaft (5x sonos one), en deze verspreid in men huis gehangen.Om muziek afspelen via google assistant heeft hij het lastig. Overige spraakbediening, waaronder men verlichting sturen, doet hij wel goed.De assistant wil steeds apple music gebruiken. Ik had deze service toegevoegd via de sonos app op mijn iphone, samen met mijn youtube music, sonos radio en myTuner Radio.Ik vraag bvb aan mijn sonos one in de keuken “oké google, speel david guetta”. Dan antwoordt hij “Goed, ik speel David Guetta af via apple music. Sorry, het lijkt er op dat apple music momenteel niet ondersteund wordt op de keuken”Dito als ik vraag om topradio af te spelen, probeert hij die te spelen via apple music. Ook dan zegt hij dat het erop lijkt dat apple music niet wordt ondersteund...Ik vermoed dat er dus wat scheelt om apple music te streamen via spraakbediening, dus had ik de dienst weer verwijderd via de sonos app.Zelfs nog het verwijderen van de apple music servi
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Beste, Ik kan de microfoon niet inschakelen op mijn Beam (gen2). Het lichtje brandt niet en ik kan hem ook niet inschakelen door op de knop te duwenGroetenJohan
Weet iemand of ik de alexa stem harder kan zetten? Vaak is het geluid van de tv hard genoeg maar vraag je dan wat aan Alexa dan praat ze heel zacht. Kan dit afzonderlijk ingesteld worden. Het zelfde geld voor de Google assistant mvg, rob
Hi, ik ben aan het stoeien om mijn mijn google hub en Nest te koppelen aan de Sonos beam gen 2. Ik ben nu zover dat als ik "hi google, speel spotify af" en ik sta bij de beam . Dan gaan de google boxen aan , maar de beam niet. Kan ik ook zorgen de de beam en de google boxen dezelfde muziek afspelen? Want in de google home app en sonos app krijg ik de boxen in dezelfde ruimte dus niet aan elkaar gekoppeld dat ze ook gelijktijdig muziek afspelen.
Ik heb de Sonos Beam met Google Assistant. Nu is het zo dat het volume van de Google assistant en geluiden als wekker of timers niet zijn aan te passen. In de Google Home app zie je geen volumeregeling als het de Beam oproept en bij de Google Home mini is dat wel het geval.nNu is het zo dat het geluid van tv en radio veel luider is dan de Google Assistant. Zet je de Beam harder om GoogleAssistant beter te horen en later zet je de radio aan dan is de muziek keihard.Hoe kan je het volume van Google Assistant apart van de muziek regelen?
Ik zeg hey google, speel xxx. Dan krijg ik dat hij kijkt op spotify. Daarna komt “ sorry, met de mededeling in de kop". Thuis werkt hij prima, maar nu op vakantie gebeurt dit. Wifi hier is uitstekend en wordt herkend.Wat nu?
Ik heb een Sonos Beam Gen 2 aangeschaft. Doet het prima met tv en muziek. Maar nu wil ik Google Assistant installeren op het nieuwe apparaat. Tijdens de installatie wordt er een bevestingsmail gestuurd zeggen ze, maar dit gebeurt niet. Heb de spammap gecontrolleerd en ook een testmailtje naar mijn gebruikte e-mailadres komt daar gewoon aan. Conclussie: Er wordt niks verzonden, ook niet als ik op opniew verzenden klik. Maar omdat er geen bevestigingsmail gaat de installatie niet verder. In de Sonos app staat nu de hele tijd “Controlleer je e-mailadres” maar als ik dat doe dan komt er nog altijds niets van Sonos dan wel Google binnen. Wat is de oplossing?
Sinds een dag of 2 krijg ik te horen van mijn SonosOne (v2) als ik radio wil afpelen: ik kan dat hier niet doen maar je kan me vragen om het af te spelen op een van je andere apparatenOp dit forum kom ik wel soortgelijke vragen tegen maar die zijn allemaal inmiddels een paar jaar oud. Ondanks dat heb ik wel een aantal mogelijke oplossingen toegepast: Radio services (TuneIn) uitloggen en weer inloggen Voice services (Google) opnieuw ingesteld Radio services (TuneIn) verwijderd en weer toegevoegdAfspelen van de radio via de app op pc of mobiel werkt wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat voicecommando “hey Google,speel Sublime (of welke zender dan ook) niet werkt ? Overigens, ook hetzelfde gebeurt als ik Spotify wil gebruiken.Andere voicecommando's werken zonder problemen, zoals timer instellen, smartlampen aan/uit ztten, smart tv uitzetten, etc.
Hoi allemaal,Ik had een google-speaker met daarop de Google assistant. Als ik een commando riep, voerde de assistent deze uit en hoorde je geen geluid of slechts een 'bliep'.Ik heb nu een sonos speaker met assistent en deze speaker herhaalt constant alle commando's die ik roep. Behoorlijk irritant. Als ik bijvoorbeeld zeg: "zet lampen op rood", begint dat ding te krijsen: "Oke ik zet 5 lampen op rood!". Mijn vraag: KAN DIT UIT AUB?!Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds de update werkt voice match niet meer. Voorheen wel. Je kunt meerdere personen nu niet meer jouw stem leren via de google home app, omdat ie sonos apparatuur niet meer vind? Hoe los je dit op....
Hallo allemaal, Ik heb sinds een aantal maanden een Sonos One op mijn kantoor staan en heb de Google Assistant nu al een paar opnieuw moeten installeren omdat de assistent na een paar dagen/weken gewoon stopt met werken. Als ik dan “Hey Google” zeg reageert de assistent niet meer.Wat is er aan de hand en wat is de oplossing?Alvast veel dank! Erik
Hallo,Wie heeft de oplossing; in de keuken een move en in de woonkamer arc met 2x one.Als ik in de keuken via GA de move uit wil zetten, keuken uit, zegt ze sorry energiebeheer nog niet ondersteund. Met alleen uit; sorry er is iets misgegaan met de woonkamer.Zijn 2 aparte vertrekken.De commando's in de woonkamer werken prima via de arc. Vr gr Douwe
Mijn probleem is hetzelfde. Als ik het licht aan wil doen of een nummer wil afspelen via Spotify dan krijg ik standaard de melding, " er is een fout opgetreden, probeer het over een paar seconden opnieuw".Vraag ik het dan nog een keer dan werkt het wel. Als ik na enige tijd het licht weer wil bedienen of andere muziek op wil zetten begint het probleem weer opnieuw. Heb alles al gedaan dus ook modem/router, Beam en Play One en tablet opnieuw opgestart. Alles opnieuw geïnstalleerd etc.Ik heb bijna twee jaar geen problemen gehad en werkte alles perfect.Het probleem is uit het niets begonnen. Van de een op andere dag kon je de microfoon van de Beam niet meer aan of uitzetten en kon je geen Google commando's geven. Je kreeg ook geen enkele response of foutmelding.Wie heeft de oplossing?
Indien ik een wekker instel als volgt: “Stel een alarm in elke dag om 7:10 ‘s avonds.”, dan bevestigt de Assistant netjes dat het alarm is ingesteld elke dag om 7:10 ‘s avonds.Vraag ik vervolgens wat mijn alarmen zijn, dan krijg ik volgend antwoord:”Je hebt een wekker voor 17:10 's middags gesnoozed tot 19:10 's avonds morgen.”Iemand een idee wat hier fout gaat ?
Beste lezers, Onlangs heb ik een Sonos Beam (woonkamer) en twee Sonos Sl Ones (eetkamer en badkamer) aangesloten. Als ik deze wil bedienen met mijn stem, dan herkent de Sonos alleen mijn stem en niet die van mijn vriendin.Als mijn vriendin vraagt 'Hey Google, wat is mijn naam?' op een van de Sonos boxen dan zegt Google mijn naam i.p.v. die van haar.Als we dit op een Google speaker doen, dan gaat het wel goed en herkent die wel beide personen/stemmen, maar bij de Sonos boxen kent hij maar 1 persoon lijkt het wel. Weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat de Sonos boxen wel beide gebruikers kan herkennen?
Als ik het commando "Speel Radio 10" geef aan Google Home (assistant), wordt er sinds vorige week steevast Radio R10 AM710 uit Buenos Aires afgespeeld. Dat werkte voorheen altijd gewoon prima, maar nu speelt hij dus het verkeerde station af. Het wordt afgespeeld via TuneIn.Hoe kan ik dat goed regelen?Kan ik bijvoorbeeld een voorkeur opgeven?Of kan ik bijvoorbeeld iets blokkeren?Of kan ik een voorkeurs streaming dienst aangeven, want dan zou ik Juke kunnen kiezen?
Ik heb mijn Sonos (arc) gekoppeld met mijn Google home, omdat k de sonos harder of zachter wil kunnen doen met mijn stem. Als ik vraag hoe laat het is, reageert zowel de sonos bar als de google home. Als ik zeg: zet de muziek harder. Dan geeft de sonos bar aan: er is een fout opgetreden en google home hoor je een geluidje maken, dat hij het commando heeft uitgevoerd.Ik heb het gevoel dat ik ergens een instelling moet aanpassen, maar ik kan hier op internet niks over vinden.
Ik kan mijn 2 Sonos 5 gen 2 speakers wel met voice aanzetten maar niet uit. Ik noem ze eetkamer en roep speel radio 538 op eetkamer gaan ze aan. Uit lukt dus niet. klopt dat of doe ik wat verkeerd ?
Bij het installeren van de Sonos symphonisk moest ik geluid herkenning aanzetten om de boxen aan mijn telefoon te koppelen. Er zou nadien de mogelijkheid zijn om het weer uit te zetten. Ik kan alleen nergens vinden waar ik het kan uitzetten.Ik wil graag elke vorm van geluidsherkenning of opname uit hebben staan. Hoe doe ik dat?
Hoi, als ik een radio commando geef, dan speelt deze alleen af op de Beam. Dat is raar want als ik dan de radiospeler open, kan ik handmatig het volume op mijn Play5 en Symfonisk aanzetten.Ook als ik zeg speel radiox af op alle speakers, of speel radio x af op de Play 5, dan is het item niet beschikbaar.Maar als ik een andere ruimte selecteer, bv speel radio x af op Woonkamer, dan opent Sonos een tweede radiostation op de Play 5, met een kleine delay. Wie kan mij helpen?
Goeieavond, Sinds een aantal dagen ervaar ik problemen met het besturen van mijn Sonos systeem.Ik heb 2x Sonos One en een Sonos Playbar die aan elkaar gekoppeld zijn in een surround systeem.Op 1 van de Sonos One staat de microfoon geactiveerd met de Google Assistent functie.Sinds een paar dagen ervaar ik dus problemen met het besturen van mijn muziek via Google Assistent. Ik krijg vaak de melding “Er is een probleem opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw".Ik heb deze set-up al 2-3 jaar en heeft altijd foutloos gewerkt. Diagnose 981878068 is naar Sonos verstuurd. Vandaag contacteerde ik ook de helpdesk en daar zei de dame dat de spraakfunctie op de One niet werkt wanneer deze geconfigureerd staan als surround speaker. Wat volgens mij al helemaal niet klopt aangezien het systeem altijd zo heeft gewerkt. Graag jullie advies waar dit aan zou kunnen liggen. (-Edit removed name) (20-10-2021 17:43:12): Hallo! Mijn naam is (-Edit removed name) . Hoe kan ik je helpen? Jonas (2
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.