Google Assistant installeren - Geen bevestingingsmail

  • 6 July 2022
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Ik heb een Sonos Beam Gen 2 aangeschaft. Doet het prima met tv en muziek. Maar nu wil ik Google Assistant installeren op het nieuwe apparaat. Tijdens de installatie wordt er een bevestingsmail gestuurd zeggen ze, maar dit gebeurt niet. Heb de spammap gecontrolleerd en ook een testmailtje naar mijn gebruikte e-mailadres komt daar gewoon aan. Conclussie: Er wordt niks verzonden, ook niet als ik op opniew verzenden klik. Maar omdat er geen bevestigingsmail gaat de installatie niet verder. In de Sonos app staat nu de hele tijd “Controlleer je e-mailadres” maar als ik dat doe dan komt er nog altijds niets van Sonos dan wel Google binnen. Wat is de oplossing?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ik heb al sinds het begin GA op mijn Sonos, maar herinner mij zo’n mail niet. Waar gaat het mis in het proces dat hier wordt beschreven?

 

Badge

Zodra je Google Home app je doorstuurt om in te loggen bij Sonos. Het inloggen lijkt gelukt maar dan komt er een foutmelding dat je emailadres niet bevestigd is (terwijl dat wel zo is). Je kan dan klikken om opnieuw te bevestigen. Dan zeggen ze dat er een mail verstuurd is dat blijkbaar niet gebeurd. 

Reputatie 7

Lijkt dus aan de Sonos-zijde te liggen. Morgen eens bellen met Sonos?

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @HomeCinema319,

Het ziet er inderdaad naar uit dat je Sonos account nog niet geverifiëerd is.

Zoals @106rallye al aangaf is het goed om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we handmatig een verificatiemail naar je toe kunnen sturen om het Sonos account te verifiëren.  

We zien je belletje graag tegemoet!