Beantwoord

Sonos Beam: Volume Google Assistant

  • 11 August 2022
  • 5 reacties
  • 397 Bekeken

Badge

Ik heb de Sonos Beam met Google Assistant. Nu is het zo dat het volume van de Google assistant en geluiden als wekker of timers niet zijn aan te passen. In de Google Home app zie je geen volumeregeling als het de Beam oproept en bij de Google Home mini is dat wel het geval.

n

Nu is het zo dat het geluid van tv en radio veel luider is dan de Google Assistant. Zet je de Beam harder om GoogleAssistant beter te horen en later zet je de radio aan dan is de muziek keihard.

Hoe kan je het volume van Google Assistant apart van de muziek regelen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 12 August 2022, 00:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Nee, dat kan helaas niet. Het geluid van GA is evenredig aan het volume zoals je dat het laatst voor TV of audio hebt ingesteld.

Badge

Dat is nu juist het probleem. Het geluid van Google Astist is veel zachter dan het het normale geluid. Dus je hebt of een GA die je niet kan horen of je hebt een disco inclusief klagende buren in huis.

Als je de GA inderdaad niet kan instellen qua volume apart van het reguliere geluid dan heb ik er helemaal niks aan en kan ik deze net zo goed uitzetten en de oude Google Home Mini weer ophangen en koppelen aan Sonos.

Reputatie 7

Het gekke is dat dit bij mij prima werkt. Je zou eens met Sonos kunnen bellen over dit punt: waarom is Google bij jou zachter dan de rest. Bij mij is dat namelijk niet zo. Ik lees deze klacht ook wel eens op het engelstalige forum.

GA is (vooral als mijn kinderen muziek hebben gespeeld) nog wel eens te hard. Nooit te zacht. Ik heb op Google een routine ingesteld dat mijn oproep “Hey Google, goedemorgen” de speaker naar een gewenst geluidsniveau zet. Bij mij is dat vaak zachter, bij jou zou dat harder kunnen zijn, maar dan is de muziek ook harder.

Badge

De GA moet harder maar de muziek niet. Maar ik krijg dat niet apart ingesteld. Het rare met de Google Home app is dat volumeregeling weg is en bij mijn oude Google Home app is hij er gewoon. Ligt het niet aan de Google Home app.

Reputatie 7

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat bij mij GA niet te zacht is bij een normaal volume van de muziek. Misschien is hier dus wel iets aan te doen. Vandaar mijn advies eens te bellen met Sonos.