Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Installatie gelukt. Echter alleen volume regeling via spraak. Bij de vraag om wat af te spelen geeft hij aan dat de kamer niet bereikbaar is. Hoe kan het dat volume wel te regelen is en muziek afspelen niet. Beide keer is er toch een connectie naar de kamer nodig.
Is het mogelijk om de Sonos One in een bepaalde kamer slechts door 1 persoon m.b.v. Google Assistent te bedienen?
Beste,sinds 2 weken heb ik een Sonos One Gen2 gekocht. We kochten deze voor in de badkamer omdat we hem dan met onze stem kunnen bedienen en we geen smartphone bij hebben op die plaats. Alles staat correct ingesteld, reeds lange tijd met de Sonos support bezig geweest aan de telefoon met als finaal antwoord: mijnheer, de speaker reageert normaal van Sonos kant uit, het is Google die het niet begrijpt. En daar stopt het…. ik begrijp dat Sonos het op Google steekt, maar als je een speaker verkoopt met op de doos de belofte van “voice control” dan moet die wel werken. De “bedieningslijst - stemcommando’s” heb ik van de site van Sonos afgeprint en me er letterlijk mee bezig gehouden alle opdrachten heel klaar en duidelijk voor te lezen met de Sonos support erbij aan de telefoon… Ze hoorden zelf dat de One er geen bal van verstaat…dit zal een retour worden helaas. Reeds 10 jaar zeer tevreden van verschillende Sonos producten, maar in mijn geval werkt de stembediening van de One langs geen k
Hallo, na een tijd lang zelf dingen geprobeerd te hebben toch maar eens kijken of hier ergens nog oplossingen zijn voor mijn “probleempje”.Ik heb 2 Sonos ONE SL geinstalleerd in ijn huiskamer, prachtig stereogeluid en bijna alles werkt op deze 2 speakers. Het enige dat niet wil werken is dat als ik Google Assistent een aankondiging wil laten doen (door bijvoorbeeld te laten zeggen dat alle lampen aangaan na een commando), dan krijg ik te horen: “sorry, ik begrijp het niet of ik heb het niet begrepen.”Als ik de opdracht in Google Home aanpas dat de aankondiging gedaan moet worden op het appraat dat de opdracht start (bijv. mijn telefoon) dan krijg ik de aankondiging wel door. In het verleden heeft dit gewoon normaal gewerkt.
Bij de commando om muziek/radio af te spelen krijg ik het volgende te horen (kopie google assistent activiteit):> Je hebt Zet de radio aan gezegd"Ik kan dat hier niet doen, maar je kunt me vragen dit af te spelen op een van je andere apparaten" Diagnose-nummer: 100066294
Ik ben inmiddels 2 weken verder en gestopt met de Sonos spraaksturing. De meest vreemde acties na inspreken commando's. Veel commando's werken niet ook niet die Sonos zelf op zijn website meldt (als voorbeeld de Spotify opdrachten) Echt heel veel spijt van de aanschaf van 2 Sonos one als surroundspeakers. Had ook 2 eenvoudiger speakers kunnen nemen want we hebben gewoon weer de home mini van Google aangesloten en alle verlichting, boodschappenlijstje en telefoonzoeken werken weer.. We gebruiken de spraaksturing via Sonos niet meer. Ik snap niet dat Sonos niet begrijpt dat merken als Samsung eraan komen die de kwaliteit van Sonos (gaan) evenaren maar stukken eenvoudiger zijn in de bediening. Wij stoppen met de aanschaf van dure Sonos componenten die meer tijd steekt in een strijd met Google dan in het trachten klanten beter van dienst te zijn.
Hallo,Iemand enige ervaring met Google Assistent en Phillips Hue? Phillips claimt namelijk dat hun bluetooth lampen ook te bedienen zijn zonder bridge met een Google Assistent. Alleen ik krijg dit niet ingesteld. Iemand een idee of dit mogelijk is met de Google Assistent in de Sonos, of is hier echt een Google mini voor vereist? Ik ben dus niet in het bezit van een bridge. Bedankt!
Het lukt me niet beide services te linken:Via Sonos app → Services en Stem → “voeg een spraakassistent toe” → Google Assistant → “Google assistant toevoegen” → bij “selecteer een kamer” staat er gewoon ‘Sonos Roam’ → krijg dan foutmelding: “Er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van Google assistant” Via Google Home → toevoegen → “Werkt met Google Home” → Kies “Sonos”→ account koppelen → en dan vraagt deze mijn speakers te registreren, maar die is reeds aangemeld in de Sonos app → ik duw op knop “ga naar Sonos app” en dan krijg ik de melding “je hebt de nieuwste Sonos app nodig”, maar ik heb de laatste versie → als ik dan druk op “Sonos app updaten” gaat hij gewoon naar de app en gebeurt er niets.Heb naar oplossingen gezocht, maar kan toch geen éénduidig antwoord terugvinden dat dit probeem verhelpt.Alvast bedanktChrisZani
sinds ik de google assitent aan de beam heb geinstalleerd doet de google assistent vreemd. als ik iets vraag voert ie het wel uit maar daarna heb ik geen geluid meer op de tv. weet iemand iets wat ik moet doen om dit correct te krijgen.dank
Hi, I have 2 Sonos one speakers setup in stereo. I added google assistant. Now the google assistant only works on one Sonos One speaker. I can't enable the microphone on the other speaker. How can I enable the microphone on both speakers? I this can’t, how can I switch the microphone usage from one speaker to the other?
We krijgen de laatste tijd vaker te horen dat commandos niet goed worden begrepen, of dat Google niet zou reageren. Zo zou je vanuit de activiteiten pagina kunnen achterhalen wat Google van je denkt te vernemen. Mogelijk zie je hier meldingen in naar voren komen zoals hieronder weergegeven. Of de Nederlandse variant. Naast deze melding zou je helaas ook kunnen ervaren dat je helemaal geen reactie krijgt van Google. Hier veel onderzoek naar gedaan. We denken te weten waar dit mee te maken heeft, en willen klanten die hier (consequent) tegen aan lopen, verzoeken het volgende uit te voeren. In de Google Assistent app: Klik rechtsboven op het account icoontje en druk vervolgens rechtsboven op de drie puntjes. Kies hier op "Google-activiteitsopties", hier wil je iets naar beneden scrollen tot je uitkomt op "Spraak- en audioactiviteit". Zet deze Spraak- en audioactiviteit graag uit. Deze functie zal meer informatie verzamelen bij een spraak-commando. Dit kan er voor zorgen dat j
Ik heb in de keuken een google next hub en een set sonos speaker Play:1) . Ik zou graag in de properties van de google nest hub in de google home app de sonos speakers als standaard voor muziek willen instellen. Alleen zie ik de sonos speakers niet terug in de app dus kan ze ook niet selecteren. Ik zie wel andere devices van google . achtergrond: speel muziek zorgt dat de muziek afspeelt op de sonos ipv op de google hub.voor de duidelijkheid: speel muziek af op sonos keuken werkt wel.
Goede Avond, ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een sonos beam en sonos one, helemaal top. nu valt mij sinds vandaag op dat als ik Google vraag (op mijn beam) mijn lampen aan te zetten via klikaanklikuit dan antwoordde ze gister nog met ok, ik zet 3 lampen aan , en vanaf vandaag krijg ik ineens alleen een geluid als feedback i.p.v. tekst. en op mijn one krijg ik wel gewoon de tekst: ok, ik zet 3 lampen aan. Kan dit komen door een update of is er een andere verklaring voor? alvast bedankt, Matthijs van het Hof
Hey. Voordien had ik een kleinere JBL box met spraakbediening via Google Home. De spraakassistentie was vlot en verrrassend slim. Nu heb ik sindskort de Sonos One maar de spraakassistentie werkt veel slechter dan die JBL die maar de helft kostte. Vragen zoals: wat is mijn adres, speel afspeellijst ... op youtube music, wat staat er in mijn agenda op 20 september, stop muziek......Krijg ik meestal helemaal géén antwoord.Is er een verschil in Google Home bediening en google assistentie? Ofwel heb ik iets verkeerd ingesteld ofwel vind ik de samenwerking Sonos-Google echt niet goed. Bedankt alvast.
Ik denkna over de volgende stap in mijn Sonos Systeem. Als ik een Sonos one aanschaf kan ik dan de bestaande installatie koppelen en bedienen met de voice Control van de Sonos one?
Hoi, Is er ergens een lijst met alle google assistant commando's die je kan geven voor bediening van je sonos speakers? Ik had een lijstje gezien maar die was vrij beperkt. Daarop stond ook een commando broadcast, maar die werkt precies niet bij mij.. Alvast bedankt
De Google assistent kan geen muziek afspelen op de sonos producten. Deze geeft aan de muziek af te spelen en geeft meteen daarna aan het niet te kunnen. Bedienen van chromecast en tv gaat perfect. Diagnostic is : 1646339586
Hallo allemaal wij hebben laatst een Beam gekocht werkt perfect echt een topper maar nu vroeg ik mij af wij hebben allebei een account op google gmail en agenda en gesynchroniseerd met elkaar kan je ook van 2 accounts de agenda opvragen met de Google Assistant
Vraagje, als ik Hey Google speel podcast zeg, dan zegt ie terug dan hij veder gaat met de podcast waar ik gebleven ben op Google Podcast maar vervolgens doet ie niks ?
Ik heb een Sonos one en ik woon in België. Google assistant is nu ook hier beschikbaar. Ik heb dus dat verbonden aan mijn box. Maar als ik er iets tegen zeg gebeurt er niets. Als ik op de microfoon toets klikt zegt het wel microfoon aan/uit. Weet iemand hoe dit komt. Zelf simpele commando's als hoe laat is het werken niet.
Op de vraag, oke google, zet de tv uit, krijg ik bovengenoemde foutmelding. Lg tv via hdmi arc. Phillips Hue werkt perfect, andere vragen werken ook goed. Wat kan het zijn? 724495151
Recent heb ik een Sonos one aangeschaft voor in de badkamer en heb daar Google assistant op geïnstalleerd. echter bij het commando om Radio 2 af te spelen krijg ik maar zelden de Nederlandse radio 2, soms BBC 2, maar meestal Radio 2 Bayern. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor, alvast bedankt. groeten, Jan
Ik kan mijn 2 Sonos 5 gen 2 speakers wel met voice aanzetten maar niet uit. Ik noem ze eetkamer en roep speel radio 538 op eetkamer gaan ze aan. Uit lukt dus niet. klopt dat of doe ik wat verkeerd ?
Ik heb 2 X sonos one. Google assistant geïnstalleerd maar ik wil niet dat de ene speaker de andere ook beïnvloed. Ze staan namelijk in verschillende ruimtes. Als er op speaker 1 muziek staat, en ik geef een google opdracht op 2, gaat de muziek ook van 1 veranderen.
Beste Sonos-gebruikers, Ik heb gisteren de Sonos One geïnstalleerd, maar het lukt me niet om de Google Assistent toe te voegen. Bij het installeren hiervan vindt de Google Assistent-app namelijk geen Sonos One apparaat op hetzelfde netwerk. Uiteraard zijn de iPhone en de Sonos One verbonden met hetzelfde netwerk. Wat ik al heb geprobeerd: Router (Ziggo) uit en weer aangezet. Muziekservices verwijderd en geprobeerd om Google Assistent te installeren. Schijnt te werken voor sommigen. Google Assistent-app verwijderd en weer gedownload. Niks lijkt te werken. Iemand anders hier ervaring mee gehad? Groet, Niels Vaessen
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.