Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Als ik de sonos beam uit heb staan geen muziek ofzo komt er soms ineens een piep uit. Meer niet. Lijkt op piep als je hey google zegt.
Ik heb een vraag; ik heb zojuist Via mijn Sonos beam Google assistent geïnstalleerd / geactiveerd. Hij heeft keurig alle andere Sonos producten gekoppeld. Dus te bedienen via " oke Google" etc. So far so good. Nu wil ik ook de " Google assistent” op mijn one SL ( de gene met microfoon) activeren door “ oké of hey Google” te zeggen. Dat lukt me niet. Alles loopt via de Beam , maar ik wil graag elk apparaat kunnen “ aanspreken”. 😅😅😅 Kan dit , als het kan…..hoe laat ik de andere apparaten ook reageren op voice command?
Sinds kort hebben we een sonos one toegevoegd maar het lukt ons niet om Google assistent aan de praat te krijgen. In eerste instantie luisterde de one wel naar algemene commando’s zoals bv het weer maar hij wilde niets afspelen qua muziek. Nadat we de service verwijderd hadden en opnieuw toegevoegd, krijgen we helemaal geen antwoord meer. Als we ‘oké Google’ zeggen, hoor je wel een piep. Maar geen antwoord dus op de vraag die we stellen. En als we vanaf de iPhone Google assistant een opdracht geven om muziek af te spelen op de sonos, krijgen we te lezen dat er een onbekende fout is opgetreden. Kan iemand ons helpen dit probleem op te lossen?
bij mijn sonosbeam gaat de microfoon soms vanzelf aan.
Mijn Sonos one reageerd op geen enkele commando. Wat doe ik verkeerd ? Goodle assistant staat aan.
Ik heb in de keuken een google next hub en een set sonos speaker Play:1) . Ik zou graag in de properties van de google nest hub in de google home app de sonos speakers als standaard voor muziek willen instellen. Alleen zie ik de sonos speakers niet terug in de app dus kan ze ook niet selecteren. Ik zie wel andere devices van google . achtergrond: speel muziek zorgt dat de muziek afspeelt op de sonos ipv op de google hub.voor de duidelijkheid: speel muziek af op sonos keuken werkt wel.
Hallo ik heb sinds een paar dagen de sonos1. Zeer tevreden. Reageerd goed. Mooi geluid. Ben nog wat aan het rommelen met de voice commando's. Is er een commando om de Sonos te stoppen? Uit - uitschakelen - power off werken niet Greets Roy
Ik heb net de Ikea Symfonisk tafellamp en de 'boekenplank' gekocht. Beide staan in de woonkamer en zitten met de Ethernet kabels aan mijn netwerk. Nu ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mijn Google Home mini zo ver krijg dat die mijn Symfonisk speakers standaard gaat gebruiken. Ik kan hiervoor alleen een Bluetooth speaker koppelen of een speakergroep, maar als ik een speakergroep wil aanmaken kan Google de Symfonisk speakers niet vinden. Doe ik iets verkeerd of wil ik iets wat gewoon niet kan? (In de Sonos app kon ik de speakers ook alleen aanmelden in twee verschillende kamers (beide heb ik wel 'woonkamer' kunnen noemen. De Google home app ziet de beide speakers wel.)
Wij hebben een Beam en 2 Sonos Ones. De Google Home stelt zichzelf in op de Beam. Wij willen de Google Home echter liever hebben op de rechter Sonos One. Hoe kunnen we dat instellen?
Sinds een week reageert mijn One niet meer op spraakopdrachten. Wat nu ?
Hoi, al een tijdje gezocht maar niet gevonden. Ik wil graag mijn sonos one en beam groeperen of juist uit de groep halen met een spraakcommando naar de google assistant. Dus dezelfde muziek afspelen over beide boxen. Weet iemand hoe dat moet?
Zoals velen hebben wij ook met smart gewacht op de Google Assistant op onze Sonos One. Supermarkt Jumbo heeft, net als AH, zijn app geschikt gemaakt voor Google Assistant. In het geval van AH roep je slechts "Hey Google, praat met Appie" en je kunt boodschappen toevoegen aan je lijstje. Wij willen dit graag met Jumbo doen, aangezien dit onze preferred supermarkt is. Ik heb mijn Jumbo credentials al in de Google Assistant app ingevoerd en via tekst kan ik daar al gebruik maken van "praat met Jumbo" om vervolgens succesvol boodschappen aan mijn lijstje toe te voegen, maar we willen dit uiteraard ook via de Sonos doen... Helaas... Als ik tegen mijn Sonos One roep "Hey Google, praat met Jumbo" dan krijg ik te horen dat Jumbo niet ondersteund wordt op dit apparaat. Wordt dit inderdaad niet ondersteund of doe ik iets verkeerd?
Assistant reageert regelmatig ongevraagd in een tv programma
Ik heb speciaal voor mijn smarthome een Google account gecreëerd. Bedoeling is dat dan een ieder van het gezin met zijn eigen Google account en dus met zijn eigen GA toegevoegd kan worden aan dat smarthome account. Alle smart apparatuur toegevoegd via dit account. Zo ook mijn Sonos systeem. Nu zie ik in mijn persoonlijke GA wel alle toegevoegde apparaten. En ook de diverse apparaten waarop GA is geïnstalleerd. Behalve van mijn Sonos systeem deze staat alleen in de GA account waarin deze is toegevoegd. Ik wil graag het Sonos systeem aan elke GA account apart toevoegen zodat de voice Match onderscheid kan maken voor wie de informatie is. Is het mogelijk om meerdere GA accounts te koppelen aan mijn Sonos systeem, Zo ja hoe ?
Ik heb een sonos one. Voor heen als ik mijn lampen bedienden hoorde ik alleen een geluidje. Maar nu zegt hij oké ik zet de lampen uit. Weet iemand hoe ik dit weer terug kan zetten.
Hallo, Onlangs een Sonos one en een Sonos one sl aangeschaft. Alles werkte prima, ook de spraakbesturing. Systeem uitgebreid met Sonos beam. Installatie met Sonos app ging prima, maar toevoegen van Google assistent lukt niet (meer). Van alles al geprobeerd (opnieuw opstarten/installeren), maar google assistent en home vinden de Sonos niet. Wat kan er aan de hand zijn?
Hi, Ik ben nu in het bezit van tweemaal Sonos one en een Sonos sub. Echter overweeg ik om de Sonos amp te kopen ivm de betere geluidskwaliteit uit gewone vloerstaanders. Echter wil ik dan de Sonos one’s als rearspeakers gebruiken, mijn vraag is dan: vervalt de functie van Google assistant als je de one’s instelt als rear speaker bij de Sonos amp? Ik begreep dat dit wel het geval is bij de playbar/playbase, maar dit zou wel enorm zonde zijn bij de amp. Ik hoor het graag en alvast dank! Groet, Jimmy
Ik kan geen wekker meer zetten via Google Assistant. Op het moment dat de wekker af zou moeten gaan gebeurt er niets en degroeperen alle speakers. Als ik dan vraag of er een wekker staat zegt Google Assistant dat er geen wekker is ingesteld.
Ik heb mijn Google home mini smart speaker vervangen door een Sonos one. Het valt mij op dat de Google home mini mij vele malen beter kon verstaan. wanneer ik het commando “lampen uit” geef geeft mijn Sonos me regelmatig uitleg wie “Bumba” is. is dit een meer voorkomende issue?
Beste Sonos, Op mijn NAS heb ik verschillende mappen staan. In een van die mappen heb ik een aantal dezelfde liedjes staan, uitgevoerd door verschillende artiesten. Hoe kan ik mijn Move, verbaal, duidelijk maken dat hij uit die map dat liedje uitgevoerd door die artiest moet afspelen.
Er is iets fout gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw" is de melding die ik nu krijg als ik via mijn beam met Google assistent communiceer. Een algehele reset gedaan. Hielp niet. Internet router van stroom gehaald. App na deinstallatie opnieuw ingesteld. Met als laatste resultaat dat ik Google assistent niet meer geïnstalleerd krijg via de sonos app, toevoegen spraakservice. Als melding "apparaat niet gevonden"
Ik heb een Sonos one en ik woon in België. Google assistant is nu ook hier beschikbaar. Ik heb dus dat verbonden aan mijn box. Maar als ik er iets tegen zeg gebeurt er niets. Als ik op de microfoon toets klikt zegt het wel microfoon aan/uit. Weet iemand hoe dit komt. Zelf simpele commando's als hoe laat is het werken niet.
Hallo, Ik ben verhuisd vanuit de VAE naar Nederland met een Sonos die in Nederland is gekocht en geregistreerd. Nu krijg ik helaas de melding dat spraak niet beschikbaar is in mijn land. Land staat op Netherlands ... Doe ik iets fout?
is het mogelijk om de Google nest mini te koppelen aan de Google speakers, zodat je een synchroon geluid krijgt. Ik heb 2 play 3 gekoppeld . groet Marten
Vraag je jezelf af wat je moet doen met je Google Assistent beschikbare apparaten en Sonos speakers? Deze pagina helpt je alles te regelen. 1. Zorg ervoor dat jouw Sonos- en Google Home-apparaten allemaal zijn ingeschakeld en zijn verbonden met uw thuisnetwerk. Als je Sonos nog niet kent, dan zul je de Sonos app moeten installeren. Je hebt een compatibel iOS- of Android-apparaat nodig om Sonos in te stellen. Je kan de stappen doorlopen om de Sonos componenten te installeren. Als je Google Home niet kent, installeer dan de Google Home app en voeg je Google Assistent beschikbare apparaten toe, als deze niet automatisch verschijnen in de lijst. Deze kan je handmatig toevoegen door de Home knop in te drukken en vervolgens de Plus(+) te selecteren. Google heeft tevens hier een geweldige set-up handleiding. 2. Tik in de Sonos-app voor iOS of Android onderaan op het tabblad Meer en tik vervolgens op Spraakservices. Kies Google-assistent in de lijst. Hiermee ga je naar de app Google A
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.